koli Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 No szkoda ale już jest ubezpieczony od wszystkiego złego a wiec można śmiało jeździć :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcupine Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 TREK Emonda SL 5 To trzymamy się tematu. Dla mnie to powrót do szosy po ponad 10 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Ladnie. Bedzie jeszcze ladniej jak wyrzucisz pare rzeczy: plastik za kaseta, odblask ze sztycy i nakretki z wentylkow. A jak zdrowie pozwoli, to troche podkladek z pod mostka Na pierwszy ogien zmienilbym opony, te bontragety to niezle kowadla 310g i z 60tpi, to raczej kategoria topornych opon. Szkoda zycia zeby tluc sie na czyms takim. Tym bardziej, ze rowerek nie kosztowal 1500zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcupine Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Wszystko racja. Co do podkładek to raczej będą musiały zostać bo właśnie zdrowie nie pozwoli niżej. Opony i tak miałem zmieniać na jakieś o szerokości 25 a skoro te Bontragery takie marne to zrobię to nawet szybciej niż planowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Fajny ten trek, podoba mi się kolor - lubię wesołe, nawet jaskrawe malowanie na rowerach. Nowa 105-tka. Super. Rzeczywiście to światełko tylne zbyt wielgaśne jak na szosę - chyba, że jeździsz często po ciemku - wtedy oczywiście decydują względy estetyczne. Inne drobiazgi, o których wspomniał Chris, poprawią wygląd roweru. Jeszcze odpowiednie koszyki i bidony i będzie git malina. Co do opon, to rozważ Conti 4000s - to najlepsze opony na jakich jeździłem. Nie są najlżejsze (waga ok 205 gram), nie mają najmniejszych oporów toczenia (Vittorie czy Veloflexy mają mniejsze), ale na tych oponach przejeździłem najwięcej km. Po ok 12000km miały jeszcze niestarty znacznik zużycia opon. Owszem - w środku opon już po tym dystansie było widoczne spłaszczenie, ale to nie przeszkadzało. Poza tym Conti 4000s świetnie trzymają sie drogi, nawet jeśli warunki były kiepskie. No i zaliczyłem na nich kilka przełajowych i kamienistych odcinków. Nie wyrzuciłem ich, choć na ten sezon założyłem inne (Vittoria Open Corsa CX). Przydadzą się jeszcze do całkiem zapasowych kół. To są znakomite opony. Jeśli chodzi o światełka, to na szosę wystarczą pewnie w większości wypadków tylko małe bździnki sygnalizacyjne. Jakieś Lezyne Femto, Cateye Nima, lub z Decathlonu za 30 zeta za komplet takich gumowych lampeczek. Ja, po prawdzie, na stale mam założoną tylko tylną lampkę, ale przednią wożę ze sobą wraz z zapasową dętką i innymi drobiazgami. Mieści mi się w moim pojemniku na te drobiazgi. Przez kilka lat używałem tylko tych "żabek" z decathlonu, teraz kupiłem Cateye Nima - trochę mocniejsze i ładniej wyglądają (ok 100 zł komplet - kupiłem znacznie taniej na jakieś promocji w Wiggle). Jeśli jednak zamierzasz jeździć po zmroku lub szykujesz się na całodniowe przeloty długodystansowe, to oczywiście pełne mocne oświetlenie. Nie znam się na tym, ale jest bardzo rozbudowany wątek na forum. Powodzenia i śmigaj! Super sprzęcicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkwojtek Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Bardzo fajny i ładny TREK podobny do mojego Speca trochę, tylko jakoś mi te białe owijki i siodełko nie przemawia za mną :-) ale to już kwestia gustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 (edytowane) To może i ja się pochwalę swoim Trekiem SL5. Od wersji sklepowej różni go grupa ultegra 6800, most RLX 120, siodło Bontrager serano RL, koła zbudowane na obręczach KinLin i piastach novateca. Czyli w zasadzie została tylko rama z widelcem i sztycą. Edytowane 15 Lutego 2015 przez puchaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcupine Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Co do opon, to rozważ Conti 4000s A jak jest z odpornością na przebicia tej Conti? Bo dla mnie to jest priorytet no ale dobrze też żeby nie była w miare lekka. Co do światełek to czasem się przydaje i wygląd