Skocz do zawartości

[piasta] Czym zastąpić uszczelkę?


Gizmo21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem czy dobrze zatytułowałem wątek. Chodzi mi o to, że nie trzyma się w piaście gumowa uszczelka, jest luźna, przez co widać łożysko, wiadomo, że podczas jazdy to wszystko szybko będzie się brudzić, ale w sumie to nic, bo przecież mogą wylecieć kulki. W rowerze przez rok ta uszczelka była przyklejona taśmą klejącą i jakoś to się trzymało, teraz rozebrałem rower, wyczyściłem i myslę co z tym zrobić. Są jakieś możliwości? W serwisie dowiedziałem się, że takiej uszczelki już nie dostanę nigdzie, a nie ma też żanej innej opcji, jak można by ją zastąpić. To jest dość stary rower, w przedniej piaście uszczelki są dokręcone, więc się trzymają, w tylnej, niestety jest problem. Czy jedyne wyjscie to wymiana, tylko czego? Całej piasty?

Napisano

Ok, no nie pomyślałem ;) Nie wiem dokładnie co to za piasta, jest na niej napisane X-large Hub. Odnośnie uszczelki, to chodzi mi o to czarne na zdjęciu, wchodzące w piastę. Nie mam jednej takiej uszczelki w tylnym kole (na zdjęciu jest akurat przednie), dotychczas kombinowałem z taśmą klejącą i tak przejeździł ten rok.

 

Odnośnie jeszcze piast, bo nie chcę zakładać nowego tematu. W tylnym wyciągnąłem ośkę, wyczyściłem tam wszystko, kulki, łożysko itd., tylko teraz mam problem ze złożeniem tego do kupy. Chyba błędem było, że ściągnałem śruby z ośki od strony napędowej (z drugiej zostawiłem nie ruszone), a nie przeciwnej, tak prawdę mówiąc to teraz nie wiem sam jak to zrobiłem, że je ściągnąłem w ogóle :) W każdym razie mam teraz problem, by je wkręcić, dochodzą do pewnego momentu i dalej kluczem nie da się już dokręcić, a jest jeszcze trochę luzu. Co można w takim przypadku zrobić?

post-135341-0-15982100-1393436065_thumb.jpg

Napisano

Jak zmierzyłem, to dolna średnica to 3cm, natomiast góry otwór ma 1,7cm, tylko, że nie jest okrągły a sześcienny.

Jest sześcienny ponieważ musi pasować pod nakrętkę którą masz, nakrętkę można wymienić na taką która ma podejście tylko do klucza płaskiego, wtedy jest ona spłaszczona jedynie w dwóch miejscach. Gdybam że takie nakrętki ma każdy serwis rowerowy, zostają one z rozbiórek piast, ich serwisu czy z gotowych zestawów "reanimacyjnych", na które składa sie cały zestaw osi z jej osprzętem. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...