Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam rower Kross Hexagon v4 2010 (nic w nim nie było zmieniane) i postanowiłem przesiąść się z v-brakeów na tarczówki (myślę o elixirach 3). Nie mam piast umożliwiających montaż tarczówek więc myślę o zakupie nowych kół i tu rodzi się moje pytanie, co jeszcze będę potrzebował aby to wszystko ze sobą współgrało?

Zauważyłem, że większość piast pod tarczówki pracuje na kasetach, w moim rowerze jest wolnobieg i czy to oznacza że będę musiał go wymienić na kasetę?

Bardzo proszę o dość szczegółową poradę ponieważ w kategorii rozbudowy roweru jestem zupełnie zielony :)

Napisano

Witaj

Być może istnieją piasty pod tarcze i wolnobieg. Aczkolwiek ja się z tym nie spotkałem. Więc raczej na pewno będziesz musiał zmienić wolnobieg na kasetę.

Takie już prawo "ewolucji" komponentów (nie tylko rowerowych ;-) ), że niektóre rozwiązania są zastępowane przez nowsze i odchodzą do lamusa.

Tak właśnie jest z wolnobiegiem.

 

Co do tarczówek polecam lekturę:

http://www.forumrowerowe.org/topic/101811-poradnik-zmiana-v-brake-na-tarcze/

 

W zależności od tego jaki rozmiar tarcz (140mm, 160mm, 180/185mm, 203mm...)  będziesz chciał zamontować będziesz potrzebował odpowiednie adaptery (PM-PM, PM-IS, IS-PM pod odpowiedni rozmiar tarcz itp...) . Czasem sprzedawca dorzuca je do zestawu z odpowiednimi tarczami. 

 

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano
Być może istnieją piasty pod tarcze i wolnobieg

Są takie wynalazki o dziwo...

 

Ja bym zalecał przejścia na kasetę, dlaczego zapytasz pewnie, bo to dodatkowe koszta ... i to nie małe. już ci mówię. U ciebie o tyle sprawa sie komplikuje że przeciętnemu użytkownikowi wolnobiegu wsjo jedno, oś sie skrzywi wolnobieg faluje a z nią cała piasta ale jechać jedzie, vki zawsze hamują :D

 

U ciebie będzie tarcza. jak się oś skrzywi a skrzywi się na pewno, tarcza zacznie dzwonić :D dzwonić i ocierać i pozbyć się tego pewnie nie będziesz mógł.

 

Masz kilka opcji:

- kupić na razie tylko tarcze na przód na tył zostawiając co jest i zbierać złote polskie lub zagraniczne waluty smakowite. :unsure:

- szarpnąć sie i kupić na oba koła, z kołem na kasetę, kaseta i łańcuchem ... drogo ale solidnie :yes:

- znaleźć koło na wolnobieg ... trochę taniej ale bez sensu :P:wallbash:

 

 

Jak to było w reklamach ... your life, your jeans :D mam stare koło na kasetę jak chcesz to sie odezwij :P

 

Jest jeszcze opcja MacGuyver - kupić wszytko uzywane, ponaprawiać co trzeba i samemu poskładać :D opcja pozawala oszczędzić naprawdę dużo kasy... jednak ... nie każdy jest MacGuyverem :D

Napisano

Dziękuje za odpowiedź :-), mam jeszcze takie pytanie, czy po wymianie wolnobiegu na kasetę będę musiał wymienić również przerzutki, korbę i łańcuch czy obejdzie się bez tego?

  • Mod Team
Napisano

korbę nie, przerzutki także nie, tylko kasete i do niej zawsze kupuje się łańcuch ... jak sie nie kupi, kaseta może zużyć sie o 100% szybciej a szkoda chyba nie ?

Napisano

To teraz przynajmniej wiem czego mi trzeba :thumbsup:

Kupie części i zaniosę do serwisu bo sam wolę się w to nie bawić :002:, a tak orientacyjnie ile może kosztować montaż tych wszystkich części (kół, hamulców, kasety i łańcucha)?

  • Mod Team
Napisano

Sam montaż zajął by mi ok 10 min i pewnie bym to zrobił za free, ale ile ... ja wiem, zależy na kogo trafisz. nie powinno wiecej niż 20zł kosztować taka prosta procedura.

Napisano

Są piasty z mocowaniem do tarczy i wolnobiegu - choćby we wszelkich rowerach marketowych z tarczówkami.

