cocolino Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Mam dwa problemy z tymi hamulcami. Na początu zaznaczę tylko, że wczoraj kupiłem używany rower GT Transeo 2.0 z 2010 sprowadzony z Anglii i w nim są zamontowane te hamulce. Pierwszy, najważniejszy problem to siła hamowania. Gdzieś spotkałem się z opinią, że ten akurat model musi być dobrze "dotarty" aby działały w 100%. Prawda to ??? Nie wiem jaki jest aktualny stopień zaawansowania "doatrcia" ale jakoś ciężko mi po prostu w to uwierzyć, co oczywiście nie znaczy, że tak nie jest. Siła hamowania wygląda tak, że przedni jak zacisnę na maxa to mi nawet 1 cm tylnego koła nie podniesie a tylny hamulec jak zacisnę na maksa to nie wystarcza to, żeby całkowicie zablokować koło :/ W meridzie mojej żony v-ki za 50 zł mają 2x większą siłę niż moje nowe Tektro a w porównaniu do Avidów Elixir 5, które mam zamontowane w swoim drugim rowerze to Tektro mają może 20-30% siły Avidów. Być może problem jest w tym, że są zapowietrzone-da się to samemu bez żadnych urządzeń pomiarowych sprawidzić ??? Klocki pracuja równo od razu od momentu sciśnięcia klamki. Druga sprawa to nie wiem czy umyślnie czy nie producent zamienił klamki, tzn lewa bierze tył a prawa przód a przyzwyczajony jestem odwrotnie. Da się to zamienić ? Być może wynika to z faktu, że rower był sprowadzony z UK a tam jak wiadomo część rzeczy jest na odrót. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc byłbym bardzo dźwięczny, zwłaszcza jeśli chodzi o problem wydajności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R4ttle Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Jeśli chcesz zmienić strony to i tak będziesz musiał odpowietrzać, klocki muszą się dotrzeć, chociaż jeśli był jeżdżony to powinny już być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cocolino Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 (edytowane) Rower jedżony był ale wygląda jak nowy Jak przyjechał wyglądał tak => http://imgur.com/rZM67vH,7xOdf2k,4jiINEZ,H0lhTLC,TjqQGm8,FDX1DdO,5ofrvXq,Kv7iANO,0aGaL7c,6woNAJO,Znt0Lre,wh54ZIT,2kDWmT5,DDgUT3C,Nfqt82D,dWhrlgB,mCbSLp3,DGtrtDJ,LxkPWko,YSy6ujL,lF785o3,0MNpqZV,qAsEvvA a po 5h pracy wyglądał tak => http://imgur.com/hYTkfr2,00JXLVu,fK72nXG,X3acCR5,KVcsH2k,B0BUaqC,9o7MHTd,OLWbR6b,uWkeDH5,2HMnstW,t4AEKCm,4TiVkJg,sWlNZmx,7Sk7Sr6,ewsVpK3,uTgJNIz,vVPuLaG,it9ZBcC,JQVvlsR,m7LmUbP,mmddl4u,3jtmpsk,MqGTMjo,dcTmbZU,xXokiwu,lkKr822,cTzoc8H,OZQ8tfB,bmhbqsR,loFwQyT,UI0Haay,iHTo0gk,3LUZQWz,F91jcQN,2XYKJrm,ZSLJNrE,yhoWzH7 Same tarcze wyglądają na bardzo mało/prawie w ogóle nie jeżdżone więc może faktycznie trzeba dotrzeć. Dam radę sam odpowietrzyć jak nigdy tego nie robiłem ? Edytowane 7 Marca 2014 przez cocolino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Przewody są podpięte odwrotnie bo to rower na rynek brytyjski. To czy są zapowietrzone łatwo sprawdzić - nie jest to super hamulec ale dźwignia powinna dawać dosyć twardy opór gdy klocki dotykają tarczy. Zmierz ile cm skoku mają dźwignie obu hamulców - zależnie od marki i modelu to 1-2 cm. Tekro posiada w standardzie fabrycznym klocki żywiczne lub półmetaliczne (nie pamiętam) więc hamulce pracują na 100 procent swojej mocy praktycznie od samego początku. Tarcze lub klocki i tarcze mogły zostać zabrudzone czymś tłustym - weź np ręcznik papierowy i wytrzyj tarcze - zobacz co będzie na ręczniku. Na pewno wszelkie naloty, szczególnie tłuste źle świadczą o tym co było robione z rowerem przed wysłaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Dasz rade , wystarczą dwie strzykawki z wężykiem i troche oleju mineralnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Ile ważysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cocolino Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 tobo, jasinski dzięki za info. Tzn, że kwestia "docierania" odpada ? Ważę 95 kg ale na meridzie zonki z budżetowymi vkami i na swoim drugim rowerze z elixirami waże tyle samo a hamowanie jest dużo lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Ważę 95 kg ale na meridzie zonki z budżetowymi vkami i na swoim drugim rowerze z elixirami waże tyle samo a hamowanie jest dużo lepsze. Mistrz! Zapowietrzenie nie wpływa na siłę hamowania! to przede wszystkim. Zapowietrzony hamulec objawia się miękką klamką, jak jest bardzo zapowietrzony to klamka może dochodzić prawie do gripa, ale na siłę to nie wpływa. Najprawdopodobniej tarcze/klocki usyfione, jak Tobo pisał. Wyczyścić dobrze, można przetrzeć drobnym