scirocco Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Rozebrałem swojego Pike SL. Gąbki są powierzchownie brudne - da się je jakoś wyczyścić aby uniknąć wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 powyciskaj je w pojemniku z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zienio Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Ciepła woda z ludwikiem i jazda Spokojnie po czyszczeniu nadaja sie ponownie, stosowane w rebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 ja płukałem w rozpuszczalniku, jedyna wada ze napuchną jak głupie ... i trzeba czekać aż odparuje ... ale wraca do swojego rozmiaru i idealnie czyści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 da się je jakoś wyczyścić aby uniknąć wymiany? Nawet trzeba wyczyścić i to regularnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 moczą się w izopropanolu. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 nie mocz ich tylko wypłucz i wysusz. w oleju niech sie moczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 8 Marca 2014 Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Puklus, tylko nie używaj rozpuszczalników z acetonem, bo możesz potem gąbeczki nie odzyskać. Ogólnie lepiej nie używaj do tego rozpuszczalników, bo to że gąbeczka wraca do swoich rozmiarów, nie oznacza że nie staje się przez to bardziej krucha, i łatwiej się strzępi. Już lepiej alkohol jakiś np. izopropanol Edytowane 8 Marca 2014 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Woda z ludwikiem - za słaba Rozpuszczalnik - puchną, czasem na stałe Izopropanol - zalecany przez producenta wyciśnięcie z brudu w oleju - chyba najłatwiejsze i najbezpieczniejsze Generalnie gąbki są w 99% odzyskiwalne, należy je wymieniać kiedy są: -postrzępione, ponadrywane -zdeformowane i nie trzymają się w gnieździe lub nie przylegają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Wiem że aceton jest zbyt agresywny na większość rzeczy Podobnie jak nitro, alkohol jest dobry, choć etanol jakiego także używałem i także na pompował mi gąbki ... ale tym się nie ma co martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 8 Marca 2014 Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Zlitujcie sie. Po co jakieś acetony, rozpuszczalniki itp. Te gąbki da się umyć pod kranem z mydłem. Już nie przesadzajcie. Mydło w dłoń i jazda. Moje po umyciu były prawie jak nowe. Bez przesady z tymi wszystkimi specyfikami, to tylko brudne, małe gąbeczki. Po myciu, owszem można je lekko nasączyć olejem. Edytowane 8 Marca 2014 przez stefan2810 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Po myciu, owszem można je lekko nasączyć olejem. można heh ... jest to wskazane a nawet trzeba poza tym woda o ile jest maksymalnie nie groźna, o tyle schnie długo, a jak ktoś robi serwis, trwa to ok 1-2 godziny, a do mokrej gąbki pać olej, jakoś mi ise to nie widzi. Dlatego płukanie bezpośrednio w oleju, albo w rozpuszczalniku który krzywdy nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 8 Marca 2014 Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 (edytowane) Najłatwiej i najszybciej po prostu je powygniatać w czystym oleju. One nie maja być tylko nawilżone olejem, one mają rzygać olejem, a najlepiej jakimś gęstym np. redrum od rock shoxa, albo float fluid od foxa Edytowane 8 Marca 2014 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 izoproponol wypłukał smar. Są tylko miejscami lekko ciemniejsze ale nie ma już brudnej "skorupy". Dzięki za podpowiedzi. Tak sie zastanawiam czy stosowanie brunoxa nie powoduje wypłukiwanie smaru w tych gąbkach? W jakich odstępach czasowych/kilometrowych powinno się je nasączać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 (edytowane) Spowoduje, a im bardziej nieszczelne są uszczelki kurzowe tym bardziej to spowoduje, dla tego nie używaj brudnoksa! zamiast brunoxa posmaruj lagi amortyzatora olejem do amortyzatorów i rozsmaruj go palcem, pouginaj amortyzator i zetrzyj brud. i tak ze dwa trzy razy. Olej wyciąga brud tak samo jak brunox. A pamiętaj że olej na gąbeczkach ma wpływ na prace i żywotność amortyzatora. Im częściej nasączasz gąbeczki i czyścisz uszczelki kurzowe tym dłużej będziesz miał powłokę na lagach. osobiście robię od 100 do 200km rocznie i w tym czasie średnio trzy razy wymieniam olej w dolnych lagach + czyszczenie gąbeczek i uszczelek. A do tego raz na rok wymiana oleju w tłumiku + wymiana o-ringów. Edytowane 9 Marca 2014 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Z tym przebiegiem to na serio? Ja gąbki w benzynie płuczę bo szkoda oleju brudzić lepiej do amora wlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 To przebieg w zjazdówce, serwis to 15 min, RS'y się przyjemnie serwisuje, a amortyzatorek odwdzięcza się za to bardzo płynna pracą. W benzynie gąbeczki nie puchną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 12 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Puchną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Puchną niemal we wszystkim, poza olejm i izopropylem. Z przyczyn finansowych nie płukałem ich w spirytusie ale w denaturacie, który defacto jest spirytusem, tylko z dodatkami tak że tez nie był dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zienio Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 w alkoholu izopropylowym tez puchną jak pączki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 No to wynika z tego ze tylko w oleju im nic nie dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Więc przy oleju zostanę, a żeby nie szlo go za dużo to płucze je w zakrętce ze słoika, i tak ze 3 razy wymieniam olej i je wygniatam. Do tej pory nasączałem je w oleju 15W Motula, ale do następnego serwisu kupie ten fluid od foxa, tak z ciekawości. Edytowane 13 Marca 2014 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cuberider Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 (edytowane) A próbował ktoś z szanownych kolegów zastąpić owe gąbeczki jakimś innym cudem, który by pełnił tą samą funkcję?? Np filc ? u mnie już gąbeczek się nie da wyczyścić więc się udałem do sklepu z uszczelkami i Pan wszechwiedzący zaproponował mi zamiast gąbek filc co myślicie o takim patencie ? Edytowane 18 Marca 2014 przez Cuberider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 W najtańszych amorkach niektórzy stosowali takie rozwiązanie i się sprawdzało, natomiast przy amorze z wyższej półki nazwałbym to druciarstwem, naprawdę gąbeczki luzem to nie majątek, ostatnio na allegro po 15zł chodziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cuberider Napisano 18 Marca 2014 Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Masz jakiś namiar na takie gąbeczki luzem ? bo w mojej Magurze to tak słabo by wpakować jakiś filc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.