scirocco Napisano 8 Marca 2014 Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Rozebrałem Pike SL w celu wyczyszczenia i wymiany oleju. Pike od nowości nie był serwisowany, ale za wiele też nie jeździł. Odkąd jest u mnie, początkowo działał idealnie. Ostatnio przestała działać blokada i zauważyłem "pocenie się" przy pokrętle MC. Ponoć może to być spowodowane zbyt małą ilością oleju. Po zlaniu oleju - był mętny, ale nie jakoś brudny. na razie mam zdjęte golenie, sprężyne, wyjęty tłumik, wszystko wymyte. Zastanawiam się nad wyjmowaniem części tłumika która jest w goleni. Jest to o tyle problem, że musiałbym kupić szczypce do segera(nożyczkami go nie zdejmę), pozatym nawet w razie czego nie mam uszczelek. Czy wystarczy, że bez rozbierania wleję nowy olej( 120ml Pit Stop 5w)? Z ubytków to zauważyłem jedynie delikatnie jaśniejsze pierścienie na anodzie górnych goleni przy 140mm skoku i zabrudzenie gąbek. Kolejna sprawa to na rurze sterowej, przy koronie zauważyłem trochę korozji. Łożysko też było brudne ze smaru wymieszanego z czymś co wyglądało jak rdza(wyczyszczone i nasmarowane). Wyczyściłem to lekko i myślę pokryć smarem. Bardziej zdzierać nie chcę ze względu na powłokę(anoda?) na rurze. Edytowane 8 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Czy wystarczy, że bez rozbierania wleję nowy olej A skąd ktoś to może wiedzieć nie znając stanu uszczelek tłumika? Zalej, poskładaj, jeździj. Jeśli w krótkim czasie znów stracisz tłumienie uszczelki do wymiany. Albo wystaraj się teraz o szczypce Segera i zobacz w jakim stanie są oringi i wymień jak trzeba. Całkiem możliwe że wymagają wymiany, jeśli piszesz że amortyzator stracił blokadę, uszczelka mogła puścić i część oleju spłynąć do dolnych lag. Oringi: Rurę sterową możesz jak najbardziej przetrzeć drobnym papierem ściernym, tam żadnej anody nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Oringi jakieś specjalne czy mogę kupić w sklepie z uszczelnieniami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Zwykłe, normalne, olejoodporne jedynie muszą być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Mętny a czysty olej to przeważnie motorex, ma taką właściwość, że mętnieje po czasie, oryginalny olej ciemnieje (głównie od zanieczyszczeń). Pocenie się tłumika jest spowodowane niesprawną uszczelką wewnątrz, brak oleju to tylko następstwo tego, poczytaj o tym tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/154056-serwis-tlumik-motion-control/ Szczypce do pierścieni to 10zł w budowlanym. Zakup, rozbierz i sprawdź stan uszczelek. Wątek na temat zamienników oringow poruszany tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/152852-o-ringi-oryginalne-czy-zamienniki/ Rurze sterowej już odpuść, przesmaruj lekko przed montażem do roweru. Pokaż za to przetarcia na anodzie goleni, mocne są? Edytowane 8 Marca 2014 przez Maniak poprawiony link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Maniak - chyba podałeś zły link W castoramie powinni mieć te szczypce? przetarcie - na obu lagach Edytowane 8 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 W castoramie będą wszystko mieli. Szczypce, klucz 10-tkę, klucz 24-kę etc. Przetarcia niegroźne ale w nowych rock shox'ach to swoistego rodzaju norma, dobrze nasmarowany będzie żył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 A gdzie można szukać oringów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 U mnie w mieście jest bardzo mały wybór oringów, dlatego zamawiałem tutaj: http://www.uszczelka-lodz.pl/index.php?session_id=3afdd47d300324de0b28f7a8be256dd0 cena 50gr/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Allegro, lub sklepy z uszczelkami. W linku wyżej też masz informacje skąd zamawiać uszczelki. Poczytaj trochę. Serwis pike'e prawie identyczny jak reby, możesz się posiłkować obrazkami z tego wątku: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Sorki, za link, już poprawiłem, chodziło o ten: