Skocz do zawartości

nowości rowerowe - temat zbiorczy


Synergy

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie srama pojawila sie szczegolowa informacja o widelcu upside-Down tej firmy, RS1. Mozna przekonac sie jak firma rozwiazala "gdybane" kwestie, chocby blokady. Cena jest wypasna :)

Cena dilerska jakies prawie 6 tysiecy wiec w obiegu netowym bedzie pewnie gdzies ponad 4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zgodnie z zapowiedzią :-)

Nieco szczegółów na temat XTR 2015:

Shimano 2015 - nowy XTR - kaseta, mechanizm korbowy, łańcuch

Shimano 2015 - nowy XTR - przerzutki, manetki, koła, pedały

 

(Będzie jeszcze update, bo coś Shimano ociąga się z wysyłka oficjalnych zdjęć :-)

 

W skrócie: Zgodnie z tym co się wszyscy spodziewali 11 rzędów z tyłu, ale w kombinacji 1x, 2x, 3x. Nowy standard Dyna-Sys11. Asymetryczny mechanizm korbowy z technologiami z Dura-Ace. Zupełnie nowa konstrukcja przedniej przerzutki Side Swing - i to jest naszym zdaniem najciekawsze. Nowa wersja I-Spec II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Uuu...nieładnie wRowerPL :no:

Embargo - embargiem, ale donoszenie na bB do Shimano Polska to już bardzo słabe jest... :down:

A jak już tacy uczciwi jesteście, to dlaczego dzisiaj publikujecie? 10 kwietnia dopiero jutro jest.

Nie będę tego czytał, poczekam se do jutra. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A gdzie to embargo na 10 kwietnia? To może teraz ją zadzwonie do shimano polska w tej sprawie... Coś Ci to wR ower mówi? Hę?

 

A coś mówi różnica czasowa pomiędzy Japonią a Polską? Żeby było prościej - wynosi ona 8 godzin. Teraz wystarczy przeprowadzić proste działanie matematyczne....

 

Naprawdę nie zastanawialiście się dlaczego wiele portali publikowało wcześniej informacje "dzień przed embargo" po godzinie 16:00.... ?

 

Normalnie Shimano punktualnie o godzinie 16:00 wysyła press-kita ze zdjęciami. Teraz jakoś nie przyszedł - widocznie dlatego reszta czeka. Nam on nie był potrzebny...

Ot tajemnica...

 

PS

link już działa

 

PPS

Chyba nigdy nie zrozumiem istoty hejterstwa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A tak gwoli ścisłości i tego "artykuliku" (ja przeczytałem Adamos, wybacz)
wszyscy spodziewali się elektroniki a nie 11 biegów, to jest rewolucja tej grupy. Było 8, było 9, jest 10.. każdy kolejny bieg to ziewanie i nuda a nie gorące wyczekiwania. Pierwsza terenowa grupa sterowana elektronicznie - to jest największa nowość i to jest przełom w terenie. 
Nawet staruśki mavic nie miał tego (jak byście chcieli przypadkiem coś pisać o shimano jako pierwszej z elektronicą, i to bezprzewodową)
Druga rzecz-błahostka ale zawsze.... grupa która zrywała z kanciastymi nie tylko korbami ale przerzutkami, manetkami, tzw designem była ewidentnie 960. I tylko ona. Potem wróciły modele "ostrokrawędziowe".
No i trzecia sprawa - możecie napisać coś o przełożeniu "linka/przerzutka"? Stare Shimano pracowało na 1:2 (w przeciwieństwie do sramoskiego 1:1), ale od 10s manetki shimano nie są oficjalnie kompatybilne z poprzednikami. Jak to wygląda teraz? Skoro i tak za chwilę elektronika wyprze linkę czy zostało coś poprawione w przełożeniu ciągnącej linki do ruchu wózka?

