Jechan Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Cześć. Czy są jakieś różnice między szosą a przełajówką? Czy jeśli założę opony szosowe do przełaja to nie będzie różnicy? Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Czy jeśli założę opony szosowe do przełaja to nie będzie różnicy? Będzie. Geometria jest inna, no i w szosie masz twardsze przełożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Czy są jakieś różnice między szosą a przełajówką? Jakby nie było to jaki sens miało by funkcjonowanie dwóch nazw dla jednego bika? Do większości ram szosowych i widelców nie zmieścisz szerszych i wyższych opon niż standardowe szosowe to raz. Dwa, że w przełajach montowane są canti albo mini V a w ramie i widelcu szosowym nie ma piwotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Będzie. Geometria jest inna, no i w szosie masz twardsze przełożenia. Jakie dokładnie są różnice w geometrii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 W przełaju będzie przede wszystkim krótsza górna rura i łagodniejsze kąty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Pytam bo szukam dla siebie szosy, a dostałem dobra ofertę na przełaja i pomyślałem ze można by przerobić Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny606 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 z tego co mi wiadomo to w szosie rozstaw osi wynosi około 100cm a w przełaju jest to 104. do przełaju najmniejsze zalecane obręcze to 15c, w szosie w zasadzie bez dolnej granicy. różnica jest również w wysokości suportu nad ziemią ale tu podam wartości. ja w swojej przełajówce mam również wrażenie daleko odsuniętego kokpitu (pomimo krótkiego 100mm mostka) nie spotkałem się z tym w rowerach szosowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 ja też zastanawiałem się na szosą a kupiłem przełaj dla mnie wyglądał jak szosa tylko na innych oponach, chciałem przerabiać go na szosę ale skończyło się na sprzedaży przełajówki i zakupie szosy - nie żałuję różnicę masz już powyżej opisane więc nie będę ich powtarzał jak chcę jeździć po równych asfaltach wybieram szosę a jak delikatny teren i miasto to biorę MTB takie porady otrzymałem od doświadczonych forumowiczów i się sprawdziły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Osobiście bardzo dużo jeździłem na oponach szosowych przełajką i generalnie nie narzekałem, z pewnością jeździ się inaczej - może nie koniecznie zaraz źle. Taki zakup miałby sens jeśli głownie używałbyś roweru w terenie a na szosę sporadycznie, jeśli jednak głównie interesują Cię asfalty to odpuściłbym CX'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Jaka jest różnica w samej jeździe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 bardziej miarodajne było by porównanie 2 konkretnych modeli bo według mojej niewielkiej wiedzy szosa-przełaj to zbyt ogólne porównanie + są zdecydowanie opony ja jeżdżę głównie po szosie ale na dojazdach w delikatnym terenie też nie było problemu - były przełożenie na szosie mogłem rozwinąć większe prędkości ogólnie różnic jest więcej ale wynikają z różnic w sprzęcie np carbon-alu więc nie będę ich opisywał ja uważam, że po równych asfaltach lepiej jeździło się szosą nawet starszą/gorszą osprzętowo, a w delikatnym terenie, po lesie, po mieście etc lepiej było na MTB, wcześniej jeździłem sporo na crosie i jeśli możesz mieć 2 rowery to nie szukaj uniwersalności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Jaka jest różnica w samej jeździe? Trudno mi wypunktować konkretne różnice, zbyt dużo czasu minęło od momentu kiedy ostatnio siedziałem na CX. Nie wspomnę już nawet faktu posiadania kierownicy 40cm w CX i 44cm w szosie, już choćby z tego powodu oba rowery różniły się diametralnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Cześć. Czy są jakieś różnice między szosą a przełajówką? Czy jeśli założę opony szosowe do przełaja to nie będzie różnicy? Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Przełaj jest bardzo dobrym rowerem jeśli preferujesz szosową jazdę a w zimie nie chcesz zrezygnować z roweru "na baranie" i nie chcesz lub nie możesz mieć dwóch rowerów. Przełajówkę można też zaadoptować do osprzętu bardziej terenowego - prostej kierownicy i hamulców v-brake, jeśli najdzie Cię taka potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 przełaj jest zdecydowanie bardziej uniwersalny niż typowa szosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Interesuje mnie troszkę więcej szczegółów odnośnie odczuwalnych różnic jezdnych. Weźmy te dwa rowery z planet x na porównanie: http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLS105/planet-x-xls-shimano-105-cyclocross-bike http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLPULT2/planet-x-pro-carbon-shimano-ultegra-road-bike#tabsg patrząc na geometrię, czy ktoś może określić jakie będą różnice w jeździe na asfalcie? Pomijam opory toczne opon, wiem czy cx będzie wolniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 ja nie będę wnikał w szczegóły geo, bo potem i tak kupisz innej marki modelJa poradziłbym tak, krótko i prosto: jeżeli nie jeździłeś na szosie, jeżeli nie interesują Cię 4 godzinne wypady ze średnią 30km/h a raczej dojazdy do pracy, wypad krótki za miasto a czasem i przez park z kobietą to kup przełaja i załóż grubsze gładkie opony (od 700x28)Co zyskasz? Większą pewność prowadzenia - szersza kiera, dłuższa baza kół, łagodniejsze kąty, czasem wyżej sama kierownica, dziś już tarczówki (!), komfort - grubsze opony (niższe ciśnienie) szersza kierownica i wyżej, dłuższy ogon to lepsza elastyczność tyłu.Ale jeżeli jednak planujesz mocne treningi, masz 3 terenówki w garażu i piękne asfalty za oknem (czyli mieszkasz na przygraniczu z Niemcami hehe) to kup szosę, ewentualnie w wersji "enduro" jak np Roubaix Speca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 patrząc na geometrię, czy ktoś może określić jakie będą różnice w jeździe na asfalcie? Ta szosa wymusi bardziej agresywną/pochyloną pozycję, kąt główki sprawi, że będzie bardziej "żwawo" reagować, poza tym większa baza kół w przełaju, to większa stabilność.Osobiście wybrałbym przełajkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 OK na takiej odpowiedzi mi zależało. podziękował @anarchy, @adamos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 ja jezdze na przelaju karbon z alu, glownie miasto, ale lubie skrocic droge przez las, szosa nowoczesna bym sie bal, choc mam tez starego peugeota stal, ale opony 23c i bylem pod wrazeniem komfortu, nie mniej obawa ze nie zauwazona dziura moze skonczyc sie defektem przeraza, a przelajem czesto jade po krakowskich drogach tuz na zderzaku dostawaczaka lub innego busa tudziez mpk korzystajac z tunelu aerodynamicznego mam, albo mialem szose na dura-ace karbon-alu komfortu mniej, ale duza lekkosc na rownym asfalcie, nie mniej posiadanie szosy dla sie wiaze z wybieraniem tras asfaltowych, a o te w okolicach krakowa srednioi czsami ciezko sie powstrzymac by na szybkosci nie ominac auta po chodniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kniaz Napisano 8 Marca 2014 Udostępnij Napisano 8 Marca 2014 A ja powiem tak: szosa, to szosa i nie ma co doszukiwać się jakichkolwiek wad. Po prostu wsiadasz na rower i jedziesz. Gadanie o nierównych asfaltach ma się do rzeczywistości nijak. Jak trafisz na gorszy jakościowo odcinek, to po prostu zwalniasz(choć niektórzy nie zwalniają). Swego czasu widziałem gościa na szosie karbon + karbonowe koła jak jechał przez las drogą gruntową i się nie oszczędzał. Jeśli chodzi o przełaj, to możesz równie dobrze zapodać korbę 50x34T i w sumie będziesz miał przełożenia szosowe. A w praktyce jazdy różnicy między szosą a przełajem, przy założeniu tych samych opon, prawdopodobnie nie odczujesz. No chyba, że się ścigasz. Jedynym plusem przełaju jest możliwość założenia szerszych opon. Takie moje spostrzeżenia z praktyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek0909 Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Większość przełajów (przynajmniej tych nie do profesjonalnych wyścigów) ma możliwość zamontowania bagażnika, dzięki czemu w USA i UK są popularne jako rowery wyprawowe i do codziennych dojazdów do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Dla mnie geometria to sprawa drugorzędna, bo wolę zwiedzać niż trenować. Złożyłem sobie fitness na szosowej ramie i ma to pewne konsekwencje w postaci ogumienia. Może 700x25 bym założył, ale podejrzewam, że 700x28 mogłoby być już ciężko. Od strony północno-zachodniej Warszawy, asfalty są raczej przeciętne niż dobre, więc zbyt dużego wyboru tras nie ma. Oczywiście oponą 700x23 da się zjechać na gruntową drogę czy szutrówkę, ale to nie jest jazda, tylko powolne przetaczanie się, podobnie z jazdą po DDR'ach - trzeba jechać czujnie. Gdy w przyszłości najdzie mnie ochota na rower jednak z baranem, to będzie to przełaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.