typol034 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Mam pytanie odnośnie tłoczków w hamulcach hydraulicznych. Czy powinny się one wysuwać równomiernie podczas naciskania klamki ? czy też jeden bardziej, drugi mniej ? Zauważyłem że u mnie jeden wysuwa się bardziej a drugi mniej, próbowałem to wyregulować poprzez regulowanie zacisku, ale nic to nie zmieniło. Klocki w trakcie docierania, tarcza prościutka. Co poradzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 U mnie jest tak samo, jeden bardziej wysunięty, drugi mniej. Klocki zużyte mniej więcej tak samo. Także to raczej normalne.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Tłoczki powinny pracować równo. Jeżeli tak nie jest, znaczy ze jeden z nich ma ciężej, co może być już wstępem do zacierania sie tłoczka. Ostatecznie jeden stanie a pracował będzie tylko jeden. Co to za hamulec ?? Pasowało by wyjąć tłoczki, wyczyścić, w zależności z czego są zrobione wypolerować, nasmarować i osadzić w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 U mnie oba pracują równo, jak trzeba. Po prostu jak wcisnę oba tłoczki do końca, zamontuję zacisk i wcisnę kilka razy klamkę żeby się zacisk ustawił to jeden tłoczek wychodzi bardziej niż drugi. W obu zaciskach, w starych hamulcach było to samo. W heblach Shimano to normalne, zresztą tu też o tym piszą: http://www.rowerowepodhale.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=145:serwis-tarczowek-shimano-br-m535&catid=52:warsztatowe&Itemid=108 "...Należy zaznaczyć, że nie da się zupełnie wypchnąć dwóch tłoczków naraz i raczej mało prawdopodobne jest, aby oba tłoczki „wychodziły” równomiernie. Staramy się w miarę kontrolować proces wypychania i używamy do tego jakiegoś cienkiego plastikowego narzędzia dopychając nim tłoczek, który wyraźnie jako pierwszy rwie się na świat..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Jest to Giant Root, wczoraj wlasnie probowalem wyczyscic, ale gdy trzymałem jeden tłoczek i naciskałem klamkę, wysunął mi się drugi tłoczek a za nim wypłynął olej, przez co chyba mi sie zapowietrzył układ bo klamka strasznie zmiękła. Pozniej nastąpiła zabawa w odpowietrzanie, gdzie na dodatek wylał mi się olej z butelki przez nieuwagę, więc trzeba kupić kolejny Jest jakis sposob na przeczyszczenie zacisku, bez zapowietrzenia układu ? chyba nie prawda ? Jeszcze mam pytanko, czym nasmarować ewentualnie ten tłoczek ? Nie są zbyt popularne te hamulce więc nie znalazłem informacji na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Zacisk w środku będzie czysty. Najprawdopodobniej. brudny może byś sam tłoczek i uszczelka. Jeżeli tłoczek jest np aluminiowy nie anodowany, brak konserwacji może zrobić w nim wżery a to z kolei zniszczy zacisk za jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Wepchaj tłoczki, psiknij Brunoxem w miejsce gdzie stykają się z uszczelkami, potem wciśnij kilka razy klamkę żeby tłoczki trochę wyszły, powycieraj dokładnie szmatką. Tyle można zrobić bez rozbierania zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 I pozostaje kupno oleju i zalanie hamulca. Niestety nie miałem styczności z tym hamulcem i nie wiem czy procedura wymaga jakichś trików. Zasadniczo procedura polega na Podłączeniu w zacisk strzykawki z olejem i pompowanie oleju. Z tego co widzę konstrukcja przypomina shimano wiec procedura może także ją poprzypominać a jest ona porasta. Potrzeba ci 2 strzykawki, jedna do zacisku i jedna do klamki. Do klamki najlepiej by było mieć podłączony otwarty pojemnik. I Przepłukuje sie układ kilkukrotnie aż przestaną sie pojawiać w nim pęcherzyki powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Nie kupuj Shimano, a jakiś zamiennik mineralny, lub DOT zależnie od tego co tam masz. Do dostania w sklepie motoryzacyjnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 100ml shimano kosztuje ok 20zł a starczy na 5 czy 6 zalań hamulca, jak się nie rozlewa. Nie ma sensu kupować 1L oleju zużyć 25ml i resztę zostawić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 albo pół szklanki LHM u zaprzyjaźnionego mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Wielkie dzięki za rady, tak zrobie. Do giant root jest olej mineralny, zalecany shimano, już zamówiłem 100ml. Trzeba doprowadzic je wreszcie do porządku, ale tyle sie z nimi namęczyłem że prawde mówiąc odechciewa mi się przy nich grzebać Zrobię tak że spuszczę olej, wyjmę tłoczki, nasmaruję, i znowu zaleje płynem. Jak to