Od strony designerskiej - mam wrażenie jakby Japończycy się spieszyli, dopracowali system a nie było czasu na wygląd. najlepiej widać to po tylnej przerzutce. Chyba z 4 różne rodzaje wykończenia, kolory ani się nie uzupełniają ani kontrastują. Formy płynne kłócą z elementami geometrycznymi (pantograf vs "hamulec" i dolna główka przerzutki.
Korba? No cóż. Wystarczy popatrzeć na miejsce gdzie "ramiona" (czy to teraz tylko maskownice?) stykają się z tarczą -widzicie odstający kawałek aluminium? Jak jakaś "blaszka" dystansowa. To, że można dodać albo odjąć tarczę - co to za nowość? Każdy to może zrobić teraz, w dodatku dużo prościej i bez żadnych adapterów. 
I jeszcze jedno odnośnie piast - niby to samo ale czy kulki w łożyskach (skoro nic nie piszecie to rozumiem, że nadal mamy konusy) są tej samej wielkości czy wrócono do właściwych -większych rozmiarów z czasów do 960?
Ach, i jeszcze to mnie interesuje a nigdzie nie mogę znaleźć - shimano opracowało nowe linki (rok temu?) pokrywane czymś na wzór teflonu (ale innym produktem) dla Dura Aca-podobno różnica w płynności pracy jest niebotycznie większa ot tej nam znanej. Czy podobny system został adaptowany do XTRa?

Hejsterstwo? Stary, po mailu jakiego mi napisałeś wytykanie komukolwiek czegokolwiek powinieneś sobie darować. Tak dla przyzwoitości. I tyle w temacie.
​amen

aaaaa!!! Niech mi ktoś powie co znaczą te śruby pod śrubokręt krzyżakowy??? To jakiś spóźniony żart primaaprilisowy?

shimano_2015_xtr_dsc_3747.jpg

I to jest Prawdziwa Rewolucja :D

ps: a gdzie właściwie jest cokolwiek o elektronice? Ja pytam całkiem poważnie.

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wRowerPl to on/oni/one/ona?

Bo raz pisze "zrobiłem" a raz "zrobiliśmy" :)

Ty nie rozumiesz idei hejterstwa a ja potrzeby bycia uznanym za autorytet w kwestiach o których się niekoniecznie ma duże pojęcie....

 

I nie licz/nie liczcie tu na inne traktowanie. Hejt na całego. 


 

 

Ach, i jeszcze to mnie interesuje a nigdzie nie mogę znaleźć - shimano opracowało nowe linki (rok temu?) pokrywane czymś na wzór teflonu (ale innym produktem) dla Dura Aca-podobno różnica w płynności pracy jest niebotycznie większa ot tej nam znanej. Czy podobny system został adaptowany do XTRa?

Te linki to Szit Okrutny....

Powłoka schodzi z linek zdrapana paznokciem - przednie przerzutki szosowe mają trochę inne mocowanie linki (śruba i "podpórka", między którymi przeciąga się linkę) i przy tym zabiegu powłoka "obiera się". 

Magia nowych zmieniarek Shimano 11sp polega na dużo lżej pracującym mechaniźmie manetek - już kilkukrotnie zakładałem zwykłe linki a niektóre rowery fabrycznie nie mają tych linek, zamiast tego zwykłe - i ja nie zauważam by z nimi zmiana biegów przebiegała ciężej. Różnica między starszymi a nowszymi grupami dura ace i ultegra jest duża. 


Pohejtuję jeszcze trochę: chciałem sprawdzić kompetencję naszych "specjalistów" forumowych: wchodzę na stronę wrower.pl (zbieżność nazw przypadkowa?...), tam do działu testy i pierwszy od góry - test roweru Univega. Pierwsze zdanie zaczyna się od: "Niemiecki producent..." Zapaliło mi się żółte światełko ostrzegawcze, bo dla mnie to ta firma nic wspólnego z niemczyzną nie ma, wszedłem jeszcze na wiki i na stronę Univegi i.... Śladu niemieckiego pochodzenia. 

 

Więcej nie czytałem bo aż strach się bać przewrócenia do góry nogami własnej skromnej wiedzy rowerowej. 

Panowie/Panie/Szanowny Panie/Szanowna Pani (niepotrzebne skreślić - piszę tak bo nie wiem jaka jest ta prawdziwa tożsamość hejtowanego :) ) - zanim następym razem coś (odkrywczego) napiszecie - sprawdzajcie te informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

tam do działu testy i pierwszy od góry - test roweru Univega. Pierwsze zdanie zaczyna się od: "Niemiecki producent..." Zapaliło mi się żółte światełko ostrzegawcze, bo dla mnie to ta firma nic wspólnego z niemczyzną nie ma, wszedłem jeszcze na wiki i na stronę Univegi i.... Śladu niemieckiego pochodzenia.

Bo Ty za "stary grzyb" jesteś tobo! :D

W 2001r. niemiecke Derby-Cycle kupiło prawa do tej marki i klepie rowery o tej nazwie w dużej fabryce w niejakim Cloppenburgu. ;)

PS. Sorry za OT. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie ta elektronika. Na szosce zapewne działa to fajnie, mikroindeksacji z przodu nie ma i problem obcierania łańcucha o wodzik przerzutki znika - zmieniarka z przodu dopasowuje wychylenie do biegu z tyłu.

