Skocz do zawartości

[amortyzator] Pike - pierwszy serwis


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

Rozebrałem Pike SL w celu wyczyszczenia i wymiany oleju. Pike od nowości nie był serwisowany, ale za wiele też nie jeździł.

Odkąd jest u mnie, początkowo działał idealnie. Ostatnio przestała działać blokada i zauważyłem "pocenie się" przy pokrętle MC. Ponoć może to być spowodowane zbyt małą ilością oleju. Po zlaniu oleju - był mętny, ale nie jakoś brudny.

 

na razie mam zdjęte golenie, sprężyne, wyjęty tłumik, wszystko wymyte.

Zastanawiam się nad wyjmowaniem części tłumika która jest w goleni. Jest to o tyle problem, że musiałbym kupić szczypce do segera(nożyczkami go nie zdejmę), pozatym nawet w razie czego nie mam uszczelek. Czy wystarczy, że bez rozbierania wleję nowy olej( 120ml Pit Stop 5w)?

 

 Z ubytków to zauważyłem jedynie delikatnie jaśniejsze pierścienie na anodzie górnych goleni przy 140mm skoku i zabrudzenie gąbek.

 

Kolejna sprawa to na rurze sterowej, przy koronie zauważyłem trochę korozji. Łożysko też było brudne ze smaru wymieszanego z czymś co wyglądało jak rdza(wyczyszczone i nasmarowane). Wyczyściłem to lekko i myślę pokryć smarem. Bardziej zdzierać nie chcę ze względu na powłokę(anoda?) na rurze.

post-139120-0-38937800-1394237126_thumb.jpg

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czy wystarczy, że bez rozbierania wleję nowy olej

 

A skąd ktoś to może wiedzieć nie znając stanu uszczelek tłumika? Zalej, poskładaj, jeździj. Jeśli w krótkim czasie znów stracisz tłumienie uszczelki do wymiany. Albo wystaraj się teraz o szczypce Segera i zobacz w jakim stanie są oringi i wymień jak trzeba. Całkiem możliwe że wymagają wymiany, jeśli piszesz że amortyzator stracił blokadę, uszczelka mogła puścić i część oleju spłynąć do dolnych lag.

 

Oringi:

505796d1359601749t-o-ring-sizes-rs-revel

 

Rurę sterową możesz jak najbardziej przetrzeć drobnym papierem ściernym, tam żadnej anody nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Mętny a czysty olej to przeważnie motorex, ma taką właściwość, że mętnieje po czasie, oryginalny olej ciemnieje (głównie od zanieczyszczeń).

Pocenie się tłumika jest spowodowane niesprawną uszczelką wewnątrz, brak oleju to tylko następstwo tego, poczytaj o tym tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/154056-serwis-tlumik-motion-control/

Szczypce do pierścieni to 10zł w budowlanym. Zakup, rozbierz i sprawdź stan uszczelek. Wątek na temat zamienników oringow poruszany tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/152852-o-ringi-oryginalne-czy-zamienniki/

Rurze sterowej już odpuść, przesmaruj lekko przed montażem do roweru. Pokaż za to przetarcia na anodzie goleni, mocne są?

Edytowane przez Maniak
poprawiony link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Allegro, lub sklepy z uszczelkami. W linku wyżej też masz informacje skąd zamawiać uszczelki. Poczytaj trochę.

Serwis pike'e prawie identyczny jak reby, możesz się posiłkować obrazkami z tego wątku: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/


Sorki, za link, już poprawiłem, chodziło o ten: http://www.forumrowerowe.org/topic/154056-serwis-tlumik-motion-control/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu tłoczka MC, oring wydaje się w porządku. Jedynie były na nim jakieś twarde czerwone opiłki(ziarenka czegoś) - być może to był problem. Skąd mogło się tam to znaleźć.

 

Co myślicie o tych przetarciach? Ponoć może się to powiększać i przez to powinno się bardziej dbać o amortyzator - ale co znaczy "bardziej dbać"?

 

Chcę się jeszcze upewnić. Czy zamiast Judy butter można użyć motorex 2000 bike grease na oringi i uszczelki kurzowe?

na gąbki pójdzie Red Rum

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

ale co znaczy "bardziej dbać"?

2-3 razy w sezonie (zależnie od przebiegów) należy zrobić mały serwis, czyli oddzielić dolne lagi od górnych, dolne wyczyścić, nasmarować gąbki i uszczelki.

Dobrze też po każdej jeździe czyścić uszczelki np. Brunoxem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od siebie mogę polecić nie tak drogi smar Rock&Roll super slick grease. http://allegro.pl/cml2-rock-n-roll-super-slick-grease-i4001859164.html po przesmarowaniu dampera jest zauważalnie mniej tępy przy początku skoku. Jest to wystarczająco by starczył na wiele lat samotnego stosowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten Rock&Roll super slick grease będzie dużo lepszy od motorexa?

Jeśli tak to może zamówić i poczekać? i tak nie mogę jeździć jeszcze ze względu na hamulce wymagające serwisu.

Serwisuję go pierwszy raz i chciałbym zrobić to porządnie.

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wszystkie smary typu Slick-Honey,  RSP Slick-Kick i Rock&Roll Super Slick będą lepsze od zwykłych smarów, dają fajny poślizg,

Z taki przetarciami jak wyżej, spokojnie da się żyć, trzeba dbać, nie przedłużać nadmiernie interwałów serwisowych, będzie żył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Olej zwykły - w domyśle olej do amortyzatorów np. 5W, 15W etc. Motorex'ów jest trochę, należy dobrać odpowiedni.

Poczytaj na forum, jest trochę na ten temat. 

Zamiast Slick Honey masz jeszcze co najmniej 2 pozycje, Rock&Roll kosztuje 30zł i jest dostępny na allegro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...