Skocz do zawartości

[hamulce] Wymiana hamulców w rowerze na własną rękę


Hoguett

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów,

 

dawno temu kupiłem rower do którego mam ogromny sentyment. Kosztował około 500zł i okrutnie przepłaciłem, bo była tam masa rzeczy do wymiany. Ostatecznie sukcesywnie wymieniłem kolejne rzeczy no i teraz przyszła pora na hamulce. Byłem w serwisie rowerowym i powiedziano mi, że wymiana hamulców, a w zasadzie tych moich zwalniaczy się nie opłaca, ponieważ będzie mnie to kosztowało ze 300-400 zł czyli prawie tyle samo co rower. Polecili mi wymienić klocki i linki no i tak wymieniam co chwilę klocki i podciągam te linki, a rower hamuje wciąż tak samo. Dodam, że linki co rusz się zrywają i raz na miesiąc spędzam 2h na wymianie i regulowaniu tego. Rower jest moim głównym środkiem lokomocji.

 

W związku z tym chciałem się poradzić Was o dobór hamulców, które będą pasowały do mojej wiekowej maszyny. Zarówno w sensie technicznym jak i budżetowym. Jeśli chodzi i cenę to raczej z niższej półki cenowej. Mogą być nówki i używki. Jakich dodatkowych danych powinienem dostarczyć, żeby otrzymać odpowiedź? Nie znam się specjalnie na temacie - potrafię wymienić klocki, zmienić dętkę, ale wiedzy technicznej nie mam.

 

Załączam zdjęcia i pozdrawiam ;)

 

post-172090-0-52829100-1393976452_thumb.jpg

post-172090-0-74968700-1393976453_thumb.jpg

post-172090-0-41690800-1393976454_thumb.jpg

post-172090-0-04926400-1393976455_thumb.jpg

post-172090-0-90497500-1393976459_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.
Musisz szukać hamulców typu cantilever. Nie podam Ci przykładów bo nie wiem w jakiej kwocie szukasz. A próbowałeś porządnie odtłuścić obręcze i założyć jakiejś dobrej klasy klocki? Kiedyś jak jeszcze śmigałem na bmx to smarowałem smołą, ale nie jest to estetyczne. Gdzieś na dh-zone kiedyś wyczytałem żeby klocki i obręcz wypsikać wd40 na początku hamowania brak, ale jak już odparuje to hamowanie o wiele efektywniejsze (nie wiem czy to działa nigdy nie próbowałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do canti potrzebne są piwoty poniżej poziomu felgi, tu ich brak. Jeśli są to powyżej i do u-brake. Ze zdjęć mało wynika, ale przypuszczam, że ich w ogóle nie ma (piwotów). Hamulce wyglądają trochę jak stare, symetryczne tourneye. Jeśli chcesz zmieniać, szukaj jakichś szosowych z dłuższymi szczękami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowałbym hamulców o ramionach 55-73, niestety tylko jedną taką opcję widzę na allegro i jest dosyć kosztowna. Są też hamulce na ostre koło o zasięgu 64mm, ale to by było na styk i wolę nie ryzykować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, poradziłem sobie z tym. Kupiłem te hamulce:
http://allegro.pl/hamulec-caliper-tektro-984a-przod-slr-fv-krakow-i3977859702.html
Tania opcja i w sumie wydaje się, że jedna z niewielu dedykowanych pod stare szosówki. Całość kosztowała mnie z nowymi linkami 70 zł.
W moim przypadku musiałem podciągnąć na maksa klocki do góry, ale pasują idealnie. 

 

Dzięki za pomoc chłopaki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...