mudia Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 (edytowane) Właśnie stałem się posiadaczem hamulców XT ze stajni shimano. Do tej pory miałem Avid Juicy. Z wielkim zdziwieniem odkryłem, ze w odróżnieniu do AVIDów (gdzie jest jeden sposób odpowietrzania) w shimano jest kilka różnych metod na odpowietrzanie hamulców. a ) Przy pomocy lejka, czyli napełniamy strzykawkę, podłączamy do zacisku i przepychamy lej tak długo, aż przepłynie do wkręconego w klamkę lejka/strzykawki b ) Przez otwarcie zbiorniczka, czyli analogicznie jak w pkt "a", ale zamiast używania lejka otwieramy zbiorniczek i odciągamy z niego spieniony płyn c ) Od klamki w dół, czyli wlewamy do otwartego zbiorniczka olej i naciskając klamkę przepychamy go w stronę zaciski, gdzie wypłynie do woreczka/naczynka 1) Jakie są różnice w wyniku tych trzech sposobów odpowietrzania? Jaki jest najlepszy? 2) Czy podczas odpowietrzania stosujecie żółte rozpieracze dla tłoczków, czy może zostawianie hamulec na kole? Czy są różnice w działaniu hamulców przy oby rozwiązaniach? 3) Czy można jakoś regulować długość 'jałowego" skoku klamki (odległość klocków od tarczy) wybierając jeden z ww sposobów odpowietrzania? 4) Co oznacza że hamulce mają "jednokierunkowe odpowietrzanie"? Edytowane 6 Marca 2014 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Odpowietrzanie z lejkiem Shimano stosuje od niedawna, właśnie po te żeby nie rozkręcać dekielka. Prawidłowy sposób, zalecany przez Shimano w nowych heblach to ten z lejkiem. Klocki rozporowe powinno się dać jeśli odpowietrzamy, a klocki są już w jakimś stopniu zużyte. Przy nowych klockach nie musi się ich stosować. "Jednokierunkowe odpowietrzanie" oznacza właśnie metodę od zacisku do lejka, odpowietrzanie przez wlewanie oleju do zbiorniczka i jego spływanie do zacisku nie jest oficjalnie zalecane w nowych hamulcach. Ja ze swojej strony polecam odpowietrzanie z lejkiem, bo ta metoda jest łatwa i przyjemna. Kiedyś w starych hamulcach Shimano próbowałem metody od zbiorniczka do zacisku i jak dla mnie lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 1. do tego hamulca stosuje się przypadek a, wkręca się w klamkę zbiorniczek i tłoczy układ az znikną bąbelki. 2. nie ma potrzeby ale można, można także użyć drewienka, papieru czy np zaginionego skarbu montezumy 3. nie, to się reguluje śruba free stroke w klamce, ale w shimano działa to ... średnio. 4. Znaczy to że należy wlewać płyn w jedną strona, od zacisku w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Ja ze swojej strony polecam odpowietrzanie z lejkiem, Można lejek zastąpić strzykawką 20 bez tłoka. Dziubek pasuje w otwór zbiorniczka klamki, nic nie leci na boki a przy zdejmowaniu wystarczy zatkać strzykawkę palcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Moja strzykawka nie bardzo pasowała, tam jest gwint M4 jak by kto pytał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkamyk Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Bez przesady żeby się bawić w strzykawki..... Oryginalny lejek kosztuje 12zł. Raczej nie jest to cena zaporowa. Wysyłane z mojego GT-I9082 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Bez przesady żeby się bawić w strzykawki. Przecież nie piszę że to mus i szkoda kasy ale jak nie ma lejka...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Zasadniczo michuuu ma racje, da sie to taniej zrobić strzykawką wiadomo bo to polska ale lejek jest dobra opcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Ja dorobiłem specjalne króćce (dobrze uszczelnione) do wkręcenia w klamkę i mogę płyn przepychać w obie strony, ułatwia to wypchnięcie powietrza z zacisku ale można też wyciągnąć tłok ze strzykawki i mamy zbiorniczko-lejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Przepychanie płynu jest możliwe bez strzykawki, wystarczy klamką pompować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wierzba6 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Nabylem wlasnie 785 i skracalem przewod, odziwo nic nie wylecialo po odlaczeniu przewodu a po podpieciu klamka dziala jak dzialala, trzeba to itak odpowietrzyc? Bo widzialem jakies filmiki gdxie mowili ze nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Skoro działa jak działał to poco to ruszać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wierzba6 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Podzielam twoj tok rozumowania:) ale sa wpisy ze koniecznie trzeba odpowietrzac bo zawsze do przewodu sie troche powietrza dostaje, wiec sie pytam bo sie nie znam na tyle:) a nie chcial bym na jakims zjezdzie sie przekonac ze jednak trzeba bylo odpowietrzyc:€ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 ale sa wpisy ze koniecznie trzeba odpowietrzac bo zawsze do przewodu sie troche powietrza dostaje nie wspominając o gazie rozpuszczonym w samym płynie ... np w butelce napoju jak zalejesz pod korek nie ma bąbelków mimo że jest tam duuzo gazu. Póki hamuje dobrze a klamka sie nie zapada, nie jest gumowata nie dotykać. Jak sie zaczną problemy wtedy sie będziesz martwił. No chyba ze chcesz sie czegoś nauczyć Ale za pierwszym razem możesz sobie zrobić gorzej niż jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wierzba6 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Polatam zobacze:) tez mi sie wydawalo ze to w koncu nie statek kosmiczny jak dziala to dziala nie ma co uskuteczniac nic na sile ale wolalem zapytac:) w razie czego zestaw odpowietrzajacy mam bede sie bawil:) dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 8 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Archeolog na tropie starych tematów Może mi ktoś powiedzieć co robię źle. Odpowietrzałem wczoraj hamulce M785 mojej narzeczonej. Zacząłem od tylnego, bo tam klamka się zapadała niemal do kierownicy. Wtłoczyłem od strony zacisku nowy płyn, do leja napłynął stary brudny.... Dobra tutaj problemu nie ma. Wziąłem się za przedni hamulec. Rozsunąłem klocki, włożyłem bloker, odkręciłem na górze śrubę, wkręciłem lejek, na dole podpiąłem strzykawkę i do dzieła. Tylko jest kłopot, po odkręceniu odpowietrznika za cholerę nie mogę przepchnąć płynu. Próbowałem w różnym stopniu odkręconego odpowietrznika nic. Na górze później zdjąłem lejek, też nic. Widząc, że to nie przynosi efektu, wykręciłem przewód hamulcowy od zacisku żeby sprawdzić jego drożność. Po naciśnięciu klamki, z przewodu "sika" płyn. Został mi sam zacisk w ręku który również sprawdziłem czy od odpowietrznika przepływa płyn. Płynie. Skręciłem całość, znów nie mogę strzykawką przepchnąć płynu. Noszz kurde co jest? edit Może to jest jeszcze kwestia taka, że ten odpowietrznik za mocno odkręcam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Został mi sam zacisk w ręku który również sprawdziłem czy od odpowietrznika przepływa płyn. Płynie. To pewnie nie odpowietrznik. W drugą stronę idzie? Próbowałeś zasysać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 8 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Próbowałem zasysać. Też nie idzie. Tzn. wyssałem trochę oleju prawdopodobnie z zacisku, ale że było podciśnienie to go zassało z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Wtłoczyłem od strony zacisku nowy płyn, do leja napłynął stary brudny Standard Może to jest jeszcze kwestia taka, że ten odpowietrznik za mocno odkręcam ? Tak może być, powinno sie go odkręcić o 15 stopni więcej, może zatkać przepływ. A jak naciśniesz klamkę może cieknąć, bo to jednak robi spore ciśnienie, a nie jest to uszczelnione. Zrób tak, podłącz strzykawkę i pompuj, równocześnie odkręcając kalamitkę, w końcu musi ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 8 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Ruszyło, jednak nie do końca wiem co było przyczyną. Doszło do tego, ze skróciłem nawet przewód o długość ok cm, bo myślałem, że się coś przytkało. Rozebrałem całą klamkę. A na koniec jeszcze postanowiłem odkręcić śrubę od regulacji free stroke ? I wydaje mi się, że to ostatnie przyniosło oczekiwany efekt.. Początkowo ją miałem zakręconą na maksa. Generalnie hamulce odpowietrzone, narzeczona zadowolona! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Jak Wykręcisz kalamitkę ( odpowietrznik ) Zobaczysz ze ma malutki otwór z boku i on sie obraca razem z osią i tylko w pewnym zakresie przepuszcza płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.