papierem ściernym i testować. Przewody można wymienić bez odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cocolino Napisano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Ok, spróbuję przetrzeć i odtłuścić. Może tylko podpowiedźieć jak zamienić klamki bezodpowietrzania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Wykręcasz śrubę która trzyma przewód w korpusie klamki, silno ciągniesz i wyciągasz przewód. Olej nie powinien wyciec. Podobnie robisz z drugim przewodem, potem pierwszy wkręcasz w miejsce drugiego, a drugi w miejsce pierwszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Zapowietrzenie nie wpływa na siłę hamowania! to przede wszystkim. Tak ale jeżeli wciskasz klamkę mocniej niż kiedyś i schodzi ona głębiej podświadomie uważasz ze hamulec stracił moc Tutaj sprawa jest o tyle ciekawa ze zatłuszczony hamulec zabrudziłby tarcze która jest czysta. Tak czy inaczej jeżeli hamulec nie jest zapowietrzony to wina klocków. potem pierwszy wkręcasz w miejsce drugiego, a drugi w miejsce pierwszego. tutaj trzeba ostrożnie bo można uronić kropelki. Pasowało by mieć troszkę płynu by kapnąć do przewodów i w klamki i wtedy skręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cocolino Napisano 8 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Oczysciłem tarcze benzyną ekstrakcyjną i jest trochę lepiej. Niewiele, ale lepiej. Postaram się to powtórzyc 3-4x przez tydzien bo moze zostalo jeszcze cos na klockach. Tak czy siak, troszeczkę pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 Benzyna to kiepski pomysł... ludwik i woda jest lepszym pomysłem widać masz zatłuszczone klocki, możesz spróbować je naprawić lub kupić sobie nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) To może się wypowiem jako były użytkownik Auriga. Hamulce mają naprawdę dość dobrą silę hamowania, u ciebie prawdopodobnie klocki są zatłuszczone. Zatłuścić klocki jest bardzo prosto, wystarczy chwila nieuwagi. Ja ostatnio przy odpowietrzaniu Magurek też usyfiłem. Wydawało mi się że bardzo uważam a jednak tył gdzieś jakoś zatłuściłem. Te co masz możesz spróbować wypalić lub kupić nowe, tylko wystrzegaj się najtańszych bo zaraz będziesz kupował następne (znikają w oczach). Edytowane 10 Marca 2014 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cocolino Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Roonin, dziękuję bardzo za podpowiedź. Spróbuję je czyścić przez miesiąc raz w tygodniu. Jak po miesiącu nie pomoże kupię nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) Bez sensu. Powinno wystarczyć jedno dobre czyszczenie. Ja (wbrew opinią) zawsze używam benzyny ekstrakcyjnej. Z tym, że czyszczę naprawdę dokładnie oba klocki i całą tarczę obowiązkowo z dwóch stron. Jak masz dużo otworów w tarczy to tam też potrafi być niezły syf. I potem jak wszystko ładnie złożysz to (u mnie) potrzeba kilku mocnych hamowań żeby się dobrze ułożyło i jest brzytwa. Edytowane 10 Marca 2014 przez Silver400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) Raz dobrze wypalić i powinno być ok. Tylko uważaj bo jak to żywiczne klocki to nie nad otwartym ogniem. Na patelni albo w piekarniku do pierwszego dymienia i wyjmować Po wypaleniu dobrze jest przetrzeć delikatnie drobnym papierkiem. Edytowane 10 Marca 2014 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hhrabiaa Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 W angielskich rowerach zawsze są klamki po innych stronach niż w Polskich taka ich angielska filozofia wszystko na opak :) można się do tego przyzwyczaić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Tak swoją drogą to nijak tego nie rozumiem. To że jeżdżą inną stroną drogi to nie oznacza że Angol jest leworęczny a reszta Europy praworęczna. Przecież taki układ klamek jest najzwyczajniej w świecie niepraktyczny. Takie dla mnie kombinowanie na siłę jakiejś sztucznej odmienności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hhrabiaa Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Pewnie nigdy nie mieszkałeś w Anglii i nie miałeś styczności z Anglikami. U nich wszystko jest na opak i dla "normalnych" ludzi czyli z kontynentu jest to idiotyzm angolowi nie wytłumaczysz. Innymi przykładami ich myśli nie z dziedziny rowerowej są m.in: okna otwierane na zewnątrz, brak klamek w drzwiach, dywany (wykładziny) w łazienkach, dwa oddzielne kurki przy kranie na lodowata i wrzątek wodę i wiele wiele innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.