Skocz do zawartości
  • 0

[przerzutka tylna] Pytanie o konserwację


Gość Gość

Pytanie

Gość Gość
Napisano

Z jaką siłą przykręca się kółeczka tylnej przerzutki, mają bardzo lekko się kręcić czy słabiej bądź z lekkimi oporami i czy przy za lekkim przykręceniu kółeczek może nastąpić jakaś awaria??

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tylna kółeczka są na łożyskach ślizgowych, w których tuleja wewnętrzna jest szersza od kółeczka. Oznacza to, że siła, a dokładniej moment z jakim je przykręcisz nie ma wpływu na opór z jakim się kręcą. Zawsze powinny kręcić się tak samo a dokręca się je mocno - one mają swój luz i dokręcaniem go nie skasujesz.

 

Jeśli im mocniej przykręcisz tym mniej chętnie się obracają to coś jest nie tak jak być powinno :whistling:

Napisano

 

 

Jeśli im mocniej przykręcisz tym mniej chętnie się obracają to coś jest nie tak jak być powinno
 

 

Racja, chociaż u mnie jeszcze w lxie z tyłu też kiedyś wystąpiło takie zjawisko. Rozebrałem, wyczyściłem ładnie łożyska, nasmarowałem - polecam zastosować wazelinę techniczną, taki mały zabieg a działa cuda. Upewnij się, że łożysko ładnie siadło i śruba jest wkręcona dobrze oraz co ważne odpowiednią stroną - u mnie w tym tkwił problem.

 

 

Gość Gość
Napisano

Dokładnie to mam x-9 type2 rozebrałem ją do czyszczenia bo strasznie już rzęziła i później miałem problem ze skręceniem bo kółeczka mają odpowiedni kierunek obrotu (którego nie znam), dolne dałem zgodnie ze wskazówkami zegara a górne, przeciwlegle i najpierw dokręcałem do oporu na śrubce ale że zobaczyłem że nie za bardzo chcą się dobrze obracać(przy zakręceniu przestawały się obracać wraz z odejściem siły obracania), więc je trochę odkręciłem żeby przy zakręceniu jeszcze trochę się same obracały. Proszę o komentarz co jest do poprawki.

Napisano

Na stronie SRAMa można pobrać specyfikacje - dla Twojej przerzutki strona 27. Na rysunku złożeniowym przerzutki widać dokładnie co jak ma być.

 

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2013_sram_spc_rev_b.pdf

 

Z tego co widać, kółeczko górne różni się nieco od kółeczka dolnego w przerzutce - głównie szerokością i wysokością zębów. Spróbuj przesmarować łożyska i  założyć kółka zgodnie ze schematem. Upewnij się też, że łańcuch względem kółka przerzutki jest ustawiony w linii - czasem zdarza się tak, że przerzutka ma źle ustawione wychylenie względem łańcucha, co tłumaczy chrobotanie. 

Napisano

Pozwolę sobie na odkop, sprawa dotyczy kółeczek.

 

Przerzutka tył 410 czyli Alivio, w moim przypadku 8s.

 

Kółeczka mam dwa, czasem odkręcam żeby wyczyścić i przesmarować. I zastanawiam się nad tym, które powinno gdzie się znaleźć, bo obydwa są od siebie różne. Jedno jest z samego plastiku w który wkłada się tulejkę, a drugie ma zatopioną metalową tulejkę, w którą wkłada się identyczną tulejkę jak w pierwsze kółeczko.

 

Nie wiem jak było fabrycznie to poskładane, sam zawsze składam tak, że to z metalowym elementem umieszczam na górze, czyli bliżej kasety. To w 100% plastikowe na dole. Robię tak, gdyż wydaje mi się, że kółeczko bliżej kasety pracuje intensywniej niż to na dole. Czy mam rację?

 

PDF niewiele wyjaśnia

 

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/RD/EV-RD-M410-2454A_v1_m56577569830625638.pdf

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...