Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pierwsze pytanie: Czy tak ma być (zdjęcie niżej)? Przekos na przełożeniu 1x1, jakby zębatki z przodu były przesunięte w prawo względem kasety. W MTB jest to nie do przyjęcia, a w szosie nie wiem.

 
Pytanie 2: Przedni hamulec jest trochę luźny względem widełek, tzn można nim obracać względem widełek. Nie chcę go dokręcać na razie bo nigdy nie miałem styczności z  karbonowymi elementami w rowerze. Co z tym zrobić?
 

 

 

Pytanie 1: Tak to normalne nic nie powinno obcierać. Mi na największej z przodu obsłuży tył całą kasetę 10 rzędów. I z przodu są pół biegi.

 

Pytanie 2: Jest tam pod hamulcem dziurka włóż tam imbus i dokręć sobie hamulec nie będzie się ruszał, tylko wcześniej wyrównaj sobie ,żeby klocki się równo stykały na ścisku. 

Jak za 2 tys zł na Sora dobry rower. Fajny kolor.

Edytowane przez kamar59
Napisano (edytowane)

Moja logika była taka: Chciałem szosówkę i patrzyłem na używane. Za w miarę dobry rower trzeba było dać ok 1000 i jeszcze na paliwo żeby jeździć to wszystko oglądać, do tego powymieniać niezbędne rzeczy żeby rower nadawał się do jazdy.

Tak to mam nowiutki nieśmigany, na Sorze, z karbonowym widelcem, klamkomanetkami (co jest bardzo ważne w górach), wieczystą gwarancją na ramę, sztycę i kierownicę no i praktycznie nic przy nim nie trzeba robić poza drobną regulacją.

 

Z 3 biegów z przodu jestem bardzo zadowolony - bez tego nie wyjechałbym pod żadną górę u mnie.

 

Apropo tego przekosu to nic mi tam nie obciera (zadbałem o to przy regulacji) tylko żywotność napędu na tym chyba ucierpi, ale w szosie to chyba normalne ustawienie bo raczej z twardych przełożeń się korzysta.

Hamulec wyregulowałem i dokręciłem, akurat w tamtej części wideł jest aluminowy, dopiero niżej przechodzi w karbon. Idę zrobić kilka kilometrów bo pogoda ładna :D

Edytowane przez KartofeL
Napisano (edytowane)

z 3 biegów jesteś zadowolony bo nie jeździłeś na dwóch, korba kompakt 50/34 + kaseta 11-28 i na każdy asfalt w Polsce wjeżdżasz (no prawie każdy :))

Edytowane przez erzurum
Napisano

Faktycznie z kalkulatora wychodzi, że przyłożenie 30 x 25 jest bardzo zbliżone do 34x28, no ale za tą cenę nie będę wybrzydzał. Jak się napęd będzie kwalifikował do wymiany wtedy będę myślał.

Napisano

Grauluje zakupu jak na poczatek sora daje rade sam bym kupił takeigo sprzeata ale trafiła sie okazja i kupiłem uzywke w karbonie na 105 bo rower na sorzea juz miałem i bylem zniego zadowolony

Napisano (edytowane)

z 3 biegów jesteś zadowolony bo nie jeździłeś na dwóch, korba kompakt 50/34 + kaseta 11-28 i na każdy asfalt w Polsce wjeżdżasz (no prawie każdy :))

Ja miałem 12-28 i po przejechaniu 5tysi stwierdziłem, że to przełożenie ma spore braki, przy większych prędkościach stopniowanie biegów jest słabo dobrane, dlatego zmieniłem kasetę na Ulterga 10s 12-23 i wg mnie w polsce wjedzie się na tym wszędzie jak ma się już wyrobioną nogę.

Na początek oczywiście koronka 28 może się komuś przydać. Ja osobiscie nie używałem 4 najwięszych koronek w kasecie 12-28 Tiagry więc się jej pozbyłem, teraz jazda jest bardziej zestopniowana i można cały czas jechać optymalnie. A nie katować 1-2 biegi jak miałem wcześniej, bo reszta albo za twarda albo za miekka przy normalnej jeździe.

Edytowane przez AdamJedzie
Napisano

Witam Kolegów i Koleżanki,

również chciałbym pochwalić się swoim nowym nabytkiem

[sharedmedia=garage:vehicles:5372]

 

Po przejechaniu 300 km śmiało mogę powiedzieć że to idealny zakup i aż nie chce się wsiadać na starego Krossa ;p

Rowerek jedzie jutro na przegląd gwarancyjny żeby podregulować wszystko co się da. (Przerzutka przednia źle ustawiona nie mogę wrzucać 50-12,13,14 bez ocierania łańcucha;/) No ale myślę że to ustawią.

