CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Napisano 7 Marca 2014 Witam, jestem posiadaczem cube curve pro. Spec. Kolor Black Anthrazit Grey Rama Aluminium Lite Trekking Cross Rozmiar Men: 46, 50, 54, 58, 62; Trapeze: 46, 50, 54 Widelec/Amortyzator SR Suntour NEX HLO Stery FSA No. 10 Semi-Integrated Wspornik kierownicy CUBE Performance, 31.8mm Kierownica CUBE Rise Trail Bar, 660mm Gripy CUBE Ergo Race Przerzutka tylna Shimano SLX RD-M662, Shadow, 9-Speed Przerzutka przednia Shimano Deore FD-M590, Top Swing, 34.9mm Manetki Shimano Acera SL-M390, Rapidfire-Plus Hamulce Shimano 395, Hydr. Disc Brake (160/160) Korba Shimano Acera FC-M391, 48x36x26T, 175mm, Shimano BB-UN26, Chainguard Obręcze Schürmann Yak19, Disc Piasta przednia Shimano HB-RM35 Piasta tylna Shimano FH-RM35 Szprychy DT Swiss Factory 2.0, Black Opony Schwalbe Smart Sam, Active 44x622 Pedały Cross Aluminium Siodło Selle Royal Viper Wspornik siodła CUBE Performance Post, 31.6mm Zacisk wspornika siodła Scape Varioclose 34.9mm Waga 13,4 kg Kod 532000 Spotkałem się z opiniami, że mechanizm korbowy nieco odstaje od reszty ( też tak myślicie ?). Podobnież odczułbym wyraźną zmianę przy wymianie na nieco lepsze wersje. Zostało mi jeszcze 500 pln z mojego budżetu na rower. Przyznam się szczerze, że staram się wkręcić w temat napędu ale im więcej czytam tym więcej niewiadomych dla mnie Gubię się w tych wszystkich dyna-sys, 9rz, 10.rz. i kompatybilności wszystkich części ( tak starałem się wczytać w temat z forum). W związku z tym mam do Was prośbę o konkretne propozycję kupna lepszej wersji do max 500 pln. Jeśli by się jakieś pojawiły to poprosiłbym już o link bezpośredni, żebym mógł kupić, zamówić. Może coś z SLX ? Manetki też do zmiany ? za miesiąc będę miał dodatkowo 200 pln na ewentualną zmianę, warto też pomyśleć o czymś lepszym ? P.S SLX to dobra opcja do rowerów crossowych ? Bo naczytałem się, że to typowo do MTB Dzięki za odp.
Mod Team Puklus Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Napisano 7 Marca 2014 Korba wg mnie jest przyzwoita. Masz jakieś wymagania ? bo jak nie to powiesz szukaj sobie SLXa po ponda 400zł kosztuje i bedzie ok. Jeżeli chcesz możliwie max zaoszczędzić to sie coś innego wymyśli.
Rulez Napisano 7 Marca 2014 Napisano 7 Marca 2014 Ja bym jeździł na tym napędzie aż się zużyje (i wcale nie nastąpi to tak szybko) i wtedy wymieniał, manetki Deore w rowerze crossowym w zupełności wystarczające, jedyne co bym od razu wymienił to amortyzator ...
CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Autor Napisano 7 Marca 2014 1. Hmmm czyli propozycja zmiany amorka ? Jakieś propozycje (link) ? 2. Czyli korbę i manetki póki co zostawić ? 3 .A co generalnie z tym SLX do rowerów crossowych ? Myślicie, że to dobre rozwiązanie.Czy generalnie nie ma większej różnicy jeśli jakaś grupa osprzętu jest dedykowana do MTB a używa się jej na cross/tour ? 4. Co do wymagań to zależy mi na porządnym osprzęcie, przede wszystkim trwałym i bezawaryjnym. Zamierzam dużo jeździć. Może pójść w stronę zrzucenia nieco wagi poprzez zamianę jakiś części ? Budżet na zmiany, modyfikacje to 500 pln.
Rulez Napisano 7 Marca 2014 Napisano 7 Marca 2014 Ale po co niby SLX do crossa, lubisz szpan czy co ? te manetki w praktyce nic nie wniosą ... Chcesz prawdziwej zmiany, zamień ten obciążnik z przodu na coś powietrznego : http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/ncx
CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Autor Napisano 7 Marca 2014 Nawet nie wiem czy SLX to szpan czy nie (jak zauważyłeś moja wiedza o rowerach jest póki co mocno średnia). Tam gdzie jeżdżę tym rowerem nawet nie mam komu szpanować, więc po co takie zaczepki ? Mam już przerzutkę tylną SLX, więc pomyślałem o jakiś innych częściach z tej serii, thats all, Zadałem tylko pytanie czy SLX dobrze wypadają z charakterystyką roweru cross, całą resztę dodałeś już sobie sam Dzięki za propozyszyn amorka, właśnie rozkminiam go w necie.,, Jak jakieś inne jeszcze sugestie to piszcie proszę ..