 

Ale jak zmieniają się biegi - z przodu to może nie jest problem, ale z tyłu często bieg nie wskakuje momentalnie i trzeba lekko pomóc przerzutce dociskając na manetce pół kolejnego biegu, szczególnie pod górę. Jak rower zażywa kąpieli błotnych to przecież oczywiste że tak będzie no chyba że rzeczywiście wszystko jest nowe. Czy w elektronice to nie będzie tak że naciskamy guzik, łańcuch trze i nie chce wskoczyć na bieg wyżej na kasecie?

 

Ciekawi mnie też przerzucanie biegów, na szosie i w mtb. Czy na szosie klamkomanetki są normalne czy są jakieś guziczki? No i po co wówczas manetki w mtb skoro dwa przyciski wystarczą?

 

Ciekawe też dlaczego nie zrobili tego wireless?

 

Ciekawe też jak się ładuje baterie do silniczków przerzutek?

 

Ciekawe kiedy rower będzie całkiem DriveByWire - hamulce też mogłyby być elektryczne.

 

Myślę że nazywać to "elektroniczne" to trochę przesada, ile tam jest elektroniki, przecież to zwykłe silniczki elektryczne ;-)

 

Ciekawe jest też to:

 

shimano_2015_xtr_dsc_3586a.jpg

 

Skoro większość ram ma chowane kable w ramie, to w dolnej rurze będzie dziura na linkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażam sobie naradę strategiczną przed podjęciem decyzji jak będzie wyglądać nowe XTR:

 

- (Inżynier-san) Powinniśmy iść w kierunku rewolucji, którą zapoczątkował nasz wielki konkurent! Nie możemy pozostać z tyłu! Przyszłość napędów 1x przyszłością narodu!

- (Inny-inżynier-san) Powinniśmy stworzyć konkurencyjną alternatywę dla naszego wielkiego konkurenta! Usunąć wady obecnego napędu 3x i 2x! Wszak nie każdy ma łydę jak Włoszczowska!

- (CEO-san) Idźmy na kompromis. Hei.

- Hei, hei, CEO-san.

- Hei, hei.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd silników przerzutek to bateria pod suportem lub w sztycy - po to ona jest i po to są kable :)

Stopień zabrudzenia ma niewielki wpływ na pracę elektrycznych grup - tu gdzie mieszkam wiele rowerów, bez względu na cenę i klasę, jest okrutnie zatyranych a jednak ma to niewielki wpływ na pracę skrzyni biegów. Biegi chodzą gorzej jeśli przerzutka jest uszkodzona, hak krzywy, łańcuch i/albo reszta koponentów napędu zużyta.

Żeby było łajerless musiałbyś mieć conajmniej trzy baterie - coś musi zasilać manetki i nadajnik w nich, coś zasilać obie przerzutki - a tak jest jedna bateria. Kable nie są żadnym problemem tym bardziej że wiele wysokich modeli rowerów ma okablowanie puszczone wewnątrz, tak jak przy klasycznych linkach - więc tego nie widać. 

To jest jak najbardziej układ elektroniczny - spinany z komputerem, programowany do potrzebu użytkownika:

- szybkość zmiany biegów

- ilość zmienianych biegów za jednym naciśnięciem przycisku (po jednym lub płynnie zmiana kilku tak długo jak trzyma się włącznik)

- kierunek zmiany biegów zależnie od naciskanego przycisku

- wybór manetek obsługujących przód lub tył

- ilość biegów obsługiwana przez przerzutkę tył (można programować przerzutki 10 i 11 sp do inne ilości biegów w kasecie)

To jakie są manetki zobacz na zdjęciach z gugla - cały dowcip polega na tym by nie zmieniać nawyków użytkowników i nie wprowadzać żadnych rewolucji - przyciski są pod palcem wskazującym na zewnętrznych bokach dźwigni hamulcowych.

System dobrze działa w zimie i w soli - mamy w tym roku testówkę na dura ace di2 jako rower zimowy, brak problemów.

System di2 umożliwia zapięcie dodatkowych kontrolerów w innych miejscach na kierownicy - "mózg" układu występuje w wersji z 3 lub 5 gniazdami przyłączeniowymi. 

Dura ace jest w wersji di2 od chyba 3 a ultegra od 2 (lub odpowiednio 4 i 3) i jak do tej pory żaden komponent systemu poza bateriią nie był z roszczeniem reklamacyjnym a sprzedanych tych systemów zostało kilkaset. 

