Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 46 minut temu, siwymariusz napisał: No macie problemy , a może mu tak pasuje i jest dobrze. Jak będzie zsuwał się to se naprostuje. ale tu nie chodzi o to jak on jeździ bo wszyscy już od dawna mają to gdzieś, po prostu swoje teorie podparte wyłącznie własnymi doświadczeniami chce przedstawiać jako "prawdy objawione", zupełnie jak w temacie platformy vs zatrzaski Zresztą popatrz na te rowery i pomyśl czy o tyle za duże sprzęty da się w ogóle inaczej ustawić dla króciaka😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Zgadzam się z wypowiedzią powyżej. Dla mnie to ludzie mogą sobie jeździć i tyłem do przodu, ale żeby nie przekonywali innych że tak jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Mihau_ napisał: ale tu nie chodzi o to jak on jeździ bo wszyscy już od dawna mają to gdzieś, po prostu swoje teorie podparte wyłącznie własnymi doświadczeniami chce przedstawiać jako "prawdy objawione", zupełnie jak w temacie platformy vs zatrzaski https://osf.io/a7c9q/download/?format=pdf https://www.sportsperformancebulletin.com/endurance-injuries-and-health/cyclists-know-your-place/ Israeli researchers found that tilting the saddle angle downwards by 10° to 15° increased the pelvic angle and decreased the forces at the lumbar spine and pelvis(5). When tested on 40 cyclists in the field over a 6-month period, the downwards tilting saddle position resulted in a significant drop in the incidence of back pain. Moreover, those who were still experiencing pain reported a significantly decreased incidence and intensity of pain. Although back pain often resolves in time anyway, these results are more significant because fluoroscopy scans of the cyclists also showed that tilting the seat angle by 10-15 degrees increased the pelvic angle, and decreased the forces at the lumbar spine and pelvis. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) @marvelo ale tu chyba nikt nie kwestionuje tego, że siodło z nosem w dół nawet bardzo w dół ma w konkretnych przypadkach uzasadnienie, nawet od dawna siodła są tak robione że masz podniesione oparcie i opuszczony nos. Wiadomo też że ludzie mają różne tyłki, różnej długości nogi, różną pozycję przyjmują. To w ogóle nie jest kwestią sporną. No ale kolego, jak ma się koleżka siedzący na TT-ce do tego roweru który Ty pokazujesz na swoich zdjęciach? Ktoś leży poziomo na rowerze czasowym to mu siodło się będzie wbijać w przyrodzenie - no to oczywistym jest że musi mieć albo nos w dół albo siodło profilowane tak żeby było wygodnie. Jak się przyjrzysz rowerom z tych analiz na które się powołujesz to nos siodła owszem jest w dół bo celuje pi razy oko w miejsce oparcia dłoni. Ale co to ma wspólnego z tą Twoją poziomicą i tą damką? Któryś z tych kolarzy jest zadem wołowym i "nie potrafi w rower"? : Egan Peter Tadej Primoz Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez abdesign 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) Dziwny podwątek. A już pomysł z używaniem poziomicy do ustawienia siodełka - kosmiczny. Ma być wygodnie, podpierac tam gdzie trzeba, nie uwierać tam gdzie nie trzeba. I tak, siodełko oczywiście służy do siedzenia. Przez zdecydowaną większość czasu. A jak się je ustawia ? Na początek na oko a potem delikatnymi korektami o kawałek obrotu śruby. Jedną minimalnie odkręcamy, drugą dokręcamy (przy konstrukcji jarzma na 2 śruby) Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Myślę że mniej kontrowersyjny byłby kij od miotły miast poziomnicy. 🤗 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) Przy wyprofilowanym siodełku oba te przyrządy są absolutnie nieprzydatne. Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Mod może i na wakacjach, ale to nie znaczy że trzeba od razu śmietnik w temacie robić. To jest temat od pokazywania swoich rowerów, a nie dywagacji nt siodełek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) 10 godzin temu, abdesign napisał: No ale kolego, jak ma się koleżka siedzący na TT-ce do tego roweru który Ty pokazujesz na swoich zdjęciach? Ktoś leży poziomo na rowerze czasowym to mu siodło się będzie wbijać w przyrodzenie - no to oczywistym jest że musi mieć albo nos w dół albo siodło profilowane tak żeby było wygodnie. A co ma wspólnego moja "damka" z tą damką? U mnie kierownica jest tylko minimalnie powyżej siodła, a odległość jego czubka od środka kierownicy wynosi 55.5 cm (przy wzroście 170 cm). Do tego dochodzą długie rogi. Zapewniam Cię, że potrafię przyjąć na tej swojej "damce" pozycję aero (i bardzo często z niej korzystam), przy której poziomo ustawione siodło będzie się wbijać w przyrodzenie. Sama wysokość kierownicy to nie wszystko, bo pozycja możliwa do uzyskania w równej mierze zależy od odległości kierownicy od siodła. Może jestem nieproporcjonalny (krótkie nogi, długi tułów), bo lubię długie ramy i/lub długie mostki. Nie jestem też już młodzieniaszkiem o gibkości kota, mam problemy z kręgosłupem l/s (dyskopatia) i takie ustawienie siodła pozwala mi jeździć rowerem z akceptowalną wygodą i przy dość pochylonej pozycji (jakkolwiek nierealne Ci się to wydaje, tak, nawet na damce). Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) Zostaje mi tylko wrzucenie zdjecia mojego mieszczucha. Specjalnie z zasłonietym siodelkiem żeby skończyć offtop przynajmniej jest rowerem szosowym i pasuje do tematu. Edyta: przykro mi @marvelo ale to chyba jedyne zdjęcie szosowego roweru jakie mam w telefonie, (na dodatek bardzo stare) na którym nie widać siodełka... musisz się pogodzić z tym że rozwiesiłem kiedyś na nim "pranie" Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) Miały być rowery, a nie wieszaki na ubrania. W dniu 30.08.2021 o 18:44, abdesign napisał: Szczerze to chciałbym zrozumieć nie to po co się opuszcza dziób siodła bo to rozumiem. Tylko po co się to robi w przypadku kiedy kierownica jest wyżej i za diabły nie da się na rowerze "położyć". O to mi wytlumacz. Właśnie wytłumaczyłem. W dniu 29.08.2021 o 15:43, Mihau_ napisał: "Kto mi zabroni, wielkiemu chłopowi 170 cm jeździc na ramie L?" Dla chcącego nic trudnego. Przez ładnych parę lat jeździłem na takim rowerze (rama 57 cm, mostek chyba 60 mm): Siodełko (Selle Italia) miało wyraźnie podniesiony tył i w tym przypadku aż tak bardzo go nie pochylałem. Klamkomanetki Alivio były zamontowane na stalowym baranku z Rometa o średnicy 22.2 mm i dawały wygodę obsługi z dolnego chwytu, gdzie spędzałem większość czasu. Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 (edytowane) Trudno na nie jeździć na dolnym chwycie skoro masz go na takiej wysokości (względem siodła) jak wszyscy górny E: to teraz popatrz jak wygląda rower 575 poziomo (570 pion, 175 ht), który odpowiada wymiarom właściciela Edytowane 1 Września 2021 przez Mihau_ 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejol Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 (edytowane) . Edytowane 12 Września 2021 przez maciejol 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinOff Napisano 28 Września 2021 Udostępnij Napisano 28 Września 2021 Świeżo po umyciu, więc cyknąłem fotkę. Vento 8.0 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Pulse Napisano 5 Października 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 5 Października 2021 klasyczna czerń, klasyczne hamulce. Ultimate CF7 SL zmodowany na Di2 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Października 2021 Udostępnij Napisano 5 Października 2021 Klasycznie hmmm? Moja pierwsza w życiu odrapana szosa. Rama Nishiki Competition z 1977r, a reszta ulepiona z tego co się nawinęło. Muszę manetkę dać gdzieś wyżej bo zginę. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 18 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2021 Mój ścigacz. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crockett Napisano 18 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2021 Van Rysio wrócił z reklamacji (wymiana tylnego koła). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. KNKS Napisano 18 Listopada 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 18 Listopada 2021 U mnie, jak zwykle, podwójnie ;-) 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 18 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2021 6 godzin temu, JanGwidon napisał: Mój ścigacz. Niech żyje TCR! :-) Co to za koła, chyba nie giantowskie SLR? Rozmiar chyba ML? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Koła to wg mojej wiedzy Giant CXR 0 42MM TUBULAR WHEELSYSTEM. Kółka jak i rower z team CCC. Rozmiar bardziej L, jest taka ładna naklejka która mówi że M/L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Na jakich oponach jeździsz? Z tego co widzę to te koła (CXR) są hookless, więc wybór opon jest mocno ograniczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 przecież widać, że p zero velo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Ja nie widzę, dlatego się pytam. Jak faktycznie P Zero a obręcze są hookless to jestem ciekaw czy to dobrze funkcjonuje. Giant ewidentnie odradza używania Pirelli P Zero Race. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanGwidon Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 30 minut temu, KrzysiekCH napisał: Na jakich oponach jeździsz? Z tego co widzę to te koła (CXR) są hookless, więc wybór opon jest mocno ograniczony. Na tym zdjęciu są Cadex, na drugim komplecie takich samych kółek mam Continentale 5000 TL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.