Jaca911 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Tak, pierwsza szosa to chyba H2? jutro się dowiem i udzielę info, wydaje mi się że z topowej, cena była jakaś dziwna, jak opanuje kierowanie tym diabelstwem to będzie okPamiętam jak wsiadłem na swoją szosę. Pierwsze wrażenie, że się połamie, drugie, że nie do opanowania. Po 10km i pierwszej dziurze przypomniałem sobie o Paryż Rubinax i się uspokoiłem. Po kolejnej 100 zżyliśmy się jeśli chodzi o prowadzenie. Teraz prędkości ponad 75km/h nie robią wrażenie, chociaż drift tylnego koła przy 60 podniosł ciśnienie. Ale podoba mi się decyzja, żeby iść na całość przy pierwszej szosie. Żadne gravele, endurance tylko aero ja poszedłem od razu w race. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez Jaca911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FranekBanek Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 jak nie mam żadnego doświadczenie to trochę łatwiej, każdy rower sprawiał by taki sam problem. Koledzy w czym to AREO może przeszkadzać ? co do wagi nie był ważony postaram się to zrobić, ma super lekkie pedały. Waga roweru mi nic nie daje skoro właściciel ma 99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Fakt, wygląda bardzo dobrze. Wczoraj jechałem z kolegą, on na Venge PRO Vias i muszę przyznać, że na swoim TCR wyglądałem jak biedny kuzyn z Etiopii To samo będą czuli ci, co pojadą obok Ciebie. Aby tylko noga na górki starczyła - taki rower zobowiązuje. Dzięki takiemu podejściu do tematu można wyrwać fajne rowery z geometrią race lub endurance. Znam przypadki gdy prawie nowe rowery race ludzie pod wpływem impulsu zmieniali na "takie same" tylko aero Można coś fajnego za tanie pieniądze upolować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Koledzy w czym to AREO może przeszkadzać ? Czy rower "AREO" - jak napisałeś - służy do prac polowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszBike Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Aero poza oczywistymi zaletami (oszczędność watów, polecam filmik GCN na youtube) mają i wady - główna to komfort - pozycja jest bardziej pochylona a do tego jest twardo. Również waga w większości przypadków nie powala (porównując rower aero do nie aero w tej samej cenie). Pod górę aero nie pomoże, na prostym będzie szybsze, z górki tak liczą się bardziej umiejętności i psychika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Pozycja, kwestia geometrii. A tu moze byc roznie, bez wzgledu, czy to jest aero rama, czy tez nie. Podobnie z wygoda, tu nie ma regul. Aero rama moze ladnie pracowac lub byc sztywna. Chociaz obecnie kladzie sie spory nacisk aby raczej rama byla wygodna. I nie chodzi mi tu o pozycje, tylko jak rama zachowuje sie podczas jazdy. Co do wagi, to owszem, sa roznice, porownujac ta sama klase ram aero i nie-aero. Np w przypadku tego samego rozmiaru Cervelo R5 i S5, roznica na samej ramie to ok 250g, widelcu 60-70g. Czy to duzo...? Aero efekt rowniez dziala jadac pod gore. Nawet w takich okolicznosciach aero bedzie dawalo wiecej, niz lzejsza waga, w przypadku nie-aero roweru. Oczywiscie jest tu granica, nachylenie powyzej ktorego i predkosc ponizej ktorej, lzej jest lepiej niz aero. Warto tez pamietac, ze mowimy tu o dosc malych roznicach. Jak rowniez o tym, ze to nasze cialo ma najwieksza powierzchnie w ukladzie kolarz-rower. I tu przede wszystkim nalezy (jak komus zalezy) szukac wolnych watów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Prawda, obniżenie mostka, czy ugięcie rąk da więcej niż zmiana roweru na aero. Tym niemniej zawodowcy wybierają mniejsze stożki na podjazdy, więc nawet przy ich prędkościach waga>aero na podjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszBike Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Aero efekt rowniez dziala jadac pod gore - może pod krótki, szybki podjazd. Jeśli jedziesz 2-3 km pod 8% z prędkością 15km/h to efektu nie będzie. Większą zaletą w tym wypadku będzie lżejszy rower. Rower aero projektuje się tak, aby miał co najmniejszy opór - komfort (amortyzowanie karbonu, rozproszanie energii) idzie na dalszy plan. Tu są ciekawe filmiki odnośnie aero: i odnośnie kół aero przy podjeździe - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam serdecznie, Jako, że to mój pierwszy post na forum, to i ja dołożę swoje wpisowe Jako, że wyżej rozpoczęto temat Emondowo - ALRowy, to i dołożę swoją piękność: ALR 6, sezon 2018 ... chyba jestem 1szy w PL. W posiadaniu od 3 dni, zrobione ok. 200 km Hej! Zastanawiałem się nad tym rowerkiem, ale chyba wybiorę jednak karbon - SL5 lub SL6. Szybkie pytanie - jak się sprawują te koła? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? Wyglądają jak karbonowe, ale widzę, że obręcze ma metalowe - czy się mylę? Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez TommyMasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 To jest mój topowy sprzęt: A czarnucha do zwykłej roboty pokaże później 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Hej! Zastanawiałem się nad tym rowerkiem, ale chyba wybiorę jednak karbon - SL5 lub SL6. Szybkie pytanie - jak się sprawują te koła? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? Wyglądają jak karbonowe, ale widzę, że obręcze ma metalowe - czy się mylę? Model race? Jeśli będziesz jeździł cały rok przy każdej pogodzie to je sprzedaj jako nowe. Pracowałem w sklepie Treka w mokrym i deszczowym mieście. Żywotność obręczy w tych kołach poleciała na pysk w stosunku do poprzedniej wersji. Ślady użycia lub zużycie było powszechne często po mniej niż roku. Do tego bębenek na kiepskim smarze w małej ilości - w warunkach jak wyżej wymaga częstego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
portnoy Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 To jest mój topowy sprzęt: A czarnucha do zwykłej roboty pokaże później Czy to zdjęcie zostało zrobione w Brwinowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Ładny klasyk jeżeli to oryginalne colnago to gratuluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Czy to zdjęcie zostało zrobione w Brwinowie ? Nie inaczej Tuż przed odbiorem sprzętu od braci po renowacji. Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez Janisław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortogonalny Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Hej! Zastanawiałem się nad tym rowerkiem, ale chyba wybiorę jednak karbon - SL5 lub SL6. Szybkie pytanie - jak się sprawują te koła? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? Wyglądają jak karbonowe, ale widzę, że obręcze ma metalowe - czy się mylę? Cześć, Tak, to są koła aluminiowe. Sprawować się sprawują dobrze, kręcą się. Trochę brak mi porównania, bo w poprzedniej szosie miałem co prawda inne, niestożkowe, koła, ale też i lepsze opony. Te, które tutaj są (Bontragery R2 HC), jakby to powiedzieć, d...y nie urywają Ale nie robię z tego problemu, bo wiadomo, że opony w kolarkach to sprawa (bardzo) tymczasowa - już mam dobre zamienniki, przełożę przy najbliższej okazji. To, co zaobserwowałem przy stożkach, to większą wrażliwość na boczny wiatr. Osobiście, chyba, na chwilę obecną, wolałbym koła niestożkowe z lepszymi oponami. Ale ja jestem absolutnym amatorem - kręcę sobie dla przyjemności, więc nie jestem miarodajnym źródłem opinii No i lepsze