Skocz do zawartości

[3000 - 4000] Rower MTB full lub hardtail

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Planuje kupić rower mtb w przedziale cenowym 3 do 4 tys PLN. Na tę chwile mam wybranych 3 faworytów, dwoma z nich było mi już dane się przejechać (merida oraz scott).

Scotta mogę mieć w cenie promocyjnej za 3,7 tys. Meride natomiast za 3,8 tys. Kellys'a niestety nie widziałem na własne oczy także ciężko mi coś o nim powiedzieć. Orientuje się mniej więcej w osprzęcie (deore, slx itp) natomiast jestem zielony w temacie amortyzatorów. Koleś od scotta chwalił bardzo scale 50, mówiąc że ten przedni amortyzator to wysoka półka. Jako jedyny z tych trzech ma amortyzator powietrzny. 

Miałem okazji jeździć kilka razy na full-u pożyczonym od kumpla i rzeczywiście taki rower sprawuje się bardzo dobrze na górskich ścieżkach. Co do opon 27,5 cala nie wiele mogę powiedzieć, bo z tego co się orientuje to jest to nowość na sezon 2014. 

Dajcie znać co sądzicie o tych trzech propozycjach i czy macie pomysły na jakieś alternatywy?

Dzięki,

Wojtek

Napisano

Napisz jeszcze jakie masz wymiary (wzrost i przekrok głównie).

I w jakim terenie/na jakich nawierzchniach jeździsz i w jakich proporcjach to jest (przykładowo 30% szosa, 70& las/góry).

Gość w sklepie rowerowym Cię nie wkręcał.

Z tych trzech modeli rzeczywiście tylko Scott ma powietrzny amortyzator.

W tym budżecie będzie ciężko kupić dobrego fulla, aczkolwiek nie wypowiadam się o nich więcej, bo się na nich nie znam.

Co do producentów to Merida się chyba za bardzo ceni jednak w tym momencie.

Anyway, czekamy na więcej info o Tobie i Twojej jeździe.

Napisano

Mam 176 cm wzrostu, waga 80 kg. Myślę, że proporcje które podałeś są ok - rzeczywiście zdecydowanie częściej będę jeździł po górskich ścieżkach, lesie itp. 

Zdaje sobie sprawę, że z takim budżetem nie kupie dobrego fulla dlatego zastanawiam się czy ta merida nie jest dobrą okazją. Katalogowo, kosztowała ona w zeszłym roku 5,5 tys. 

Napisano