http://www.forumrowerowe.org/topic/154056-serwis-tlumik-motion-control/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Po rozebraniu tłoczka MC, oring wydaje się w porządku. Jedynie były na nim jakieś twarde czerwone opiłki(ziarenka czegoś) - być może to był problem. Skąd mogło się tam to znaleźć. Co myślicie o tych przetarciach? Ponoć może się to powiększać i przez to powinno się bardziej dbać o amortyzator - ale co znaczy "bardziej dbać"? Chcę się jeszcze upewnić. Czy zamiast Judy butter można użyć motorex 2000 bike grease na oringi i uszczelki kurzowe? na gąbki pójdzie Red Rum Edytowane 8 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 ale co znaczy "bardziej dbać"? 2-3 razy w sezonie (zależnie od przebiegów) należy zrobić mały serwis, czyli oddzielić dolne lagi od górnych, dolne wyczyścić, nasmarować gąbki i uszczelki. Dobrze też po każdej jeździe czyścić uszczelki np. Brunoxem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zienio Napisano 8 Marca 2014 Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Ja swoja rebe i kumpla f1rsta przesmarowałem właśnie bike grease-m 2000 i jest ok, więc spokojnie możesz smarować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Od siebie mogę polecić nie tak drogi smar Rock&Roll super slick grease. http://allegro.pl/cml2-rock-n-roll-super-slick-grease-i4001859164.html po przesmarowaniu dampera jest zauważalnie mniej tępy przy początku skoku. Jest to wystarczająco by starczył na wiele lat samotnego stosowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 (edytowane) Czy ten Rock&Roll super slick grease będzie dużo lepszy od motorexa? Jeśli tak to może zamówić i poczekać? i tak nie mogę jeździć jeszcze ze względu na hamulce wymagające serwisu. Serwisuję go pierwszy raz i chciałbym zrobić to porządnie. Edytowane 9 Marca 2014 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Nie mam pojęcia czy lepszy od motorexa bo tamtego nie maiłem, na pewno lepszy od przeciętnego smaru i wazeliny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Wszystkie smary typu Slick-Honey, RSP Slick-Kick i Rock&Roll Super Slick będą lepsze od zwykłych smarów, dają fajny poślizg, Z taki przetarciami jak wyżej, spokojnie da się żyć, trzeba dbać, nie przedłużać nadmiernie interwałów serwisowych, będzie żył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Motorex zalicza się do kategorii smarów zwykłych? O Slick honey czytałem ale cena jest przesadzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Cena jak cena, ale koszt wysyłki drogi Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Jeżeli chodzi o motorex bike grease, wydaje mi sie ze to smar do ogólnego stosowania, do widelców są specjalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Olej zwykły - w domyśle olej do amortyzatorów np. 5W, 15W etc. Motorex'ów jest trochę, należy dobrać odpowiedni. Poczytaj na forum, jest trochę na ten temat. Zamiast Slick Honey masz jeszcze co najmniej 2 pozycje, Rock&Roll kosztuje 30zł i jest dostępny na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 olej mam pit stop 5w oraz 15w. Do gąbek mam red rum. Do uszczelek zamówię ROCK 'N' ROLL - czy stosować go też do oringów czy na oringi dawać motorex? Tylko nie mówcie ze do oringów potrzeba kolejny smar;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Wystarczy je czymś przesmarować, może być olej może być smar stały, właściwie bez znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Ja zauważałem u mnie w sprężynie że oringi nie siedzą specjalnie ciasno, wiec smarowanie gęstym smarem uszczelniającym pod oringi jest wskazane, na wierzch smarem poślizgowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 9 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 To prawda ale kupowanie jeszcze ekstra np. pm600 tylko pod oringi jest nieco nieekonomiczne Jeśli się coś takiego ma to oczywiście warto tak zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.