nieważny, grunt żeby świeciło, a na przód mam Pave. To może i ja się pochwalę swoim Trekiem SL5 Czyli w zasadzie została tylko rama z widelcem i sztycą. Czyli to co najważniejsze w tym bajku, dla mnie właśnie rama była jednym z głównych argumentów żeby wybrać właśnie ten model. Jak ci się jeździ na tym Treku, chodzi mi zwłaszcza o komfort jazdy, zdolności ramy do pochłaniania nierówności, ja nie bardzo mam porównanie ale wydaje mi się że rama jest bardzo komfortowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Porównując z Specem Tarmac SL3 to jazda na Treku wydaje mi się bardziej "gładka", rower lepiej pochłania drobne nierówności. Co do sztywności, wydaje się, że jest bardzo podobnie - moje odczucia pochodzą z obserwacji zachowania się łańcucha na przedniej przerzutce. Reszta różnic bierze się z innej geometrii i ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Apropos pieniędzy. Miałem swego czasu plan złożenia maszyny na budżecie, który miał nie przekraczać 2 tys. Po kilku miesiącach szukania, licytacji i zabawy urodziła mi się ona, na pełnej 105/5700+kaseta, suport Ultegra+bez grupowe ramiona korby. Prawie wszystkie części używane, ale w stanie bardzo dobrym po małych renowacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dereza Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 (edytowane) Rozumiem że to stwierdzenie "jak każda inna" bierzesz z własnych doświadczeń? Mimo wszystkich bełkotliwych zapewnień producentów przy tak skrajnych porównaniach trzeba być kompletnie niewrażliwym lub niezorientowanym żeby różnicy nie czuć. I co znaczy "natracić" w przypadku hobby czy pasji? To wszystko nie są rzeczy niezbędne do życia, jedynie do jego uprzyjemnienia i z pragmatycznego punktu widzenia są stratą pieniędzy już na starcie. Tylko w jakim właściwie celu jak nie z powodu hobby jakim jest rower jesteś na tym forum? Niezorientowanym hmmm jestem serwisantem rowerowym od wielu lat i nie jeden rower miałem w swoich rękach czy to do naprawy,użytkowania,handlu. Owszem nie widzę żadnej różnicy między tanimi przerzutkami a bardzo drogimi,jedyna jaka jest to te drogie szybciej i płynniej przerzucają a to dlatego,że są mniejsze luki pomiędzy zębatkami Druga sprawa to wiadomo,że takie Shimano/Sram/Campagnolo ma większy zarobek na Shimano xt czy xtr niz na Tourneyu,wystarczy wpoić szarakowi ciemnotę,i zamiast 10zł firma zarabia 300-400zł,sztuką jest omotać i wmówić,że jest lepsze. Trzecia sprawa jestem na forum dlatego,że moim hobby między innym są rowery @kontooo2 Twoja maszyna ładnie się prezentuje Nakamura też fajnie się prezentuje,można za małe pieniążki coś fajnego stworzyć?można Edytowane 17 Lutego 2015 przez dereza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Luk33 super Ci ten rower wyszedl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin13 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 (edytowane) Apropos pieniędzy. Miałem swego czasu plan złożenia maszyny na budżecie, który miał nie przekraczać 2 tys. Po kilku miesiącach szukania, licytacji i zabawy urodziła mi się ona, na pełnej 105/5700+kaseta, suport Ultegra+bez grupowe ramiona korby. Prawie wszystkie części używane, ale w stanie bardzo dobrym po małych renowacjach. Hej, ładna maszynka, do tego za tak małą kasę. Mógłbyś tak z grubsza podać w jakich cenach udało Ci się nabyć poszczególne elementy? czy zakup framesetu i/lub kół, także mieści się w tych 2k zł? Pytam, bo sam myślę o złożeniu czegoś i chciałbym wiedzieć za ile można trafić poszczególne elementy. Edytowane 17 Lutego 2015 przez Marcin13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Ale przedszkole się zrobiło. Nie wierzę, że romawiacie o czyjejś kasie... Rower piękny. Niech Cię dzielnie nosi. