Skocz do zawartości

[hamulec hydrauliczny] Wysuwanie tłoczków


typol034

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie tłoczków w hamulcach hydraulicznych. Czy powinny się one wysuwać równomiernie podczas naciskania klamki ? czy też jeden bardziej, drugi mniej ? Zauważyłem że u mnie jeden wysuwa się bardziej a drugi mniej, próbowałem to wyregulować poprzez regulowanie zacisku, ale nic to nie zmieniło. Klocki w trakcie docierania, tarcza prościutka. Co poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tłoczki powinny pracować równo. Jeżeli tak nie jest, znaczy ze jeden z nich ma ciężej, co może być już wstępem do zacierania sie tłoczka. Ostatecznie jeden stanie a pracował będzie tylko jeden. Co to za hamulec ?? Pasowało by wyjąć tłoczki, wyczyścić, w zależności z czego są zrobione wypolerować, nasmarować i osadzić w zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

U mnie oba pracują równo, jak trzeba. Po prostu jak wcisnę oba tłoczki do końca, zamontuję zacisk i wcisnę kilka razy klamkę żeby się zacisk ustawił to jeden tłoczek wychodzi bardziej niż drugi. W obu zaciskach, w starych hamulcach było to samo. W heblach Shimano to normalne, zresztą tu też o tym piszą:

 

http://www.rowerowepodhale.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=145:serwis-tarczowek-shimano-br-m535&catid=52:warsztatowe&Itemid=108

 

"...Należy zaznaczyć, że nie da się zupełnie wypchnąć dwóch tłoczków naraz i raczej mało prawdopodobne jest, aby oba tłoczki „wychodziły” równomiernie. Staramy się w miarę kontrolować proces wypychania i używamy do tego jakiegoś cienkiego plastikowego narzędzia dopychając nim tłoczek, który wyraźnie jako pierwszy rwie się na świat..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Giant Root, wczoraj wlasnie probowalem wyczyscic, ale gdy trzymałem jeden tłoczek i naciskałem klamkę, wysunął mi się drugi tłoczek a za nim wypłynął olej, przez co chyba mi sie zapowietrzył układ bo klamka strasznie zmiękła. Pozniej nastąpiła zabawa w odpowietrzanie, gdzie na dodatek wylał mi się olej z butelki przez nieuwagę, więc trzeba kupić kolejny :(


Jest jakis sposob na przeczyszczenie zacisku, bez zapowietrzenia układu ? chyba nie prawda ? Jeszcze mam pytanko, czym nasmarować ewentualnie ten tłoczek ?


Nie są zbyt popularne te hamulce więc nie znalazłem informacji na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zacisk w środku będzie czysty. Najprawdopodobniej. brudny może byś sam tłoczek i uszczelka. Jeżeli tłoczek jest np aluminiowy nie anodowany, brak konserwacji może zrobić w nim wżery a to z kolei zniszczy zacisk za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

I pozostaje kupno oleju i zalanie hamulca. Niestety nie miałem styczności z tym hamulcem i nie wiem czy procedura wymaga jakichś trików. Zasadniczo procedura polega na Podłączeniu w zacisk strzykawki z olejem i pompowanie oleju. Z tego co widzę konstrukcja przypomina shimano wiec procedura może także ją poprzypominać a jest ona porasta.

 

Potrzeba ci 2 strzykawki, jedna do zacisku i jedna do klamki. Do klamki najlepiej by było mieć podłączony otwarty pojemnik. I Przepłukuje sie układ kilkukrotnie aż przestaną sie pojawiać w nim pęcherzyki powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rady, tak zrobie. Do giant root jest olej mineralny, zalecany shimano, już zamówiłem 100ml. Trzeba doprowadzic je wreszcie do porządku, ale tyle sie z nimi namęczyłem że prawde mówiąc odechciewa mi się przy nich grzebać :D Zrobię tak że spuszczę olej, wyjmę tłoczki, nasmaruję, i znowu zaleje płynem. Jak to nie pomoże to sie poddam :) Pod koniec tego tygodnia, albo w sobote dodam odpowiedź co i jak, bo może ktoś ma podobne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tak zrobie. W sumie tak myślałem, ale napisałem inaczej :P