opony niedługo założę, więc będę miał i stożki i fajne oponki - wtedy coś popiszę. Na chwilę obecną, poza tymi nieszczęsnymi oponami R2 Bontragera, nie mam, tak naprawdę, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Rowerek to taka czarna petarda, węglowa sztyca podnosi znacząco komfort jazdy, a nowa ultegra chodzi precyzyjnie jak szwajcarski zegarek. Nawet pedały R8000 w porównaniu z tymi, których używałem poprzednio (105 5800) działają lepiej - oprócz odczuwalnie większej powierzchni, IMHO, zaobserwowałem lepszy komfort wpinania i wypinania (no chyba, że te 105, kupione, nota bene na wyprzedaży w Evans Cycles, jakieś "odleżałe" w magazynie były, bo jak się do nich wpinałem, to aż echo po ulicy się roznosiło. Ze trzy gleby zaliczyłem przez tą siłę, z jaką bloki trzymały, mimo redukcji tej siły do minimum) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotreq77 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Witam Aktualizacja w mojej szosie, Author dostał nowe ustawienie, siodło do góry i do tyłu, kokpit 3 podkładki w dół, poza tym torebka podsiodłowa Author, pedały szosowe Look, licznik Cateye Strada, mini pompka i dzwonek z Ali, no i wymieniłem koszyki na Meridy co by się kolorystycznie zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 (edytowane) Cześć, Tak, to są koła aluminiowe. Sprawować się sprawują dobrze, kręcą się. Trochę brak mi porównania, bo w poprzedniej szosie miałem co prawda inne, niestożkowe, koła, ale też i lepsze opony. Te, które tutaj są (Bontragery R2 HC), jakby to powiedzieć, d...y nie urywają Ale nie robię z tego problemu, bo wiadomo, że opony w kolarkach to sprawa (bardzo) tymczasowa - już mam dobre zamienniki, przełożę przy najbliższej okazji. To, co zaobserwowałem przy stożkach, to większą wrażliwość na boczny wiatr. Osobiście, chyba, na chwilę obecną, wolałbym koła niestożkowe z lepszymi oponami. Ale ja jestem absolutnym amatorem - kręcę sobie dla przyjemności, więc nie jestem miarodajnym źródłem opinii No i lepsze opony niedługo założę, więc będę miał i stożki i fajne oponki - wtedy coś popiszę. Na chwilę obecną, poza tymi nieszczęsnymi oponami R2 Bontragera, nie mam, tak naprawdę, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Rowerek to taka czarna petarda, węglowa sztyca podnosi znacząco komfort jazdy, a nowa ultegra chodzi precyzyjnie jak szwajcarski zegarek. Nawet pedały R8000 w porównaniu z tymi, których używałem poprzednio (105 5800) działają lepiej - oprócz odczuwalnie większej powierzchni, IMHO, zaobserwowałem lepszy komfort wpinania i wypinania (no chyba, że te 105, kupione, nota bene na wyprzedaży w Evans Cycles, jakieś "odleżałe" w magazynie były, bo jak się do nich wpinałem, to aż echo po ulicy się roznosiło. Ze trzy gleby zaliczyłem przez tą siłę, z jaką bloki trzymały, mimo redukcji tej siły do minimum) Dzięki za szczegółowy opis Ja właśnie szukam Emondy na przyszły rok i bardzo podobają mi się te aluminiowe ramy Treka z serii ALU 300. Miałem ostatnio samą ramę z Emondy ALR w ręce i nie dość, że jest wykonana bardzo estetycznie z niemal niewidocznymi spawami to dodatkowo waży praktycznie tyle co rama karbonowa. Karbonowe jednak podobają mi się jeszcze bardziej(to poszerzenie rury dolnej w kierunku mufy suportowej) więc chyba pójdę w Emondę SL, tylko zastanawiam się jedynie czy na Ultegrze czy 105 Mam Domane na 105 i z osprzętu jestem zadowolony, także może zaczekam aż pokażą modele na rok 2019 i kupię tę z ładniejszym malowaniem A co konkretnie masz na myśli odnośnie opon R2? Chodzi o wytrzymałość(częste kapcie) czy opory toczenia? Ja jeżdżę na R3 i jestem w sumie zadowolony, wkładka antyprzebiciowa