Skocz do zawartości

[korba]deore FC-445 vs Alivio FC - M415


qarol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z doborem napędu. Jeżdżę rowerem krosowym Author Classic z 96 roku (28"). Ważę 102 kg więc trochę mogę deptać. Jeżdże głównie miasto i lekki teren. Rrekreacja. Mam korbę Acera ale łańcuch obciera mi przerzutkę przednią. W sklepie powiedzieli, że to wina mało sztywnej korby. Czas wiec pomyśleć o wymianie. Napęd mam stary. Wolnobieg 7; przerzutka tylna Acera, przednia STX RC (górny ciąg?-uchwyt na ramie powyżej wózka).

Moje propozycje:

deore FC - M445;

alivio FC - M415;

lub http://allegro.pl/item107831014_nowa_korba...er_jakosc_.html

Rozważam również lx-a z 2004 ale tylko konkretny argument może mnie przekonać do wydania 2x większej sumy. Raczej jestem przygotowany na 200 zł razem z wkładem (rozumiem, że pewnie też muszę go zmienić - octalink).

 

Proszę o wyjaśnienie i poradę co wybrać. Dla mnie wszystko wygląda bardzo podobnie i jest w podobnych cenach. Nie wiem jak bedzie to współpracować z napedem 7x-na razie nie wymieniam - jak go zajeżdżę to myślałem o 8x np.: SRAM 5 lub 7.

Proszę również o poradę jaki wkład dobrać do wybranej korby?

Przy okazji jaka fizycznie jest różnica pomiędzy SRAM 7.0 i X.7? Te drugie to nowszy model ale co poza tym? Czy warto kupić 7.0?

Mam nadzieję, że wszystko wyjaśniłem dostatecznie zrozumiale ale jestem sprzętowym laikiem;)

Aha. Jeśli temat jest założony nie do końca przepisowo proszę o wyrozumiałość. To mój pierwszy post

PS. Szukam kogoś z Lodzi kto może mi pomóc w nauczeniu się regulacji przerzutek. Wiele na ten temat czytałem ale nadal nie czuję tematu a chcę sam sobie radzić. Nie sztuka iść do serwisu a za miesiąc znów mieć problem. Nauczyciel może liczyć na zimnego Bronka.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opowiem troche o 445 ramiona 170mm

 

uzywalem od czerwca 04 do czerwca 06 (bez sezonu ziomowego, oraz tylko 2m-ce w 05r)

 

 

po tym czasie korba zaczęła systematycznie padac

a wiec tak doprowadzilem ją do takiego stanu:

-wypadl gwint na pedal w lewym ramieniu (wstawiona tuleja)

- wykrzywil sie gwint na pedal w prawym ramieniu (kazdy kto wsiadal na rower mówil ze mam krzywą korbe)

- pedaly wyżłobiły dziury w miejscach gdzie przykreca sie pedaly (po 3mm)

- prawe ramie lekko sie skrzywilo co czuc pod stopą

- oraz na łączeniu pająka z ramieniem (prawe oczywiscie) pojawil sie luz na pół mm co objawia sie strzelaniem/klikaniem korby podczas pedalowania. (znika po dokreceniu korby ale pojawia sie za chwile). po 2 latach to samo mial moj kolega.

 

Nie wiem czy od początku ale jak sie patrzylo na blaty to po zakreceniu korbą, falowaly... tzn tak jakby byl krzywy pająk a tarcze byly scentrowane

 

OGOLNIE do spokojnej jazdy moze byc

do bombardowania padnie dosc szybko.

 

Wymieniam na Lxa bo deore 540 to tylko 30zł roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam fcm415, od 500 km, jest bardzo sztywna i za 110 pln jest bardzo dobrym rozwiązaniem. hollowtech robi swoje, bo prezsiadlem sie z tx71 i sztywnosc jest niebagatelnie lepsza, a mowisz ze rekreacja i lekki teren, to kwadrat bęzie w sam raz. chociaz swoje ważysz, wiec szczerze mowiac pomyslalbym nad tym octanlinkiem.

 

jak dla mnie fcm415+vp bc82, bardzo dobry sprzet za rozsądne pieniądze.

 

mowisz ze masz naped na 7. zakladam ze troche go juz katujesz, wiec obawiam sie ze lancuch moze byc mocno rociagnięty, co w afekcie moze doprowadazic do zjechania nowej korby . na twoim miejscu zastanowiłbym sie nad nowym lancuchem i kaseta, aco za tym idzie manetkami i przerzutka, to bedzie najdrozszy wariant.. ale to juz zalezy od ciebie :rolleyes:. jesli lancuch jest w dobrym stanie to ok, nie potrzeba takich akcji robić. zreszta korba ma tu najmniej do gadania, ale jesli lancuch jest mocno rozciagniety to moze sie korbie dostać. do fcm415 mam suport vp bc82 (50 pln) o dlugosci 113mm. na temat roznic miedzy 7.0 a x7 nie moge sie wypowiedzieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję bardzo za odpowiedzi. Co do zmiany całego napedu to tak jak napisałem na razie odpada. Łańcuch mam nowy, wolnobieg (wcześniej napisałem, że napęd stary ale te części wymieniałem po zimie) też więc nie powinny niszczyć korby ale nie mogę sobie jednocześnie pozwolić na wymianę korby, łańcucha, piasty, zaplecenia koła, manetek i tylnej przerzutki. Zresztą wychodzę z założenia, że zmieniam to co pada na trochę wyższą grupę.

Prosze jeszcze o porównanie tych korb. Czym one się różnią? Czy to jest róźnica wagi, wyglądu, jakości, wytrzymałości? Czytając niektóre posty odnoszę wrażenie, że niektóre (sąsiednie) grupy osprzętu różnią się ceną i wyglądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...