Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Rozebrałem Pike SL w celu wyczyszczenia i wymiany oleju. Pike od nowości nie był serwisowany, ale za wiele też nie jeździł.

Odkąd jest u mnie, początkowo działał idealnie. Ostatnio przestała działać blokada i zauważyłem "pocenie się" przy pokrętle MC. Ponoć może to być spowodowane zbyt małą ilością oleju. Po zlaniu oleju - był mętny, ale nie jakoś brudny.

 

na razie mam zdjęte golenie, sprężyne, wyjęty tłumik, wszystko wymyte.

Zastanawiam się nad wyjmowaniem części tłumika która jest w goleni. Jest to o tyle problem, że musiałbym kupić szczypce do segera(nożyczkami go nie zdejmę), pozatym nawet w razie czego nie mam uszczelek. Czy wystarczy, że bez rozbierania wleję nowy olej( 120ml Pit Stop 5w)?

 

 Z ubytków to zauważyłem jedynie delikatnie jaśniejsze pierścienie na anodzie górnych goleni przy 140mm skoku i zabrudzenie gąbek.

 

Kolejna sprawa to na rurze sterowej, przy koronie zauważyłem trochę korozji. Łożysko też było brudne ze smaru wymieszanego z czymś co wyglądało jak rdza(wyczyszczone i nasmarowane). Wyczyściłem to lekko i myślę pokryć smarem. Bardziej zdzierać nie chcę ze względu na powłokę(anoda?) na rurze.

post-139120-0-38937800-1394237126_thumb.jpg

Edytowane przez scirocco
  • Mod Team
Napisano

 

 

Czy wystarczy, że bez rozbierania wleję nowy olej

 

A skąd ktoś to może wiedzieć nie znając stanu uszczelek tłumika? Zalej, poskładaj, jeździj. Jeśli w krótkim czasie znów stracisz tłumienie uszczelki do wymiany. Albo wystaraj się teraz o szczypce Segera i zobacz w jakim stanie są oringi i wymień jak trzeba. Całkiem możliwe że wymagają wymiany, jeśli piszesz że amortyzator stracił blokadę, uszczelka mogła puścić i część oleju spłynąć do dolnych lag.

 

Oringi:

505796d1359601749t-o-ring-sizes-rs-revel

 

Rurę sterową możesz jak najbardziej przetrzeć drobnym papierem ściernym, tam żadnej anody nie ma.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Mętny a czysty olej to przeważnie motorex, ma taką właściwość, że mętnieje po czasie, oryginalny olej ciemnieje (głównie od zanieczyszczeń).

Pocenie się tłumika jest spowodowane niesprawną uszczelką wewnątrz, brak oleju to tylko następstwo tego, poczytaj o tym tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/154056-serwis-tlumik-motion-control/

Szczypce do pierścieni to 10zł w budowlanym. Zakup, rozbierz i sprawdź stan uszczelek. Wątek na temat zamienników oringow poruszany tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/152852-o-ringi-oryginalne-czy-zamienniki/

Rurze sterowej już odpuść, przesmaruj lekko przed montażem do roweru. Pokaż za to przetarcia na anodzie goleni, mocne są?

Edytowane przez Maniak
poprawiony link
  • Mod Team
Napisano

W castoramie będą wszystko mieli. Szczypce, klucz 10-tkę, klucz 24-kę etc.

Przetarcia niegroźne ale w nowych rock shox'ach to swoistego rodzaju norma, dobrze nasmarowany będzie żył. 

  • Mod Team
Napisano

Allegro, lub sklepy z uszczelkami. W linku wyżej też masz informacje skąd zamawiać uszczelki. Poczytaj trochę.

Serwis pike'e prawie identyczny jak reby, możesz się posiłkować obrazkami z tego wątku: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/


Sorki, za link, już poprawiłem, chodziło o ten: http://www.forumrowerowe.org/topic/154056-serwis-tlumik-motion-control/

Napisano (edytowane)

Po rozebraniu tłoczka MC, oring wydaje się w porządku. Jedynie były na nim jakieś twarde czerwone opiłki(ziarenka czegoś) - być może to był problem. Skąd mogło się tam to znaleźć.

 

Co myślicie o tych przetarciach? Ponoć może się to powiększać i przez to powinno się bardziej dbać o amortyzator - ale co znaczy "bardziej dbać"?

 

Chcę się jeszcze upewnić. Czy zamiast Judy butter można użyć motorex 2000 bike grease na oringi i uszczelki kurzowe?

na gąbki pójdzie Red Rum

Edytowane przez scirocco
  • Mod Team
Napisano

 

 

ale co znaczy "bardziej dbać"?

2-3 razy w sezonie (zależnie od przebiegów) należy zrobić mały serwis, czyli oddzielić dolne lagi od górnych, dolne wyczyścić, nasmarować gąbki i uszczelki.

Dobrze też po każdej jeździe czyścić uszczelki np. Brunoxem.

Napisano (edytowane)

Czy ten Rock&Roll super slick grease będzie dużo lepszy od motorexa?

Jeśli tak to może zamówić i poczekać? i tak nie mogę jeździć jeszcze ze względu na hamulce wymagające serwisu.

Serwisuję go pierwszy raz i chciałbym zrobić to porządnie.

Edytowane przez scirocco
  • Mod Team
Napisano

Wszystkie smary typu Slick-Honey,  RSP Slick-Kick i Rock&Roll Super Slick będą lepsze od zwykłych smarów, dają fajny poślizg,

Z taki przetarciami jak wyżej, spokojnie da się żyć, trzeba dbać, nie przedłużać nadmiernie interwałów serwisowych, będzie żył.

  • Mod Team
Napisano

Olej zwykły - w domyśle olej do amortyzatorów np. 5W, 15W etc. Motorex'ów jest trochę, należy dobrać odpowiedni.

Poczytaj na forum, jest trochę na ten temat. 

Zamiast Slick Honey masz jeszcze co najmniej 2 pozycje, Rock&Roll kosztuje 30zł i jest dostępny na allegro. 

Napisano

olej mam pit stop 5w oraz 15w. Do gąbek mam red rum. Do uszczelek zamówię ROCK 'N' ROLL - czy stosować go też do oringów czy na oringi dawać motorex? Tylko nie mówcie ze do oringów potrzeba kolejny smar;)

  • Mod Team
Napisano

Ja zauważałem u mnie w sprężynie że oringi nie siedzą specjalnie ciasno, wiec smarowanie gęstym smarem uszczelniającym pod oringi jest wskazane, na wierzch smarem poślizgowym.

  • Mod Team
Napisano

To prawda ale kupowanie jeszcze ekstra np. pm600 tylko pod oringi jest nieco nieekonomiczne :D 

Jeśli się coś takiego ma to oczywiście warto tak zrobić :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...