Skocz do zawartości

[koło] przednie; dobry zamiennik Mavic 238 + Deore LX, pod tarcze


djzatorze

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum.

Posiadam rower XC na ramie Accent El Norte, którego zaczynam używać coraz ostrzej (małe hopki, trudny teren). Stopniowo będę przechodził na hamulce tarczowe. Jako że:

- w przednim kole mam piastę bez mocowania tarcz (Deore LX HB-M563),

- szprychy w nim zastosowane to jakieś no name,

- obręcz (IMO bardzo dobra) Mavic 238 już się dość mocno podniszczyła od V-hamulców,

będę tworzył nowe koło. Tylne mam już przygotowane pod tarcze; jest w nim piasta z mocowaniem na 6 otworów, więc w przedniej piaście zamierzam zastosować to samo rozwiązanie.

W związku z powyższym potrzebuję pomocy odnośnie wyboru głównie obręczy i szprych, ewentualnie piasty. Piastę wybrałbym najprawdopodobniej Novatec D041SB, ale jeżeli istnieją podobne ale lepsze w tej cenie to proszę o sugestie.

Aha, czy warto zainwestować w piastę ze sztywną osią np. 10 mm?

Zatem w skrócie:

1) jaka obręcz w stylu Mavic 238 lub mocniejsza do 110 zł? Mile widziany kolor biały lub czarny. Może być ciut szersza, bo Mavic wydaje mi się za wąski do opon 2,1.

2) jaka piasta przednia zamiast HB-M563 pod tarcze 6 otw. do kwoty 100 zł? Również mile widziany kolor biały lub czarny.

3) jakie szprychy? kolor już gra mniejszą rolę biorąc pod uwagę absurdalne niekiedy różnice srebrna vs czarna vs biała.

Wszystkie te elementy raczej pod 36 szprych, chyba że jakieś sensowne uzasadnienie będzie przesiadki na 32 sprychy.

Z góry dziękuję za pomoc!

djzatorze

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

1. Np accent airplane, lekka mocna i stosunkowo tania, chyba ze masz figurę Amerykanina.

2. podana wyżej piasta jest ok, w zupełności wystarczy, weź 32 szprychy.

3. Szprychy, dowolnie, DT, Sapim, Dartmoor ( dla fanów tęczy) CN spoke ... wszystko zależy od finansów i twojej wagi.

 

Odnośnie osi wszystkie osie sa sztywne, poza takimi które sie złamały :P Za pewne chodziło ci o system oddzielnej osi w widelcu jednak 10mm nie ma, jest 15 i 20mm. Jasnym jest że trzeba mieć adekwatny widelec. Chyba że chodziło ci o różnice 9 a 10mm, to nie ma żadnych różnic jeżeli chodzi o walory użytkowe.

Napisano

Niezłe te obręcze, chyba zostałem przekonany :thumbsup: Miło że jest też ich biała wersja. Jestem bardzo lekki, ale zdarza mi się czasem zeskoczyć z większego krawężnika, że tak powiem, dlatego wytrzymałość się przyda. Szprychy chyba wezmę jakieś budżetowe jeżeli są tylko moja waga decyduje. 32 szprychy - niby to tylko przednie koło, ale czy nie będzie bardziej "pływać" przy ciasnych skrętach? Całe życie jeżdżę na 36-ciu, stąd moja niepewność. Ale z drugiej strony, mniej szprych = tańsze koło :icon_cool: Osie miałem na myśli właśnie te oddzielne; ale widzę że nie mam możliwości takowej zamontować. Dziękuję za odpowiedź, na pewno wezmę ją pod uwagę.

  • Mod Team
Napisano

Nie sa do tego stworzone ale przerobić sie oczywiście da. musisz kupić wentyl, odpowiednią opaskę dopasowaną do szerokości i chyba tyle.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jeszcze odnośnie obręczy; mam teraz zbyt wąskie obręcze (średnica wewn. 19 mm), a Airplane'y mają 20,5 mm. Wolałbym chyba coś szerszego, 22 lub 23 mm... Tak żeby można było komfortowo ujeżdzać opony o szerokości balonu 50 mm i więcej. Może Dartmoor Raider? One mają 24 mm, więc byłyby niezłe. Tylko te 100g więcej... Czy to przełoży się na wytrzymałość? Proszę o sugestie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...