lukasztt7 Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Witam Chciałbym zmienić amortyzator przedni w moim Krossie Hexagonie V3(2009) ponieważ tego oryginalnego nie można nazwać amortyzatorem... I tu nasuwam pytanie jaki amorek byście mi polecili ? Rower mi służy do jazdy głównie szosowej i czasami się zdarzy jeździć drogami polnymi ale to rzadko. Z góry dzięki za propozycje.
okiloki Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Rower ma 5 lat i wyjściowo kosztował 899zł. Moim zdaniem nie ma sensu pakować do niego nowego amortyzatora, tymbardziej, że reszta osprzętu pochodzi z nizin technologicznych. Jeśli już to jakaś używka, ale z blokadą skoku, np. http://allegro.pl/amortyzator-rst-i4009685846.html. W jakim stanie masz napęd? Nie lepiej kupić nowy rower?
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Bzdury! Opłaca się. Możesz kupić, albo SR Suntour XCR (około 270 zł), albo Raidon (około 400 zł) z tych tańszych. Poza tym nie podałeś czego oczekujesz, jaką masz kwotę na to i jaki skok ma być amortyzatora. Nic, opisz czego chcesz, a szczególnie jaką kwotę możesz na to przeznaczyć. Ma być to amortyzator z piwotami, czy nie, albo nie musi być?
MokryxD Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Skoro głównie szosa to nie lepiej kupić sztywny widelec, odchudzić przód?
okiloki Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Bzdury! Opłaca się. Uzasadnij. Hexagon v3 (899) + suntour xcr (270) = 1170zł. Za tą kwotę masz 5 letni rower na używanym napędzie z dolnej półki (pewnie już na wykończeniu), precyzja zmiany przełożeń raczej nie jest satysfakcjonująca mimo dobrego ustawienia. Mam w starym rowerze (kupiony chyba 2007) napęd tourney na klamkosyfach dokładnie tych samych co kolega (ef50) i nie jestem zbytnio zadowolony. Aktualnie za tą kwotę masz kandsa 1300 na alivio lub rometa ramblera z rock shoxem. EDIT: @MokryxD ma już dużo lepszy pomysł. Przynajmniej nie wymaga dużej inwestycji.
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Tylko, że autor tematu już ma ten rower i wyda tylko 250-270 zł, a nie tysiąc dwieście! Poza tym XCR to jest właśnie poziom tego roweru, a rower sam w sobie nie jest zły, a nawet całkiem solidny. To nie był czasy gdzie za podstawowy rower trzeba było płacić minimum 1400 zł jak teraz. Jeżeli dbał o rower to nic nie powinno się sypać. Nawet gdyby miał wszystko wymieniać w Twojej czarnej wizji to bardziej opłaca się wymienić to w KROSS'ie, którego posiada, bo te rowery co podałeś to jest to samo co posiada z innym logotypem. W dodatku wcale nie koniecznie na lepszym osprzęcie. precyzja zmiany przełożeń raczej nie jest satysfakcjonująca mimo dobrego ustawienia. Mam w starym rowerze (kupiony chyba 2007) napęd tourney na klamkosyfach dokładnie tych samych co kolega (ef50) i nie jestem zbytnio zadowolony Po tylu latach się przerzutkę wymienia. To jest rzecz eksploatacyjna i się zużywa. Ja mam klamkomanetki ST-EF50 z 2010 i działają precyzyjnie bez żadnych zastrzeżeń, więc nie wiem co Ty robiłeś ze swoimi, że masz z nimi problem.
lukasztt7 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Napisano 27 Lutego 2014 Właśnie ja nie chce kupować nowego roweru tylko chce wymienić ten przedni amortyzator ponieważ zeszłego lata zmieniałem napęd itd. rower jest jak dla mnie w bdb stanie. I tak cenowo to najlepiej do jakiś 3 stówek.