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Hej, ładna maszynka, do tego za tak małą kasę. Mógłbyś tak z grubsza podać w jakich cenach udało Ci się nabyć poszczególne elementy? czy zakup framesetu i/lub kół, także mieści się w tych 2k zł? Wszystko, łącznie z oponami i dętakami, które notabene są nowe (swego czasu był taki zestaw vittoria w decathlonie w b. dobrej cenie). Cała budowa trwała długo, bo praktycznie cały rok. W międzyczasie rower był jeżdżony na innych, "gorszych", moich starych podzespołach, więc nie było napinki. Mogłem spokojnie szukać części. W skrócie koszty można podzielić na dwie grupy. Tysiak na ramę, widelec, stery, koła i opony. W tym przypadku miałem po prostu farta z ceną. Drugi tysiak na resztę szpeju. Tu było ciężko wmieścić się w takiej sumie. Trzeba było kombinować. np. sztycę kupiłem za piwo, bo była w złym stanie. Jest pomalowana sprayem. Przerzutka tylna była bez kółek i z pokrzywionym wózkiem itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 @lukk33 To teraz sprzedaj za 3 tys i składaj następną Wyszło elegancko. W życiu bym nie pomyślał że można taką maszynę zrobić za 2 tys. Gratulacje. Wizualnie tylko korba mi tu nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 18 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 @@Luk33, super estetyczny rower Ci wyszedł w tym budżecie. Gratuluję! Wiem, że od d****y strony W planach wymiana owijki, ponieważ ta się strasznie szybko brudzi. gdzieś w przyszłości jeszcze widziałbym u siebie pedały buty do tej szosy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkwojtek Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Bardzo śliczna szosa No tak owijki to na ciemny kolor by się stało Wygląda na bardzo lekki rowerek, ile waży ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitearrow Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 @Pixon Czy ta kierownica jest dobrze założona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 18 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Wygląda na bardzo lekki rowerek, ile waży ? Zdaje się, że około 8 kg. Nie wazyłem jej jednak, ponieważ przeszła mi już raczej na dobre mania lekkości Czy ta kierownica jest dobrze założona? Oczywiście że była źle założona, czujne oko Człowiek uczy się przez całe życie. W tym momencie już jest prawidłowo, równolegle z podłożem, a klamki stanowią jej naturalne przedłużenie i oparcie dla rąk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stepchen Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Hah, tak dawno mnie tutaj nie było. Niektórzy być może kojarzą mnie (w co wątpię) z wątku o czerwonym mistralu i kilku innych o rowerach ZZR. Ale wreszcie mam sam czym się pochawlić. Mój Jaguar nareszcie jest skończony Oczywiście skończony na tyle aby można było spokojnie jeździć, bo w planach ciągle jest zmiana osprzętu, aktualnie jest to full 105 Golden Arrow + Klamki Dura Ace, brakuje jeszcze porządnych sterów i ładnej narzędziówki. Edytowane 24 Lutego 2015 przez Stepchen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Hah, tak dawno mnie tutaj nie było. Niektórzy być może kojarzą mnie (w co wątpię) z wątku o czerwonym mistralu i kilku innych o rowerach ZZR. Ale wreszcie mam sam czym się pochawlić. Mój Jaguar nareszcie jest skończony Oczywiście skończony na tyle aby można było spokojnie jeździć, bo w planach ciągle jest zmiana osprzętu, aktualnie jest to full 105 Golden Arrow + Klamki Dura Ace, brakuje jeszcze porządnych sterów i ładnej narzędziówki. Piękny klasyk! No i 105 Golden, miód malyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Mój Claud Butler z nową tylną przerzutką Shimano Claris, kasetą HG41 11-32T i łańcuchem HG71 Poprzednio była kaseta 12-26 i niestety noga nie dawała rady na okolicznych podjazdach. Stara przerzutka nie obsługiwała kasety 32T więc byłem zmuszony zakupić nową. Wybór padł na Claris, tanią 8 biegówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidX Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Strasznie kolorowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkwojtek Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Ale pasuje to malowanie do siebie Fajną ma ramę i tylni wspornik czy jak się to zwało, to takie wygięte A nie masz za wysoko klamkomanetek ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.