Scarper Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Witam, mój kolega posiada amortyzator podany w temacie. Jako iż czarna anoda przy uszczelkach zaczyna się ścierać, po Przydał by mu się serwis, Jakie oleje,narzędzia i inne rzeczy są potrzebne do serwisu tego amortyzatora. Posiada on jakies tłumiki? Nie wiem z którego roku jest, jak to rozpoznać? Mocowanie ośki jest na 9mm, górna półka ma mocowanie na mostek zintegrowany. Szukałem jakiś manuali itp... ale nie mogłem nic znaleźć. Nie wiem czy amortyzator był serwisowany, kumpel kupił rower i się tym nie przejmował,jego praca się nie pogorszyła chodzi ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 odezwij się do mnie na priv ogólnie to prościzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Odkręcasz pokrywy goleni u góry, wyciągasz ze środka spręzyny i dystanse, wylewasz olej. Odkręcasz śruby na dole, oddzielasz golenie dolne od górnych. Na dole goleni górnych są pierściegnie Seghera które demontujesz specjalnymi szczypcami. Wyjmujesz dołem oba tłumiki. Czyścisz. Składasz w odwrotnej kolejności. Zalewasz olejem od góry, zakręcasz korki. To wszystko. W serwisowaniu możesz pominąć wszystkie podpunkty oprócz odkręcenia pokryw górnych goleni i wylania oleju ze środka Widelec posiada kąpiel olejową, otwarty system w którym zawartość górnych i dolnych goleni obsługiwana jest tym samym olejem. 7 Na stronie marcoka jest oil level table z rocznikami i modelami widelców, znajdziesz tam ilość oleju wlewaną do środka, jest go sporo bo w sumie prawie pół litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Czyli olej jest taki sam na dole i na górze? Dobrze rozumiem? Jest napisane olej 7.5 klasa SAE, czyli olej motorex 7.5 1l powinien styknąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jest jeden olej, na tym polega kąpiel olejowa. Zależnie od rocznika junior ma lub nie ma regulacji tłumienia powrotu, w wersji bez olej M 7.5 w był za "cienki" a widelec pracował bardzo szybko. Motorex 7.5 w może ale nie musi być dobry (oznaczenie nie jest równoznaczne z tymi samymi parametrami). Do serwisu potrzebne są szczypce do pierścieni Seghera, zbierające, klucz nasadowy lub płaski do pokryw górnych goleni (nie pamiętam rozmiaru, można zmierzyć) klucz nasadowy do śrub na dole dolnych goleni, jeśli dobrze pamiętam 15 mm. półki można zostawić zamontowane w ramie ale przy zakładaniu widelca - goleni do półek - trzeba poluzować wszystkie śruby obu półek oraz śrubę zaciskającą górną półkę na rurze sterowej. Jeśli się tego nie zrobi jest ryzyko nierównoległego osadzenia obu goleni górnych i przycinania się amortyzatora na początku ugięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 a autor niech również zerknie do mojego manuala serwisowego dot Drop Off tripple Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.