Bateria jest w dwóch wersjach - podsuportowa/na szynę pod śruby koszyka lub wewnętrzna w sztycy. Wersję pierwszą ładuje się przez wyjęcie (szyna na szybkozamykacz) i wstawienie do ładowarki, wersję drugą ładuje się przez port usb w "mózgu" czyli jednostce umieszczonej przy kokpicie. 

Manetką systemu di2 w mtb pędzie zapewne małe "pudełeczko" z obejmą - czy przyciski będą w pionie czy w poziomie to trudno powiedzieć. Wspomniany powyżej rower zimowy z di2 zamiast manetek szosowych ma właśnie "satelity" zapięte na zipy przy chwytach/dźwigniach hamulcowych (rower przełajowy) i jest na tyle stabilnie że system da się bez problemu obsłużyć. 

Shimano obsługuje też swoimi komponentami elektroniczną blokadę w Foxie.

Regulacja skrzyni biegów trwa ułamek czasu który trzeba poświęcić na ustawienie linkowych przerzutek.

Przerzutka z tyłu nawet jeśli nie ma ustawionych ograniczników to nie wyrzuca łańcucha poza kasetę, chyba żę fabrycznie zamontowane w rowerze koło ma przesunięcie osi kasety względem pozycji biegów w przerzutce.

 

Największy "minus" całości to oczywiście cena komponentów; mocno trafiony tył może się zawiesić i pozostają wtedy trzy biegi przód i jeden z tyłu, pod którym aktualnie znajduje się przerzutka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Największy "minus" całości to oczywiście cena komponentów; mocno trafiony tył może się zawiesić i pozostają wtedy trzy biegi przód i jeden z tyłu, pod którym aktualnie znajduje się przerzutka.

i waga, mamy: baterie, serwa, silniczki, sterowniki vs. linki i pancerze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jest zaczarowany masą to owszem - w praktyce żadne znaczenie. Wiele osób kupujących rowery woli rower cięższy ale z bezproblemowo działającą skrzynią biegów. Grupy szosowe 2x10 w wersji linkowej działały gorzej niż wersje elektroniczne, nowe 2x11 pracują znacznie lepiej w klasycznej wersji więc ten argument może dla potencjalnych nabywców nie zadziałać. 

Tak czy inaczej osoby które kupiły starsze wersje di2 nie chcą kupować nowych rowerów z grupami mechanicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No i trzecia sprawa - możecie napisać coś o przełożeniu "linka/przerzutka"? Stare Shimano pracowało na 1:2 (w przeciwieństwie do sramoskiego 1:1), ale od 10s manetki shimano nie są oficjalnie kompatybilne z poprzednikami. Jak to wygląda teraz? Skoro i tak za chwilę elektronika wyprze linkę czy zostało coś poprawione w przełożeniu ciągnącej linki do ruchu wózka?

Pytałem o to w Shimano Polska: uciąg jest inny niż w DYNA-SYS, dlatego nie ma kompatybilności z manetkami. Co do wartości uciagu to szczerze przyznali, ze ... nie wiedzą. Na pewno nie jest to 1:2, ale raczej nie jest to też 1:1. Poradzili, żeby samemu zmierzyć :D

 

 


ps: a gdzie właściwie jest cokolwiek o elektronice? Ja pytam całkiem poważnie.

 

To nie koniec nowości Shimano 2015.... Tym razem trzeba czekać dłużej - prawie do wakacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem że gust to sprawa osobista ale jak dla mnie nowe XTR jest po prostu paskudne. Może i świetnie się będzie na tym śmigało ale z wyglądu odstrasza. Spieprzyli tą grupę bo poprzednie roczniki są pikne a to jakieś takie przekombinowane :( Ale i tak jestem ciekawy co tam Shiemano jeszcze zaprezentuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, w ogóle nie ma różnicy pomiędzy Alivio a XTR, zgadzam się z Tobą. Nie raz się tylko zastanawiam, czy na tym forum Wy to specjalnie piszecie, czy rzeczywiście tak myślicie?

 

MIałem Deore/SLX w 2011, później miałem X7-X9 Srama, teraz mam pełne XT i dopiero dzisiaj wiem, że XT to jest mój sprzęt który mi idealnie pasuje. Jak czytam takie posty, w których ktoś porównuje Alivio do najwyższej półki Shimano to mi się nie dobrze robi. 

 

Wyjales mi to z ust. Wlasnie czytalem i nie wierzylem...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...