Gość Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 Cześć, Ważę ok 85kg, trenuje 4x w tygodniu. Przygotowuję się do startów w zawodach xc, kilku maratonów Pana Golonki, etapówki 8 marca mam już pierwszy start,wymyśliłem sobie że przed tym wymienię szprychy w przednim kole. Koło ma już sezon startów i założone zwykłe szprychy. Na stronie DT Swiss, wyczytałem, że do moich zastosowań najlepsze będzie DT Revolution (?). Najbardziej zależy mi na tym, by szprychy były sztywne i wytrzymałe. Proszę o pomoc.
xanadu Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 To dosyć mocno wycieniowane szprychy 2,0/1,5/2,0. Niestety nie znalazłem informacji, jaka jest ich wytrzymałość, ale z racji konstrukcji mniemam, że porównywalna ze szprychami Sapim Laser, czyli jakieś 1500 N/mm2. Pamiętaj jednak, że szprychy nie są jedynym elementem koła i oszczędność na ich wadze to nie wszystko, a poniesiony koszt może nie zrównoważyć ewentualnego zysku. Może oprócz szprych warto zastanowić się nad wymiana obręczy lub piasty? Nic nie napisałeś o pozostałych elementach koła, a może się okazać, że sens zakładania bardzo dobrych (i drogich) szprych do przeciętnej obręczy lub piasty jest mocno dyskusyjny. Jak ważę 80 kg i w rowerze MTB mam założone szprychy Sapim Race. Są mniej wycieniowane (2.0/1.8/2.0) i oczywiście cięższe od DT Revolution czy Sapim Laser o około gram z groszami na sztuce, ale za to tańsze.
jahoo84 Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 Poczytaj na temat szprychy cn spoke 424 mac aero.
Gość Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 Mam obręczę Rigida, piasty maszynowe Joytech. Przy mocniejszym hamowaniu widzę, że koło lekko się skrzywia. Podejrzewam, że to wskutek stopniowego uplastyczniania się szprych a to z czasem kończy się pękaniem. Nie stać mnie teraz na zakup nowego kompletu kół, więc pomyślałem o tanim rozwiązaniu - nowych mocnych szprychach. Nobla z fizyki nie dostałem, ale tak na chłopski rozum wydaje mi się, że to właśnie przednie koło jest najbardziej narażone na przeciążenia, bo jest odpowiedzialne i za hamowanie i za skręcanie, czasem wykonywane jednocześnie Nie ma żadnych szans bym przekazał na tylne koło podczas pedałowania tyle samo energii, co podczas gwałtownego hamowania na przednie.
xanadu Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 Może to być też spowodowane zbyt niskim naciągiem szprych. Zacząłbym właśnie od tego. Nie chcę Cię odwodzić od pomysłu wymiany szprych, ale weź pod uwagę, że jeśli wydasz na to zbyt dużo kasy, a kiedyś będziesz musiał lub chciał wymienić piastę i/lub obręcz, to najprawdopodobniej okaże się, że i tak będziesz musiał kupić nowe szprychy, bo te kupione wcześniej będą miały niewłaściwą długość. Cena DT Swiss Revolution to około 4 złotych za sztukę. Cena Sapim Race to trochę ponad 2 złote za sztukę. Przy 64 szprychach robi się całkiem niezła sumka - zwłaszcza w przypadku DT.
1415chris Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 2.0-1.5 nie sa zalecane do tarczowek. Sapimowskie D Lighty 2.0-1.65 są tu duzo lepsze. A jak chcesz już całkiem lekko, to Sapim cx-ray. Przede wszystkim sprawdź jakie masz teraz szprychy, zeby było wiadomo jaki jest punkt wyjścia.
Gość Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 Cieżko mi powiedziec jakie to szprychy, wydaje mi sie ze zwykle stalowe 2mm.
Mod Team sznib Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Napisano 1 Marca 2014 Mam obręczę Rigida, piasty maszynowe Joytech. Kup DT Champion http://allegro.pl/szprycha-dt-swiss-champion-2-0-srebrne-258-mm-i4012435702.html tanie, niecieniowane, za to wytrzymałe. Dobrze zaplecione koło na tych szprychach można spokojnie używać np. w DH czy innych ekstremalnych rowerowych dyscyplinach.
tobo Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 Na stronie niemieckiej firmy Whizz Wheels jest konfigurator kół z informacjami o zalecanym doborze komponentów. Ze szprych dt firma do tarcz zasugerowała Supercompy.
rzymo Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 Mam obręcze Rigida, piasty maszynowe Joytech. Zapytam brutalnie - jaki sens w montowaniu drogich i lekkich szprych do koła na tak budżetowych i ciężkich komponentach? Jak chcesz cieniowane to 2-1.8-2, czyli np.: Sapim Race / Cn DB454 / DT Competiton.
Gość Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 Zapytam brutalnie - jaki sens w montowaniu drogich i lekkich szprych do koła na tak budżetowych i ciężkich komponentach? Jak chcesz cieniowane to 2-1.8-2, czyli np.: Sapim Race / Cn DB454 / DT Competiton. Nie widze tu żadnej brutalności Planuję kupić sobie lepsze koła, tak by mieć również jeden komplet na szosę(ten gorszy) i oraz lepszy na mtb - ale teraz nie mogę sobie na to pozwolić i co chwile przekładam opony. W przyszłym sezonie. Chciałbym przejeździć ten sezon bez problemów. Tylko raz zdarzylo mi się by szprycha pękła, pech chciał że było to na początku maratonu i potem cały czas hamowałem tylko tyłem by nie złamać koła na zjeździe.. Jakoś dowlokłem się do mety mniej wiecej w polowie stawki, ale start jakby nie patrzeć zmarnowany. Dzięki za odpowiedzi.
rzymo Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 To kup któreś z tańszych, z logiem znanego producenta (jest to jakaś gwarancja jakości) i tyle. Według mnie nie ma sensu teraz wydawać pieniądze na szprychy - odłóż $ i wtedy zamień, ale już od razu całe koła.
Gość Napisano 1 Marca 2014 Napisano 1 Marca 2014 Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupię szprychy Sapim Race(bo akurat takie mają w lokalnym sklepie rowerowym za 2,20) i zamknę się w ~120zł wraz z zapleceniem. Dt Champion w kolorze czarnym kosztują 2zł za sztukę. Wraz z przesyłką robi się to mało opłacalne, a Sapim Race chybą są ok. Pozdrawiam komandosek
Gość Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Hej, Ostatecznie kupiłem całe koła. Prawie zamówiłem te : http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-m1600-26-all-mountain.html - by móc i startować w xc i zjeżdzać po trudniejszych trasach, ale zorientowałem się, że moj amortyzator nie obsłuży ośki 15mm i ostatecznie kupiłem dużo tańsze http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-370-26-465-disc.html?SID=o73vjr6t9d4pv3mqu0ai6e54n2 Pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.