Skocz do zawartości

nowości rowerowe - temat zbiorczy


Synergy

Rekomendowane odpowiedzi

 

Pytanie czy ten styl mocowania cokolwiek wnosi poza ciekawym wyglądem.

Na dzień dzisiejszy tylko Shimano ma działający system hydraulicznych hamulców szosowych, może więc sobie pozwolić na wprowadzenie własnego standardu - nawet takiego który nie wnosi wiele. W momencie kiedy SRAM i Campa wypuszczą swój produkt znajdą się na rynku na którym:

1. Jest już obecny producent mający dany produkt wcześniej.

2. Współpracujący czyli sprzedający swój produkt wiodącym producentom rowerów szosowych.

3. Mający swój własny rozpowszechniony już standard, prawdopodobnie zastrzeżony, za korzystanie z którego trzeba będzie sypnąć grosiwem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną rowery szosowe dość skutecznie opierają się hamulcom tarczowym, szczególnie na niskiej i średniej półce. Póki co to tylko zajawka, bez konkretnych danych. Może się okazać, że potencjalnie niższa masa nowego systemu będzie okupiona wysoką ceną, być może na tyle wysoką, że przegra z obecnym PM lub pozostanie tylko w rowerach najwyższej próby, które przeciętny użytkownik ogląda jedynie na zdjęciach. Może dlatego inni producenci nie mają takich systemów, gdyż oceniają, że gra nie jest warta świeczki.

Edytowane przez mklos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej 5, hahaha dobry żarcik przy poniedziałku ;-)

 

sama grupa shimano 105 to jest 2500zł

 

http://www.bikestacja.pl/pl/grupa-osprzetu-shimano-105-model-5700-czarna.html

 

może i dobry lecz jakby tak poszukać to całkiem realny:

 

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLP105/planet-x-pro-carbon-shimano-105-tour-de-yorkshire-ltd-edition-road-bike

http://www.merlincycles.com/sensa-giulia-5700-road-bike-64522.html

 

primo, premiera huragana to 2015 więc ceny osprzętu jeszcze spadną

secundo, szosówki rometa to nie jest jakaś elita, więc może zaproponują dobrą cenę w stosunku do jakości i osprzętu, żeby się wbić na rynek (podobnie jak w mtb)

 

pożyjemy zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej 5, hahaha dobry żarcik przy poniedziałku ;-)

 

sama grupa shimano 105 to jest 2500zł

 

http://www.bikestacja.pl/pl/grupa-osprzetu-shimano-105-model-5700-czarna.html

To poprzednia 105tka, więc inna półka i kategoria.

Za 2600 można nabyć kompletną ultegrę, w takim przypadku cena starej 105tki to już zupełny absurd.

 

 

Nie wiem czy już było - Romet Huragan 2015 w carbonie:

http://magazynbike.pl/?section=12&aid=382

 

Mnie się szalenie podoba. Rama wygląda obłędnie, napęd (szczególnie korba) również. Jeżeli cena będzie konkurencyjna, tzn poniżej piątaka to ja zaczynam już odkładać w skarbonkę :)

Ja wiem że o gustach się nie dyskutuje ale co jest obłędnego w tej ramie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że o gustach się nie dyskutuje ale co jest obłędnego w tej ramie?

 

Smukłość, górna rura, ogólne wrażenie lekkości. W porównaniu do obecnych huraganów, to przynajmniej wizualnie niebo a ziemia. Ja osobiście, jak zobaczyłem te zdjęcia dziś po raz pierwszy, to nie mogłem uwierzyć że to nasz romet.

 

Edyta:

Jakoś super opykany w nowinkach nie jestem, ale czy ten osprzęt w nowym romecie to to:

http://www.chainreactioncycles.com/ch/en/shimano-105-5800-11-speed-groupset/rp-prod116477

 

jeżeli tak, to to wychodzi jakieś 1700 zeta w CRC, więc taki producent ma od tego jeszcze mega rabat.

Edytowane przez thomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już było, to już było, a ja nawet wiem gdzie - Mbike :)

Oni jeszcze żyją ? Wedle ich strony nic się nie da już kupić. Ładnie popłynęli.

 

Ludzie po prostu nie łykają tych farbowanych lisów. Kross dochodzi do wszystkiego powoli i jest autentyczny - sam projektuje ramy itp. Kupując Krossa jesteś pewien, że to Kross. Kupując sprzęt Rometa na chwilę obecną miałbym wątpliwości, czy ten rower ma coś wspólnego z Rometem. Nie chwalą się bynajmniej swoimi zasługami.

Może po prostu brakuje odpowiedniego marketingu ? Ja lubię wiedzieć jak coś powstało, kto to zrobił i po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do Mbike, to zbankrutował. Szkoda, bo to były fajne rowery, firma z Polski, ale ramy też były sprowadzane...

 

(przynajmniej część) ram było projektowanych w Polsce

 

Zresztą w tym temacie Romet ma sporo wspólnego z MBike... :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Smukłość, górna rura, ogólne wrażenie lekkości.

To wszystko widziałem wielokrotnie na Alibabie.

W niemieckim Bike jest artykuł o Romecie i prezentowana tam "nowość" rama karbonowa mtb, wygląda jak żywcem wzięta z chińskiego katalogu.

Uważam że dziś, gdy tylu ludzi ma styczność z chińskimi wynalazkami rowerowymi silenie się na własny wkład w dany projekt wypada śmiesznie. Chyba prościej i wiarygodniej napisać że korzysta się z azjatyckiego wyrobu ale z dobrze przeprowadzoną kontrolą jakości. Bo akurat polskie marki nie przyciągają ludzi innowacyjnością tyko konkurencyjnością produktu w stosunku cena - jakość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i kto miał rację, wyśmiewając kwoty poniżej piątaka? :-)   czyli cwaniak stawia piątaka!

 

niech będzie.... na kolejnym zlocie jak się spotkamy to stawiam browara za piątaka.. no ew. izotonika :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej gdy od pradziejów, Polska marka, chce eksplorować zachodnie rynki, tym samym regulując ceny w stronę konkurencji by w oczach potencjalnego klienta (zachodniego) nie być postrzeganą jako produkt trzeciej kategorii z kraju znanego z bigosu, pierogów i sandałów ze skarpetą. Może to być rownież podyktowane innymi czynnikami, ale w wysoką barierę wejścia wsród dostawców podzespołów akurat nie jestem w stanie uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, bo liczyłem że pójdą kierunkiem MTB, gdzie w Jolene stosunek jakości i wyposażenia do ceny jest bdb.

Jeżeli taka jest polityka firmy to płakać nam nie ma co i pozostaje kupić coś od konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, bo liczyłem że pójdą kierunkiem MTB, gdzie w Jolene stosunek jakości i wyposażenia do ceny jest bdb.

 

Był dobry... Jolene od 2014 stała się linią damską z mocno zdegradowanym osprzętem. Romet niestety podąża za Kross'em. Ceny wzrosły. Unibike się nie rozwija i ze swoją wąską ofertą mu nie zagrozi, a Transrower to nie ta grupa docelowa klientów.

Edytowane przez mklos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...