Ważne jest natomiast że nie ma sensownych kół w takiej wersji - ogólnie piasty przystosowane do montażu wolnobiegu to najniższa możliwa półka - jeśli możesz i chcesz przejść na kasetę to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Odświeżę trochę temat, ponieważ mam jeszcze jedno pytanie. :)

Czy hamulce Avid Elixir 3 to dobry wybór? Jeżeli macie jakieś propozycje w tej półce cenowej to chętnie ich wysłucham. Pierwszy raz mam styczność z hamulacmi tarczowymi i nie chciałbym kupić jakiegoś badziewia które będzie słabo hamować a po roku będzie do wymiany :)

Napisano
Sugerował bym jednak wziąć jakieś najtasze shimano. ~550 zlotych za komplet to dużo, a chyba nie masz roweru z kosmosu.

 

Muszę się jeszcze zastanowić, ale czy te hamulce Shimano mają wystarczająco mocy i czy nie będzie z nimi problemów?

 

Napisano

 

Model 445 odradzam - nie lubią niższych (nawet nie niskich) temperatur - kiepsko nadają się do całorocznej jazdy. Gubią płyn, mocno awaryjne.

 

Ja jeżdżę na rowerze od wiosny do jesieni, czasami temperatura spada do 5-8 stopni więc te hamulce odpadają gdyż nie chcę się z nimi męczyć podczas niższych temperatur. :icon_confused:

Hamulce to jest jedyna rzecz od której zależy bezpieczeństwo na rowerze więc nie chce na nich oszczędzać. :icon_lol:

Jednak zostanę przy Elixirach 3, chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? :)

Napisano

A jak elixiry 3 maja się do deore (m615) oraz slx'ów (m675)?  slxy można  dorwać za niecałe 500zł.Sam za niedługo będę zmieniał hample i stoję pod podobnym dylematem.

Napisano

 

Ja bym zaczal od sprawdzenia czy rama ma mocowanie pod tarcze... bo np. w hexagonie v3 nie ma...

 

Ale w Hexagonie v4 już jest takie mocowanie :thumbsup:

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Zakupiłem niedawno hamulce Avid Elixir 3 w komplecie z tarczami 160mm tył i 180mm przód. W zestawie były również adaptery na tył IS/PM i na przód PM/PM. Mój amortyzator ma mocowanie w standardzie IS więc muszę kupić nowy adapter IS/PM. Nie jestem pewny czy każdy adapter IS/PM pod tarczę 180mm będzie pasował do tych hamulców?

W zestawie miałem również dwie śruby do zamocowania adaptera tylnego IS/PM, czy takie śruby można dokupić w sklepie rowerowym czy można je dostać tylko w zestawie z hamulcami?

 

Napisano

Tak będzie pasował, ale pamiętaj że elixiry uzywają podkładek taki dziwaczny system avida (dwie z góry dwie z dołu), bez nich żaden adapter nie będzie pasował (chyba ze o rozmiar większy)

Napisano

Podzielę się moimi doświadczeniami.
Hayesy Nine'y - nigdy więcej w życiu! Przednią klamkę (na tarczy 160mm) ściskałem z całej siły i czekałem, aż się zatrzyma. Obecnie posiadam Elixiry R (więc praktycznie to samo co w temacie :) ) i jestem zadowolony. Gdybym przedni ścisnął tak, jak dziewiątki to zrobiłbym OTB na 160mm, mimo, że duży ze mnie miś.  :icon_lol:

Napisano (edytowane)
nie na skraju żywota ?

Sprawniuśkie jak ta lala. Nauczyłem się na nich odpowietrzać hamulce i nie zalałem klocków/tarcz!  :laugh:

Pewnie nie są złe, ale do pewnej wagi.  :whistling:

Edytowane przez Shuvv
  • 1 rok później...
Napisano

Tak będzie pasował, ale pamiętaj że elixiry uzywają podkładek taki dziwaczny system avida (dwie z góry dwie z dołu), bez nich żaden adapter nie będzie pasował (chyba ze o rozmiar większy)

 

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakią grubość (odstę od adaptera) trzeba uzyskać podczas montażu

hamulców wspomnianych w temacie (Avid Elixir 3)

Zakupiłem nowy zestaw i otrzymałem wszystko jak w komplecie oprócz podkładek,

teraz będę musiał coś dosztukaować, gdyż nie mam zamiaru płacić 50zł za oryginalne podkładki dostępne

w znanym portalu aukcyjnym.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...