Rulez Napisano 7 Marca 2014 Napisano 7 Marca 2014 Nawet nie wiem czy SLX to szpan czy nie (jak zauważyłeś moja wiedza o rowerach jest póki co mocno średnia). Tam gdzie jeżdżę tym rowerem nawet nie mam komu szpanować, więc po co takie zaczepki ? Noo, możesz szpanować sam sobie, bo po jaką cholerę chcesz zmieniać, wypróbowałeś już Deore i jest takie złe ?
CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Autor Napisano 7 Marca 2014 Ale żeś się uparł chłopie.... Powtórzę : Mam już przerzutkę tylną SLX, więc pomyślałem o jakiś innych częściach z tej serii, thats all, Zadałem tylko pytanie (czysto teoretyczne ) czy SLX dobrze wypadają z charakterystyką roweru cross, całą resztę dodałeś już sobie sam Nie napisałem nigdzie, że biegnę już do sklepu i kupuję. Jak zauważyłeś przyjąłem poradę, żeby zostawić póki co korbę Acera. Staram się poszerzać moją skromną wiedzę, więc zadaję pytania - od tego jest m.in jest chyba to forum. Nie potrzebnie doszukujesz się jakiś dziwnych rzeczy.... Szpanować sam sobie, c'mon ? Ty tak na serio ?
Rulez Napisano 7 Marca 2014 Napisano 7 Marca 2014 No więc zmiana Deore na SLX będzie zmianą dla zmiany, a zmiana amora zmianą na lepsze ...
CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Autor Napisano 7 Marca 2014 Dzięki, takich odpowiedzi ( prostych i konkretnych) poszukuję. Skupiam się zatem na amorku póki co.
Mod Team Puklus Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Napisano 7 Marca 2014 Noo, możesz szpanować sam sobie Jeżeli chodzi o manetki to 100% prawdy.
CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Autor Napisano 7 Marca 2014 Heh, dziwne. Ja cały czas myślałem, że rozmawiamy o Korbie (serio). Dziwne to forum Jezu ludzie. Ja nie CHCĘ nic zmieniać. Tylko ZASTANAWIAM się co zmienić. A ZASTANAWIAM się dlatego, że: 1. Zostało trochę kredytu z budżetu na rower. Piwa nie piję, więc wolę mieć z tego jakiś pożytek na lata. 2, Moja wiedza jest "mocno średnia" więc zadaję pytania, staram się czegoś dowiedzieć, szukam porad. 3. Zawsze coś można zmienić na lepsze. A obecne wymienione części dać komuś bliskiemu i tak mi na to kredyt został. Więc poszukuję najsłabszych elementów tej układanki - padło na razie na amor jak rozumiem. 4. Nie chcę niczym szpanować, tym bardziej sobie - nie wiem jak mam to inaczej napisać, żeby było to zrozumiałe <rozkłada ręce> 5, Zacząłem temat od korby ponieważ słyszałem opinię, że nieco odstaje od reszty, więc starałem się to zweryfikować.
provid Napisano 7 Marca 2014 Napisano 7 Marca 2014 Chłopaki dobrze gadają Jak tak Cię gryzie ta korba, to ją wymień i po sprawie ale wymiana dla zmiany napisu, to mija się dla mnie z celem. Zresztą, to są Twoje pieniądze przecież Jak masz już zapędy na wymianę czegokolwiek, to jak to wspomniał Rulez, wymień to kowadło. Popatrz na alledrogo, to może trafisz coś w dobrej cenie. Szczerze mówiąc to oprócz amorka, to nic bym tu na tą chwilę nie zmieniał. Pojeździj trochę, zobacz jak to wszystko się sprawuje, nabierz doświadczenia w serwisowaniu samemu roweru, zdobądź z czasem większą wiedzę o tym co i jak się sprawuje (nikt się alfą i omegą nie urodził przecież) i dopiero po sezonie będziesz mógł pomyśleć co zmienić i co Tobie nie pasuje.
CXH1437 Napisano 7 Marca 2014 Autor Napisano 7 Marca 2014 Dobra, dzięki za wszystkie opinie. Zacznę powoli wchodzić w temat amorków. Poszukam trochę czegoś dla siebie ewentualnie jak już kilka opcji znajdę to wrócę z nowym tematem - pomoc w wybraniu amora z kilku opcji. Póki co uzyskałem odpowiedzi na pytania. Ten temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.