Roberto18 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Na wstępie chciałbym się serdecznie przywitać z wszystkimi forumowiczami :-)Jestem Robert i mam 26 lat. Swoją przygodę z rowerem zacząłem rok temu, kiedy postanowiłem jeździć do pracy (15km w jedną stronę) rowerem. Jako, że wcześniej miałem marketowy rower, zakupiłem nowy marki Giant model revel 3. Nie jest to jakiś wysoki model. Z tylu przerzutka shimano alivio, z przodu tourney. Hamulce tarczowe mechaniczne tektro oraz aluminiowa rama.W sezonie wiosenno-letnio- jesiennym zrobiłem 2,5 tys km, z czego ponad połowa na darnych dojazdach do pracy. Jako, że hamulce będę miał powoli do wymiany, zastanawiam się nad inwestycją w hydrauliczne hample. Podobno są dużo lepsze i czulsze na reakcje klamki. Myślałem nad nowymi, bo z uzywkami nigdy nie wiadomo, a moja wiedzą nie jest na tyle duża, aby ocenić ich stan. Lepsze nowki chodzą po 550-700 zl. Nie wiem też, czy moje aktualne tarcze mogą być do hydraulicznych, czy muszę wszystko wymienić?Jeżdżę głównie w mieście, czasami po lasach, parku. Sporadycznie jeżdżę w góry z żoną (okolice wisly, szczyrku, Bielska bialej).Hamulce będę kupował w systemie ratalnym, bo nie mam budżetu na taki wydatek.A więc jaka jest różnica między tymi hamulcami, czy mi się przydadzą. Warto kupić bardzo dobre mechaniki czy gorsze hydrauliczne?Żeby nie zakładać nowego tematu. Mam standardowe opony w swoim giancie, czyli górskie, szerokie. Jakie powinienem kupić nowe opony, jakiej szerokości, firmy? Czy do nowych opon muszę kupić też nowa detke, czy mogę na starą założyć?Wybaczcie, że tyle pytam, ale jestem początkujący i lubię mieć jakiś zakres wiedzy o swoim rowerze :-)Dziękuję i pozdrawiam :-)Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Odpowiedź jest prosta, masz kasę ? Obecne są za słabe ? No to zmień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Opony weź Geax Saguaro (dętka może zostać stara ). Hamulce Deore 596/615. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Do tego co napisał to i prawie 2x tańszy 445/446/ spokojnie mu wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Kupiłbym hamulce Shimano br-m615 za ok. 400zł komplet.Co do opony polecam Continental Race King drutową za ok.50zł/szt lub Maxxis CrossMark też za ok.60-70zł.Zalecam tez zakup od razu w tym samym sklepie internetowym(np.Bikestacja,Centrum Rowerowe,Virtualbike) unikniesz podwójnej opłaty za przesyłke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Race Kingi bym sobie odpuścił , ścianki boczne poprzecinałem na singlu w świeradowie a autor pisze że sporadycznie góry . Maxxis Crossmark to natomiast przeciętna opona , niezbyt szybka na asfalcie i nie zachwyca w terenie. Kup Geax Saguaro 2.2 i będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberto18 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Dziękuję bardzo za liczne odpowiedzi :-) nie rozumiem tylko, dlaczego mam kupić opony 2.2, skoro na moich teraz pisze 2.1? Chodziło mi o ciensza , a nie grubsza oponę :-) Co do hamulców to jeszcze się zastanowię. Co myślicie o formula 1, bb5 czy bb7? Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 bb7 jest w cenie 445 a hydrauliczny jest lepszy, mimo że bb7 to bardzo dobry hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 do takiej jazdy o jakiej piszesz, to mechaniczne zupełnie wystarczą, nie warto zmieniać tym bardziej, że na raty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberto18 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 No właśnie, dlatego się pytam czy warto zmienić na hydrauliczne, skoro nie jeżdżę często po górach, nie uprawiam fr i dw. Z drugiej strony, takie hamulce można przełożyć do innego roweru. Które hamulce są bardziej bezobsługowe, tańsze w eksploatacji? Nie ukrywam, że jest to również czynnik, którym się kieruje. Czy do moich aktualnych tarcz, gdzie mam mechaniczne, bez problemu podlacze hydrauliczne? Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czy do moich aktualnych tarcz, gdzie mam mechaniczne, bez problemu podlacze hydrauliczne? tak oczywiście Co do reszty pytań to to tak warto zmienić na hydraulike - wygoda działania jest nie porównywalna . Jeżeli chodzi o bezobsługowość to dobre hydrauliki będą tak samo bez awaryjne jak mechaniczne tarcze no i w hydraulicznych nie musisz w miarę zużywania się klocków przybliżać klocków do tarczy bo hamulce robią to same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Ty się nas nie pytaj, bo zawsze sie opłaca kupić hydraulikę Jedak jeżeli z obecnego hamulca jesteś zadowolony to poco kupować, nie ma sensu. Sens i nawet wskazanie sie pojawia kiedy czujesz ze obecny jest ewidentnie za słaby dla ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberto18 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Wiem, że hydraulika to bardzo dobra rzecz, ale myślę, że na moja jazdę chyba zostanę przy mechanicznych. Jestem człowiekiem, który nie lubi tanich rozwiązań, bo wydaje mi się, że lepiej mieć bardzo dobry mechaniczny, niż dobry hydrauliczny,a kupno bardzo dobrych hydraulicznych to trochę za duży koszt dla mnie :-\ jest to przerost formy nad treścią, aby jeździć na hydraulicznych w 90 proc. Po mieście. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc w ukierunkowaniu mojej decyzji :-) Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Akurat te co padły w temacie to bardzo dobre hydrauliki, praktycznie bezawaryjne. Jedyne co to 445 nie lubią niskich temperatur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberto18 Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Mnie się zdarza jeździć na rowerze w temperaturze -2 do 3 stopni :-) Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 To nie są niskie temperatury . 445 testowałem do -8* i były ok . Kup 446/596/615 i będzie w sam raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 M445 ma dwie często pojawiające się wady: gubienie płynu oraz padanie uszczelek zacisków. Są to bardzo popularne hamulce w rowerach miejskich więc często mam z nimi styczność i zdecydowanie nie polecę ich dla kogoś kto jeździ cały rok. Wiem że niektórzy nie mają takich problemów, jednak nie mają też aż tylu sztuk 445 Temperatura - nawet nie niska a niższa - potrafi trwale zdeformować uszczelki co objawia się najpierw skróconym skokiem dźwigni i brakiem jej normalnej pracy po wstawieniu roweru do pomieszczenia z temperaturą pokojową; kolejnym problemem jest spadek skoku dźwigni praktycznie do zera i pozostawanie klocków przy tarczy, aż do zablokowania koła. Problemy takie nie pojawiają się we wszystkich sztukach na rynku (co jest dziwne jeśli uszczelki są takie same) jednak są dosyć częste jeśli rower użytkowany jest poniżej zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 W kupkolo.cz jest komplet hamulców 596 za 310zł na nasze. lepszej oferty w kraju nie wyczaruje. Beskidek zbiera kolejną partie chętnych to 16tego bieżącego miesiąca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Roberto, podobnie jak ty 50 tyg. jeżdzę po "nizinach", a tylko 2tyg. jestem w górach (Karkonosze i Beskid Śląski). Ale w górach nie wyobrazam sobie szybkich kamienistych zjazdów na mechanikach. Wtedy muszę mocno trzymać kierownicę i jednocześnie hamować (często 1 palcem). Jeśli juz wymieniasz, to bierz hydr. Moim zdaniem nawet słabe hydr. będą lepsze od najlepszych mech. To jest inna "jakość" hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Moim zdaniem nawet słabe hydr. będą lepsze od najlepszych mech. To jest inna "jakość" hamowania. Nie będą. Przykład to Avid bb7 i Hayes Dyno. Zdecydowanie wolałbym te pierwsze niż te drugie, które oferują bardzo przeciętną moc, brak regulacji odległości dźwigni i wąski prześwit między tarczą a klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberto18 Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 No właśnie myślałem nad tymi bb5 vs bb7 vs jakieś średniej półki hydrauliki typu proponowane m446 czy 596 :-) Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Bardziej 596 niż 446. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Jeśli chcesz łatwe i tanie w utrzymaniu to bierz BB7, klocki dorwiesz już po 30zł, do tego tarcza Avid G2 160mm i nic lepszego nie potrzebujesz, ja 9 lat na nich jeździłem, włącznie z przejechaniem kilkudziesięciu maratonów MTB, więc wiem co piszę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 BB7 nie warto , lepiej 596 lub 446 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 AHAHAHA Uwielbiam tą wojnę hydrauliki vs mechaniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.