Iron79 Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Witam , kupiłem ostatnio koła na piastach dt swiss 350 , pod przyszłego accenta peak 29. opis piast wyglądał tak : QR/100 i 10/135mm Zadałem pytanie sprzedającemu , czy tylna piasta będzie pasować do standardowych widełek. Otrzymałem informację "Mam dobrą wiadomość ponieważ standard 10/135mm jest w pełni kompatybilny z QR i takie koło można założyć bezpośrednio do "standardowej ramy na QR" bez żadnych przejściówek." Dziś mnie coś tchnęło , zbliża się 10 dni na możliwość zwrotu i chyba tylnego koła nie ma mowy by zamontować . Pytanie 1. Chciałbym się od Was dowiedzieć , co ja mam na tym tylnej piaście i czy sprzedajacy ewidentnie wprowadził mnie w błąd mówiąc, że da się to koło zamontować do zwykłej ramy ? Wiem że można kupić dodatkowe adaptery itp , ale to chyba mało nie kosztuje... Pytanie 2. Czy przednią piastę można ewentualnie przerobić pod 15mm ? Co potrzebuję do tego ? Jakieś ośki , nowy zacisk ? Foty :
Rulez Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 W tylnej piaście masz ośkę RWS Thru bolt, w pełni kompatybilną z QR. Daje wyraźnie sztywniejsze połączenie tylnego koła z ramą.
MokryxD Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 W tylnej pieście masz oś Thru Bolt. Jest lepsza od zwykłego zamykacza, bo zapewnia większa sztywność. Aby przednią piastę przerobić na QR15 potrzebujesz kupić adaptery.
Rulez Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Nie był bym taki pewny, że w przedniej piaście widocznej na zdjęciu wystarczy zmiana adapterów ... siedzą w niej inne łożyska, piasta przy mocowaniu tarczy jest inaczej wykonana, zmiana na 15mm nie będzie możliwa (strona 11 i 12) : http://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-350-Technical-Manual PS To znaczy będzie możliwa, po interwencji tokarza oraz dokupieniu tulei oraz adapterów i łożysk za cholerę się nie opłaca ...
Iron79 Napisano 24 Lutego 2014 Autor Napisano 24 Lutego 2014 Czy do tylnej piasty nie potrzebuję jednak czegoś takiego ? W QR końcówki ośki spoczywają na hakach i dociskam je szpilką (novatec 711/712), a tutaj cały ciężar byłby tylko na ośce Thru Bolt ...w dodatku z jednej wewnętrznej strony nie zakończone "ząbkami" Conversion kits 10 / 135 mm
Rulez Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Nie wymyślaj, takie końcówki już są w tej piaście (tyle, że bez ząbków) cały ciężar wcale nie spoczywa na ośce, koło utrzymuje tarcie, poprzez dociśnięcie widełrk do adapterów. W piastach z osią 12 mm również nie ma żadnych ząbków ... W piaście QR jest jeszcze gorzej, ponieważ cały ciężar spoczywał by na aluminiowych wypustach dodatkowo wydrążonych w środku (tak jak z przodu) - strona 9 instrukcji, element nr 1
Iron79 Napisano 24 Lutego 2014 Autor Napisano 24 Lutego 2014 oj od razu wymyślam , nie miałem do czynienia z tego typu rozwiązaniami ...do tej pory wszystkie piasty miały właśnie ząbkowane zakończenia. Z piastą przednią już znalazłem , odwrotnie z 15mm na 9mm jest możliwość , odwrotnie faktycznie szkoda zachodu , taniej chyba było by już piastę wymienić Dzięki za wyjaśnienia
sivydym Napisano 25 Lutego 2014 Napisano 25 Lutego 2014 a tu zaskoczę bo pomimo że wg. DT Swiss piasty 9 mm. można przerobić tylko na tb, a jedynie oversize daje się na 15 i 20 mm to jednak mozna i to relatywnie tanio przerobić 9 mm na 15 mm. Wszystko na oryginalnych częsciach DT - koszt ok 150 pln. Przy DT350 jeśli koło jest fabrycznie zaplecione i nie chcemy rozbierać, do tego dochodzi koszt zakupu nowej piasty, sprzedaż 9 mm. jesteśmy spokojnie na zero, natomiast przy 240 jest to operacja jak najbardziej opłacalna. Jakby co dla chętnych moge podac nr częsci które trzeba zamówic. Wizyta u tokarza też nie jest konieczna aczkolwiek alu spacer trzeba skrócić o 2,5 mm, ale to nie problem. Mozna zamówić stalowy ale nie dość że cieższy to i 4 raz droższy.
Rulez Napisano 26 Lutego 2014 Napisano 26 Lutego 2014 Niczym nie zaskoczyłeś , z piastą przednią o której piszemy, można zrobić to o czym wcześniej napisaliśmy ... więc właściwie o co ci chodzi ?
sivydym Napisano 26 Lutego 2014 Napisano 26 Lutego 2014 Nie był bym taki pewny, że w przedniej piaście widocznej na zdjęciu wystarczy zmiana adapterów ... siedzą w niej inne łożyska, piasta przy mocowaniu tarczy jest inaczej wykonana, zmiana na 15mm nie będzie możliwa (strona 11 i 12) : http://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-350-Technical-Manual PS To znaczy będzie możliwa, po interwencji tokarza oraz dokupieniu tulei oraz adapterów i łożysk za cholerę się nie opłaca ... piszesz jedno a teraz co innego ? Jak powyżej - Twoje słowa - w 350 jak i 240 wg DT nie da rady przerobić mocowania z 9 mm na 15 mm. Praktycznie da i nie potrzeba żadnych nowych łożysk, ani wizyt u tokarza, a to jednak różnica bo koszt takiej operacji jest jednak opłacalny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.