KrzysiekCH Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Dzięki, jak się Conti spisują? Giant w sumie zabrania ich użytkowania z hookless. Ja się nie odważyłem ich założyć :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 31 minut temu, JanGwidon napisał: Na tym zdjęciu są Cadex, na drugim komplecie takich samych kółek mam Continentale 5000 TL. Dla mnie Continentale 5000 to najlepsze obecnie opony, na drugiej szosie mam też tylko z dętką i nie chce innych. Cadex były na kołach, jeden komplet już w tym sezonie poleciał do kosza, strasznie delikatne, rozerwane na drobnych kamyczkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinGIR Napisano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 Orbea Orca M21eLTD z małymi modyfikacjami. Obecnie 7.47 kg. Planowane 7.28 kg Wspina się bardzo dobrze i zjeżdża jak na szynach 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 W dniu 19.11.2021 o 21:05, KrzysiekCH napisał: Dzięki, jak się Conti spisują? Giant w sumie zabrania ich użytkowania z hookless. Ja się nie odważyłem ich założyć 🙂 Do slr 1 i 2 giant dopuszcza conti gp5000 tr, ale już nie tl. Dobrze, że trafiłem na ten wątek bo pojawił się u mnie nowy rumak tcr adv.1 disc 2021 (poprzednik tcr adv.2 szybko znalazł nowy dom) i zamówiłem do niego koła slr2 42mm. Będą kiedyś tam, ale chciałem wsadzić właśnie conti gp5000, a tu takie info.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 A faktycznie, zaktualizowali listę - teraz gp tr są faktycznie dopuszczone. Ja jeżdżę na Schwalbe Pro ONE TLE, jak niebo i ziemia w porównaniu do tych oryginalnych opon Gianta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 8 godzin temu, nossy napisał: Do slr 1 i 2 giant dopuszcza conti gp5000 tr, ale już nie tl. Dobrze, że trafiłem na ten wątek bo pojawił się u mnie nowy rumak tcr adv.1 disc 2021 (poprzednik tcr adv.2 szybko znalazł nowy dom) i zamówiłem do niego koła slr2 42mm. Będą kiedyś tam, ale chciałem wsadzić właśnie conti gp5000, a tu takie info.. Na zestawie Giant CXR 0 42MM TUBULAR WHEELSYSTEM + Continental 5000 GT Tubeless zrobiłem około 2 tys. i nie chce innych ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2021 Cytat TUBULAR WHEELSYSTEM + Continental 5000 GT Tubeless zrobiłem około 2 tys Ja bym nie dał rady 2m na tym przejechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziaku Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 W dniu 19.12.2021 o 20:59, JanGwidon napisał: Na zestawie Giant CXR 0 42MM TUBULAR WHEELSYSTEM + Continental 5000 GT Tubeless zrobiłem około 2 tys. i nie chce innych ! 😮 na kołach pod szytke masz założone opony tubeless? Jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 Czemu pod szytkę ? CXR 0 42mm Tubular Wheelsystem | Giant Bicycles UK (giant-bicycles.com) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 Tubular oznacza Szytkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziaku Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 Przecież nawet na zdjęciach widać, że obręcze nie mają żadnego rantu 15 minut temu, Dziaku napisał: Continental 5000 GT Tubeless Tej opony szczerze mówiąc też nie mogę znaleźć, jedynie Grand Prix GT albo 5000 TL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 Rower kupiony na tych kołach z oponami: CADEX RACE 25. Opona bezdętkowa Cadex Race 25 | CADEX Polska (cadex-cycling.com) Nawet nie zastanawiałem się nad szytkami tylko po prostu wymieniłem w zaprzyjaźnionym sklepie na continental (źle opisałem w poprzednim poście): Opona szosowa Continental Grand Prix 5000 700x25 TL-Ready (bikestacja.pl) Drugie kółka, dokładnie takie same udało się kupić już z oponami cadex i też są tubeless. Wiem że pochodzą z roweru treningowego grupy CCC. Wiem z doświadczenia że Cadex są bardzo delikatne, niestety też bardzo drogie. Continental to jednak klasa sama w sobie. Na drugiej szosie mam też Continental 5000 ale w wersji pod dętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 (edytowane) W dalszym ciągu co byś za opony tam miał oryginalnie i jakie teraz zakładał to nie masz kół tubular tylko klinczery. Pokręciłeś coś w nazwie kół po prostu. PS. tubular to nie tubeless Edytowane 13 Stycznia 2022 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 Fizycznie niemożliwym jest montaż opon na koła Tubular... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2022 Oczywiście że pomyliłem model kółek. Moje to takie, dwa zestawy z różnymi kasetami i oponami 😁 SLR 0 Disc 42mm Carbon Wheelsystem | Giant Bicycles UK (giant-bicycles.com) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