okiloki Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 No dobra, może trochę przesadzam, bo nawet w czarnym scenariuszu to w sumie nie trzebaby wymieniać napędu na full alivio (pewnie ponad 4 stówki), tak jak zakładałem (zboczenie na punkcie znaczków), tylko starczyłaby jakaś korba suntoura, kaseta i łańcuch, ewentualnie przerzutka acera, a ef50 może i by sobie poradziły (co dałoby może coś koło 250zł). Co do moich zarzutów do nich to denerwuje mnie luz góra-dół na klamce, a faktycznie przyznaję, że w problemach z biegami może i winą jest przerzutka a nie tak jak mówiłem manetka. Ok, puściłem trochę wodze fantazji z tym nowym rowerem, bo faktycznie robiąc po kosztach, 250 napęd + 270 amorek daje coś ponad 5 stówek a nie jak nowy rower 1200. EDIT: No ok, czyli jak masz nowy napęd to sam zdecyduj, czy chcesz amorek nowy czy używany, a może sztywny widelec. Pozdro
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Właśnie ja nie chce kupować nowego roweru tylko chce wymienić ten przedni amortyzator ponieważ zeszłego lata zmieniałem napęd itd. rower jest jak dla mnie w bdb stanie. I tak cenowo to najlepiej do jakiś 3 stówek. To ja już nie widzę żadnej innej opcji jak XCR. Kup pan i będziesz pan zadowolony Podejrzewam z resztą, że jesteś lekki, a w takim wypadku to SR Suntour XCR jak najbardziej. Tylko się nie wkop z rocznikiem i musi mieć blokadę przynajmniej LO, żebyś miał tłumienie olejowe. Chyba w jakimś roczniku nie wszystkie to miały. Kupuj tylko rocznik 2011, albo nowszy. Na allegro masz miszmasz z amortyzatorami, więc musisz dzwonić i się dowiadywać konkretnie co sprzedają. Najlepiej proś o prawdziwe zdjęcia produktu i potem na forum, bo niektórzy sprzedawcy nawet nie wiedzą co mają. luz góra-dół na klamce, a faktycznie przyznaję, że w problemach z biegami może i winą jest przerzutka a nie tak jak mówiłem manetka. Na pewno przerzutka, luz lekki na klamce ma być i to jest sprawa naturalna normalna i nie ma się czym martwić. Smaruj okresowo sworzeń, który tam jest. Raz na pół roku wystarczy.
lukasztt7 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Napisano 27 Lutego 2014 Jednak lepszym wyborem dla mnie patrząc po jakich trasach jeżdzę to amorek i wolałbym nowy bo z używanym to nie wiadomo co kto przyśle ;p znalazłem taki http://allegro.pl/suntour-xcr-lo-amortyzator-26-disc-v-brake-blokada-i3933004968.html
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 To jest rocznik 2011, czyli będzie dobry o ile to co na zdjęciach pokrywa się z rzeczywistością i jeżeli pasuje Ci kolor czerwony. Od razu możesz dorobić sobie uszczelki to może podziała dłużej amortyzator i lepiej, oraz można też wyciągnąć z niego elastomer i zalać olejem. To go usprawni.
lukasztt7 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Napisano 27 Lutego 2014 Tak kolor by pasował ponieważ rower mam czerwono srebrny. To mówisz ten byłby dobry jak na tą cenę ?
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Tak, ale dowiedz się, czy to co na zdjęciach jest dokładnie przedmiotem sprzedawanym. Czarny też by pasował. Może nawet i bardziej. Podejrzewam, że dotychczas miałeś czarny i jeżeli Ci pasował to pozostań przy tym. Chyba, że chcesz świadomie zmienić na czerwony.
kporys Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Dzisiaj w activia.sgl.pl w ofercie dnia jest za 199zł 2012 Suntour XCR LOR z regulacją odbicia O wiele lepsza wersja od tej co podałeś i na dodatek tańsza, więc brać póki ciepłe https://www.facebook.com/FuhActivia/photos/a.335659953226426.1073741826.335648059894282/463417603783993/?type=1&theater
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Z napięciem wstępnym sprężyny jeżeli już. Niektórzy narzekają, że ona nic nie daje, ale po mojemu daje, ale jeżeli ważysz w okolicach 60 kg plus minus 5-7 kg. Ja tam odczuwałem różnicę. W wersji 2011 też ta regulacja jest. Ja na ich stronie nie widzę tej promocji, http://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory/przednie/suntour-xcr/26
kporys Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Napięcie wstępne sprężyny jest nawet w XCT i jest to te pokrętło/pokrętła u góry. Może inaczej, jest z Reboundem Na stronce nie ma, ale na telefon czy GG się dogadujesz i jest ok. Zamawiałem tak Epicona i zero problemów.
lyndowss Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Teraz raczej się już nie dogada o tej godzinie o ile to oferta dnia. Jednak jeżeli chce ten kolor to faktycznie okazja i warto. Zawsze można napisać dzisiaj to może sprzedadzą po promocji też jutro, bo w końcu napisał w dniu promocji. Zawsze jeżeli by chcieli oszukać i powiedzieć, że sprzedadzą Ci za cenę z ich strony możesz w ciągu 10 dni odstąpić od umowy w zakupach przez internet.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.