robi robotę, ale słyszałem że R4 są świetne i naprawdę da się odczuć mniejszy opór toczenia. P.S. Tak poza tym gratuluję zakupu, naprawdę przepiękna maszyna. Edytowane 1 Września 2017 przez TommyMasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Witam Aktualizacja w mojej szosie, Author dostał nowe ustawienie, siodło do góry i do tyłu, kokpit 3 podkładki w dół, poza tym torebka podsiodłowa Author, pedały szosowe Look, licznik Cateye Strada, mini pompka i dzwonek z Ali, no i wymieniłem koszyki na Meridy co by się kolorystycznie zgadzało IMG_20170831_183810.jpg Koszyki elite bidony meridy. Kolorystyczni ładnie się prezentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortogonalny Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Dzięki za szczegółowy opis Ja właśnie szukam Emondy na przyszły rok i bardzo podobają mi się te aluminiowe ramy Treka z serii ALU 300. Miałem ostatnio samą ramę z Emondy ALR w ręce i nie dość, że jest wykonana bardzo estetycznie z niemal niewidocznymi spawami to dodatkowo waży praktycznie tyle co rama karbonowa. Karbonowe jednak podobają mi się jeszcze bardziej(to poszerzenie rury dolnej w kierunku mufy suportowej) więc chyba pójdę w Emondę SL, tylko zastanawiam się jedynie czy na Ultegrze czy 105 Mam Domane na 105 i z osprzętu jestem zadowolony, także może zaczekam aż pokażą modele na rok 2019 i kupię tę z ładniejszym malowaniem A co konkretnie masz na myśli odnośnie opon R2? Chodzi o wytrzymałość(częste kapcie) czy opory toczenia? Ja jeżdżę na R3 i jestem w sumie zadowolony, wkładka antyprzebiciowa robi robotę, ale słyszałem że R4 są świetne i naprawdę da się odczuć mniejszy opór toczenia. P.S. Tak poza tym gratuluję zakupu, naprawdę przepiękna maszyna. Cześć, Dzięki za gratulacje To już moja druga ALRka - poprzednio jeździłem na 4ce, i to własnie ze względu na te rowery stałem się fanem ram aluminiowych Co do opon - zarówno trwałość, jak i opory toczenia. W starym przeskoczyłem na R3, i - nawet mimo mojej kompletnej amatorszczyzny, wyraźnie odczułem poprawę jakości jazdy (zdecydowanie mniejsze opory). Dla potrzeb 6tki zakupiłem jeszcze przed jej odbiorem parę fajnych Continentali - czekają sobie spokojnie na dogodny moment i wymianę. Co do 105 vs nowa Ultegra. Jeździłem trochę na 105, i, uważam że nowa Ultegra jest zauważalnie lepsza. To naprawdę zachowuje się jak szwajcarski zegarek Więc, jeśli możesz sobie pozwolić, to doradziłbym wskoczenie właśnie w tą nową ultegrę Ja się zastanawiałem nad Domanem - może pomyślę, jak wyjdzie ALR 6 na Ultegrze właśnie .... tylko żona wtedy mnie już zamorduje, rzecz to pewna ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drwal44 Napisano 7 Września 2017 Udostępnij Napisano 7 Września 2017 Sprzedalem gorala wiec zamiana z enduro na przelaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Sprzedalem gorala wiec zamiana z enduro na przelaj. Spora zmiana stylu jazdy- Fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterrrxd Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Dziś pogoda w sam raz na trening 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meXy Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Co to za sztyca? Szukam takiej do ALR5. Emonda ALR 4 16' 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FranekBanek Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 W oczekiwaniu na jeźdźca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zimny87 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Moja pierwsza - Merida Scultura Disc 200 - zakupiona dwa miesiące temu, przejechane dopiero 1700km bez większych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.