Skocz do zawartości

[Amortyzator]NRX odmiany i roczniki


Rophoe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W poszukiwaniu budżetowego amortyzatora do CROSSa natknąłem się na SUNTOURy które cieszą się dobrą opinią (przynajmniej te z wyższej półki). U mnie wybór padł na 'topową' grupę/model (jak zwał tak zwał) NRX. Na razie do wyboru widzę D-LO i E-LO, gdzie ponoć ten drugi jest wykonany z lepszej jakości stali i waży 100g mniej. Są także wersje z koncówką LR tj. D-LR i E-LR które blokadę mają w manetce. Cenowo te 4 modele się od siebie oczywiście różnią. Celować w wersję z manetką nie będę, ponieważ koszt tego to 40-70 zł; dodatkowy element na kierze; potencjalny problem; na crossie czy nawet na budżetowym MTB raczej nie dochodzi aż do takich gorszych sytuacji, aby co chwila operować przy amortyzatorze.

Pozostaje kwestia czy 'lepszy' model E LO jest tak naprawdę lepszy? I czy zainteresować się modelem z 2011 roku jak tutaj http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/p,amortyzator-nrx-d-lo-2011-sr-suntour,45867.html który jest tańszy o 40 zł. Ponadto sklep activia.sgl.pl które reklamowała się na pewnym forum jako autoryzowany serwis tych widelców sprzedaje je po niskiej cenie http://www.activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory/przednie/suntour-nrx/22

Według odnośnika na stronie głównej są to modele z 2013 roku. Jedynie musiałbym ta doliczyć +20zł za przesyłkę.

Ktoś orientuje się w NRXach i ich modelach z 2011 roku które mogłyby być lepsze?

Chyba, że ktoś odradza i poda mi widelec dla 29" który będzie pasował do 28".

Edytowane przez Rophoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Też szukam NRX. Jednak może jestem zbyt wybredy, bo chciałem wersję ELRL , czyli lżejszą od "zwykłego" ERL, który golenie ma stalowe anodowane a nie alu. Na pewno jest jeśli patrzymy na model z 2013. Wersja light ma górne golenie alu 6061.

Wersje topowe, czyli S górne golenie mają z alu 7075 (albo 7005).

Pełno jest rozbieżności w tym temacie i same sklepy nie do końca chyba wiedzą jakie mają amory.

Poniżej jak to powinno wyglądać:

http://www.eurobike.pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx

 

Jeśli chodzi o amor do 29 calowca, to zmieni on geometrię, bo mają większy skok, więc można wziąć pod uwagę amory do 27,5 calowych i ustawić na mniejszy skok (80mm). Tak radził mi sprzedawa z activii, jednak nie interesuje mnie to, bo są tylko pod tarcze i nie ma możliwości zamontowania błotników (nie plastikowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukam NRX. Jednak może jestem zbyt wybredy, bo chciałem wersję ELRL , czyli lżejszą od "zwykłego" ERL, który golenie ma stalowe anodowane a nie alu. Na pewno jest jeśli patrzymy na model z 2013. Wersja light ma górne golenie alu 6061.

Wersje topowe, czyli S górne golenie mają z alu 7075 (albo 7005).

Pełno jest rozbieżności w tym temacie i same sklepy nie do końca chyba wiedzą jakie mają amory.

Poniżej jak to powinno wyglądać:

http://www.eurobike.pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx

 

Jeśli chodzi o amor do 29 calowca, to zmieni on geometrię, bo mają większy skok, więc można wziąć pod uwagę amory do 27,5 calowych i ustawić na mniejszy skok (80mm). Tak radził mi sprzedawa z activii, jednak nie interesuje mnie to, bo są tylko pod tarcze i nie ma możliwości zamontowania błotników (nie plastikowych)

Christophurus1 obadałem temat NRX-ów. Po naszej rozmowie w sprawie tej wersji NRX Lite to głównie patrzyłeś na wagę oraz żeby z tyłu miał na dole te mocowania z jednej jak i z drugiej strony na ten uchwyt drutowy błotnika, lecz po sprawdzeniu wszystkie modele NRX-a tych podstawowych uchwytów na dole nie mają. Jedynie te uchwyty występują w modelach NEX oraz NCX. Gdybyś chciał to zobaczyć to na meila mogę ci fotki wysłać. W NRX-ach to musiał byś mieć już te specjalne chwyty o są po środku dolnych lag

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, lecz niektórzy o tym zielonego pojęcia nie mają, że w ogóle tam można montować błotniki. Jednemu klientowi w którymś serwisie w Krakowie powiedzieli że te otworki są na oliwienie amorka. Klient też sobie tak zrobił, a po pewnym czasie zaczeło mu przeciekać na dole przez śrubę mocującą górne lagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie!

Nabyłem NRX-a, ale nie wiem jaki o model. Czy ktoś byłby w stanie to rozszyfrować?

Był zapewne kupiony gdzieś za granicą, bo są tylko papiery po angielsku. Nie mam w tej chwili zdjęć - musiałbym ewentualnie zrobić.

Rura sterowa i górne lagi są aluminiowe anodowane. Lewa goleń jest z komorą powietrzną, natomiast na dole prawej goleni jest pokrętło regulacji odbicia.

Na podkowie od wewnętrznej strony jest cyfra 11, co może oznaczać, że to model z 2011 roku?

Na aukcji były błędy, bo podane było, że to model z systemem tłumienia sprężynowo-olejowym, ale zastanawiała mnie aluminiowa rura sterowa. Była podana masa 1990 g (nie ma jeszcze przyciętej sterówki), ale nie sprawdzałem jej, więc nie wiem na 100 % czy nie jest inna.

Golenie dolne jak i korona jest czarna, jeśli to ma znaczenie w rozpoznaniu (bo któreś z modeli miały w innym kolorze koronę i golenie)

Chyba to nie jest SRL?

Czy to będzie może ERL light?

 

Edytowane przez christophorus1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...