recoNner Napisano 27 Marca 2022 Udostępnij Napisano 27 Marca 2022 Trenga De TDR-4 😶 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 Witam forumowiczów Także i ja sie dorobiłem swojej pierwszej szosy w życiu. Oczywiście używana z przebiegiem jaki właściciel deklarował 500 km i faktycznie tak będzie. Jest to b-twin 540 na pełnym napędzie shimano 105 jak również klamkomanetki też 105. Ku mojemu zaskoczeniu posiada również korbę w systemie ht2. Pierwsze 30 km zrobione jeździ się naprawdę szybko. W przyszłości jakie mam plany a wymianę hamulców z b-twinów na shimano 105 dla systemu dual pivot 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 Ile masz wzrostu i jaki to rozmiar? Bo na pierwszy rzut oka, to jakby za duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 Rozmiar ramy M mam 173 cm wzrostu. W MTB mam porównywalnej wielkości ramę i minimalnie niżej sztyce jak przy szosie. Stojąc stopami prosto mam jeszcze luz w kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 Przy tym wzroście, zdecydowanie lepszy byłby S. Mam 174 cm i M bym nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 Rozumiem, tylko tutaj inne rzeczy się bierze np. długość nóg. Siedziałem na szosie o rozmiarze S za mała na mnie. Źle się czułem na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 (edytowane) Szosa szosie nierówna. Widać to chociażby po ustawieniu siodełka i kierownicy, że kupiłeś trochę "krowę". Nie jest tak że od tego się umiera, ale nie jest to rozmiar który powinieneś wybrać. Zobrazuję Ci to inaczej. Masz TTH=548mm i HT=165mm + chyba 30mm podkładek, czyli łącznie 195mm. Zamiast się pochylić i tułowiem sięgać do kierownicy, tak żeby ręce swobodnie opadały na kierownicę, Ty masz pozycję w kształcie trójkąta, gdzie wierzchołkami jest tyłek, głowa i dłonie. Ta rama ma też duży Sloping, więc sztyca powinna być wysunięta bardzo mocno. Oczywiście mój opis nie bierze pod uwagę proporcji ciała, ale ten rower jest na tyle duży, że nadal uważam że jest na Ciebie za duży. Edytowane 15 Czerwca 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 @Thomass13 Powiedzmy tak... S, M, L i PO i PIS I SLD to absolutnie nic nie znaczy, to jak metki na chińskich gaciach co wylosują to przylepią więc w rezultacie są "S-ki" za duże dla gigantów oraz inne - za małe dla krasnoludków - liczy się kilka liczb wyrażonych w mm-rach. A ty masz tam cyferki dla gościa 180cm (jeśli jest w miarę proporcjonalnie zbudowany) Masz teraz endurncowy rower o rozmiar za duży z kominem podkładek... i nic nie szkodzi Jeśli będziesz jeździł szosą rekreacyjnie jako uzupełnienie innych aktywności to taki rower będzie Ci odpowiadał... Jeżeli się wkręcisz to tez nic nie szkodzi, zmiany będą postępować sukcesywnie. Zobaczysz z czasem wywalisz podkładki, kupisz mostek -17 do tego o centymetr czy dwa krótszy... i w końcu zmienisz ramę a raczej rower. Czyli czeka Cię "standardowa droga początkującego szosowca" nie ma co się przejmować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 A ja jako koniec drogi właśnie chcę wyżej i przyjemniej i kierownica na wysokości pupy i wtedy szczęście, każdy szyje pod siebie, jeżdzić, jeździć, jeżdzić, kombinować w razie potrzeby, za długą ramę skraca mostek, obniża się podwyższa itp… jednak warto ustalić punkt największej wygody na nudnej trasie - na gumach klamek… za duża rama może troszkę być stabilniejsza, podsterowna, za malutka- nerwowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 24 minuty temu, abdesign napisał: @Thomass13 Powiedzmy tak... S, M, L i PO i PIS I SLD to absolutnie nic nie znaczy, to jak metki na chińskich gaciach co wylosują to przylepią więc w rezultacie są "S-ki" za duże dla gigantów oraz inne - za małe dla krasnoludków - liczy się kilka liczb wyrażonych w mm-rach. A ty masz tam cyferki dla gościa 180cm (jeśli jest w miarę proporcjonalnie zbudowany) Masz teraz endurncowy rower o rozmiar za duży z kominem podkładek... i nic nie szkodzi Jeśli będziesz jeździł szosą rekreacyjnie jako uzupełnienie innych aktywności to taki rower będzie Ci odpowiadał... Jeżeli się wkręcisz to tez nic nie szkodzi, zmiany będą postępować sukcesywnie. Zobaczysz z czasem wywalisz podkładki, kupisz mostek -17 do tego o centymetr czy dwa krótszy... i w końcu zmienisz ramę a raczej rower. Czyli czeka Cię "standardowa droga początkującego szosowca" nie ma co się przejmować. Ja go kupiłem z mysla o rekreacyjnej jeździe bez ściganek, po prostu ze znajomymi pojezdzic którzy też szosy mają oraz jako szybszy środek poruszania się dom&praca. Bez ścigania się z innymi mnie to nie rajcuje. Ale szosa ogólnie fajna sprawa teraz to wiem, ciągle tylko MTB na kole 26 cali :). Co do aktualnego ustawienia będę to zmieniał zapewne i zajmie mi to chwilę aż znajdę swój układ w rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.