nie pomoże to sie poddam Pod koniec tego tygodnia, albo w sobote dodam odpowiedź co i jak, bo może ktoś ma podobne problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Nie, wyjmij tłoczki i spuść olej bo inaczej nie wyjmiesz tłoczków bez cudowania, naciskaj klamkę aż wypadną. oczywiście bez klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Ok, tak zrobie. W sumie tak myślałem, ale napisałem inaczej A powiedzcie mi jeszcze : Czy najpierw jeden tłoczek, trzymając drugi ? czy też obydwa naraz ? czy może jeden tłoczek - nasmarować - łożyć, i zabrać się za drugi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Jak już będziesz Wyjmował tłoki, możesz spokojnie rozkręcić zacisk. To ci ułatwi zadanie a niczym nie grozi, chyba że będziesz to robił po 1l naszej polskiej czystej najpierw póki układ jest szczelny, wysuń oba tłoki maksymalnie. Oczywiście jak naraz wypadną oba albo uda ci sie je wyjąc nie ma sensu rozpoławiać zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 No i właśnie, dzisiaj zobaczyłem tylny zacisk, gdzie tłoczki pracują równomiernie. Mam pytanko co do tych tłoczków, bo zacisku nie da się rozpołowić, i zastanawiam sie jak to będzie z ich wyjęciem. Zacisk jest w całości, bez żadnej śruby łączącej je. Macie jakieś pomysły ? Może najpierw jeden wysunąć, a pozniej drugi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Rób tak jak w artykule który zlinkowałem wcześniej: http://www.rowerowepodhale.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=145:serwis-tarczowek-shimano-br-m535&catid=52:warsztatowe&Itemid=108 wciskaj klamkę i pilnuj żeby tłoczki wychodziły równocześnie. Kiedy jeden sam wyskoczy, drugi dasz radę wyjąć palcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 No ale właśnie raczej ich nie wyjmę bo nie da sie rozpołowić zacisku, a szczelina jest za mała Mam ten poradnik, czytałem, może pomoże Tak wygląda ten zacisk Chyba że te tłoczki są w miare cienkie i wyjdą przez tą szczelinę gdzie znajdują się klocki. Jutro się okaże, płyn już mam, trzeba próbować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Jakoś musieli je tam wsadzić, więc da się rozebrać. Ta klapka z boku do tego nie służy? Co pod nią jest? Poza tym, spróbuj przytrzymać nożem do masła jeden zacisk na płasko to wtedy drugi wyjdzie, bo ciesz popłynie tam gdzie ma mniejszy opór. Ta szczelina po środku chyba jest wystarczająca, żeby się zmieścił tłoczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Wygląda trochę jak kopia XTRa Ten czarny dekielek od strony przewodu na 90% się odkręca dając wgląd wewnątrz zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Tylko jak odkręcę tą klapkę to zapewne płyn wycieknie prawda ? I nie wypcham tłoczków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Prawdopodobnie tak, albo jest pod nią śruba. Jak ją odkręcisz i wyjmiesz wtedy wypchasz tłoczek palcem czy czymś tam wpychając do środka a nawet na zewnątrz. Otwór powinien by większy od tłoczka wiec nie powinno być problemu. Po drugiej stronie jest to samo ? Tak to wygląda w xtr i tu pewnie analogicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 28 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 W shimano demontuje się tłoczki w bardzo prosty sposób. Przewód odkręcamy, w jego miejsce wkręcamy śrubę która zatka otwór. Luzujemy odpowietrznik, zakładamy przewód gumowy podłączony do pompki lub kompresora, czymś twardym (np kluczem płaskim) przytrzymujemy tłok po stronie nakrętki w korpusie zacisku, powietrzem wypychamy drugi tłok. Kiedy wypadnie, odkładamy go na bok, i specjalnym kluczem wkręcamy do wewnątrz boczny dekiel w korpusie, nim wypychamy drugi tłoczek. Tu powinno działać to na identycznej zasadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Przewód odkręcamy, w jego miejsce wkręcamy śrubę która zatka otwór. No tak ale w momencie kiedy nie chcemy odkręcać przewód bo nie mamy oliwki i nie mamy Banjo to trzeba cie na cudować. Jednak tutaj jest banjo i prawdopodobnie odkręcana śruba tłoka wiec sprawa jest w miarę przyjemna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typol034 Napisano 1 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Wycisnę tłoczki tak jak Puklus na początku mowił, jeżeli się nie zmieszczę przez tą szparę to wezme odkręce te dekielki, cos wymysle Co do systemu odpowietrzania, to własnie chyba tak to wygląda, przynajmniej w taki sposób odpowietrzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.