A powiedzcie mi jeszcze : Czy najpierw jeden tłoczek, trzymając drugi ? czy też obydwa naraz ? czy może jeden tłoczek - nasmarować - łożyć, i zabrać się za drugi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak już będziesz Wyjmował tłoki, możesz spokojnie rozkręcić zacisk. To ci ułatwi zadanie a niczym nie grozi, chyba że będziesz to robił po 1l naszej polskiej czystej ;) najpierw póki układ jest szczelny, wysuń oba tłoki maksymalnie. Oczywiście jak naraz wypadną oba albo uda ci sie je wyjąc nie ma sensu rozpoławiać zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie, dzisiaj zobaczyłem tylny zacisk, gdzie tłoczki pracują równomiernie. Mam pytanko co do tych tłoczków, bo zacisku nie da się rozpołowić, i zastanawiam sie jak to będzie z ich wyjęciem. Zacisk jest w całości, bez żadnej śruby łączącej je. Macie jakieś pomysły ? Może najpierw jeden wysunąć, a pozniej drugi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rób tak jak w artykule który zlinkowałem wcześniej:

http://www.rowerowepodhale.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=145:serwis-tarczowek-shimano-br-m535&catid=52:warsztatowe&Itemid=108

wciskaj klamkę i pilnuj żeby tłoczki wychodziły równocześnie. Kiedy jeden sam wyskoczy, drugi dasz radę wyjąć palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale właśnie raczej ich nie wyjmę bo nie da sie rozpołowić zacisku, a szczelina jest za mała :( Mam ten poradnik, czytałem, może pomoże :P


Root2_zps511ba1aa.jpg


Tak wygląda ten zacisk


Chyba że te tłoczki są w miare cienkie i wyjdą przez tą szczelinę gdzie znajdują się klocki. Jutro się okaże, płyn już mam, trzeba próbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś musieli je tam wsadzić, więc da się rozebrać. Ta klapka z boku do tego nie służy? Co pod nią jest? Poza tym, spróbuj przytrzymać nożem do masła jeden zacisk na płasko to wtedy drugi wyjdzie, bo ciesz popłynie tam gdzie ma mniejszy opór. Ta szczelina po środku chyba jest wystarczająca, żeby się zmieścił tłoczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Prawdopodobnie tak, albo jest pod nią śruba. Jak ją odkręcisz i wyjmiesz wtedy wypchasz tłoczek palcem czy czymś tam wpychając do środka a nawet na zewnątrz. Otwór powinien by większy od tłoczka wiec nie powinno być problemu. Po drugiej stronie jest to samo ?

 

Jednokierunkowe%20odpowietrzanie%20Hamul

Tak to wygląda w xtr i tu pewnie analogicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W shimano demontuje się tłoczki w bardzo prosty sposób. Przewód odkręcamy, w jego miejsce wkręcamy śrubę która zatka otwór. Luzujemy odpowietrznik, zakładamy przewód gumowy podłączony do pompki lub kompresora, czymś twardym (np kluczem płaskim) przytrzymujemy tłok po stronie nakrętki w korpusie zacisku, powietrzem wypychamy drugi tłok. Kiedy wypadnie, odkładamy go na bok, i specjalnym kluczem wkręcamy do wewnątrz boczny dekiel w korpusie, nim wypychamy drugi tłoczek.

Tu powinno działać to na identycznej zasadzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Przewód odkręcamy, w jego miejsce wkręcamy śrubę która zatka otwór.

No tak ale w momencie kiedy nie chcemy odkręcać przewód bo nie mamy oliwki i nie mamy Banjo to trzeba cie na cudować.

 

Jednak tutaj jest banjo i prawdopodobnie odkręcana śruba tłoka wiec sprawa jest w miarę przyjemna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycisnę tłoczki tak jak Puklus na początku mowił, jeżeli się nie zmieszczę przez tą szparę :D to wezme odkręce te dekielki, cos wymysle :) Co do systemu odpowietrzania, to własnie chyba tak to wygląda, przynajmniej w taki sposób odpowietrzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...