 

Jedynie muszę jeszcze zaopatrzyć się w butki i pedały spd.

Po weekendzie wrzucę jeszcze nowe zdjęcia od strony napędu:)

 

Pozdrawiam 

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów.

Jakiś czas temu stałem sie właścicielem starej szosówki marki GAZELLE model CHAMPION MONDIAL prawdopodobnie z 1979r.

Jak wszyscy w tym temacie chce się podzielić swoją radością. Osoby lepiej znające sie na tej marce proszę o poprawienie czy potwierdzenie, że pochodzi ona z wyżej podanego przeze mnie roku.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fad715169f260148.html

 

Pozdrawiam

MrOmaks

Edytowane przez MrOmaks
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Co prawda jest już na forum, ale w temacie same nowe konstrukcje więc dla odmiany wrzucę. Rama Faggin, osprzęt Campagnolo, obręcze Raleigh, opony Michelin Classic, kierownica i mostek 3ttt, skóra Brooks. 

 

DSCF9228.JPG

 

 

Link do albumu: https://plus.google.com/u/0/photos/117461541363057734082/albums/5887496147502058465?sort=1

 

Miodzio!!

2zjmkqq.jpg

 

jakoś nie w moim guście ale niech Ci dobrze służy :)

 

mam takie jedno zasadnicze pytanie Jakim cudem wklejacie tak duże zdjęcia jak limit jest 19,82 KB ???????????? :icon_confused:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

 

 

Nowa moda tarczówki w szosówce jak to się sprawuje?
 

 

to mi wygląda bardziej na przełaj


usyjyzyq.jpg

 

świetna maszyna, gratuluję!

Napisano

Tak to przelajowka. Tarczowki świetne. Zawsze można założyć cienkie oponki i prawie jak szosa. Mi bardziej pasuje CX , lubię zjechać z szosy i pojeździć trochę po countryside:)

Napisano (edytowane)

Drwalu,pogratulować gustu ( punkt),pomijając kolor,bo do wyboru jeden na 105-tce to prostota ramy jest genialna.

Obejrzyj dobrze średnicę podsiodłówki,bo u mnie już druga gratisowa sztyca i zacisk od BMC,ale nie dam się wypchać sianem i ma być rama.

Na tej ramie z innym widelcem i ciut zmienioną geo robią też szosę.

TCC - bije patenty szpeca,scotta itd.

Edytowane przez Tomek21001
Napisano (edytowane)

Średnica rury jest za duża,odebrałem złożony jak chciałem,podałem odległość od osi korby do prętów,złożyli na pastę,więc nie tykałem tematu dopóki nie zaczęło trzeszczeć.Okazało się,że po każdym skręceniu na pastę po tygodniu jazdy trzeszczy,a nawet potrafi sie zsunąć sztyca z centymetr.

Wymienili sztycę bo niby " a bit under mess" i zacisk do kompletu i twierdzą,że ok,a g......prawda.

Ten sezon jeżdżę na dorobionej tulejce,ale zapowiedziałem,że jesienią oddaję z powrotem z wyrażnym żądaniem definitywnego rozwiązania problemu.

Zobaczymy co bedzie,serwis z Berlina jest kompetentny i skłonny do współpracy,a zadufani w sobie Szwajcarzy twierdzą,że wszystko gra,bo zrobili jazdę po parkingu i próbowali obracać siodłem na zacisku skręconym z zalecanym momentem.

Dotyczy modelu kupionego jesienią 2012 (białego) z lekko inną specyfikacją,ale rama i sztyca ta sama.

Twój chyba z Evans,w razie co powinno być lzej,może do tego czasu problem już przestał istnieć.

Edytowane przez Tomek21001
Napisano

@ kamar59 Tak to ma sens.

 

 

@ Tomek21001 To model 2014 i czytalem opinie i zadnych problemow nikt nie zglaszal. Mam nadzieje ze bedzie ok.

Rower kupiony w Evansie.

Napisano

Moja pierwsza szosa:) Giant scr 2.0 na tiagrze i karbonowym widelcu i sztycie. Swoją drogą ciężko znaleźć informacje na temat tego modelu na polskojęzycznych stronach.

fde823ca67a65cf7med.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...