Piksel Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Witam szanowne grono ujeżdżających ninery. U mnie też nadszedł czas zmiany sprzętu, no i mam problem. Wiem dokładnie czego chcę, ale nie mogę tego znaleźć. Szukam roweru HT na carbonowej ramie do 10 000zł lub samej ramy do 4 000zł. Mam szereg wymagań: - tylko i wyłącznie carbon - sztyca 31.6 albo w ostateczności 30.9 - sztywna oś 142x12mm - brak BB30 - główka tapered, choć to już dzisiaj standard - direct mount też raczej niechętnie - kąt główki około 69 stopni - mocowanie na IS znacznie chętniej niż na PM - chainstay normalne 440mm - podsiodłówka nie więcej niż 73 stopnie - top tube horyzontalnie nie mniej niż 610mm przy rozmiarze 18-19" No i to chyba tyle. Do całego roweru nie mam większych wymagań, bo i tak zapewne na starcie połowę rzeczy będę zmieniał. Znajdzie się coś, czy jestem skazany na zrezygnowanie z czegoś?
artex232 Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 http://lemonbike.eu/koba-switzerland-bike-components-ramy-hardtail-carbon-rama-carbon-m10-29-1199g.html Mam tą ramę,ścigam się na niej i jest mega sztywna Większość Twoich wymagań tu pasuje. Ale sztywna oś niestety nie
Sol Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Brak BB30 oznacza standardowy suport BSA czy nowsze wynalazki w stylu BB92?
Piksel Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 Wolałbym BSA, ale zdaję sobie sprawę, że to może być niemożliwe, także press fita mogę przeboleć, jeśli pozostałe warunki będą spełnione.
Sol Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 No to przy tak wyśrubowanych wymaganiach zdziwiłbym się, gdybyś trafił w coś co pasowałoby idealnie. Sporo klasycznych rozwiązań (BSA, przerzutka na obejmę) ma Highball - ale nie pasuje ceną (chociaż o to akurat bym dokładnie popytał w CrazyCranj) i geometrią. Pod względem tej ostatniej lepiej wygląda Pivot Les, ale ma wciskany suport, przerzutkę DM i kosztuje ok. 12k W ogóle zastanawiałbym się nad sensem sztywnego ustawiania wymagań, zwłaszcza jeżeli chodzi o geo. To z prostego względu, że żadne choćby najdokładniejsze wyliczenie nie pokaże rzeczywistego zachowania roweru. Przemknęły mi jeszcze przed oczami: http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/lapierre/37686/pro_race_629 http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/orbea/34412/alma_29_m50 Ale zdaje się, że nie mają 142x12 mm. W ogóle z tym standardem jest chyba jeszcze w HT problem.
nabial Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 po 1. czy rama ma byc piekielnie sztywna, zawodnicza, czy komfortowa i w miare mozliwosci sztywna - wiadomo, ciastolina odpada
Mod Team adamos Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Napisano 23 Lutego 2014 (edytowane) Dokładnie, sztywną oś też chyba będziesz musiał przeboleć. To rozwiązanie raczej z pełno bujankowych rowerów.No chyba, że jakiegoś Chińczyka. Na Dirty Harry patrzył? (kurka, gdzie się podziała geometria tej ramy? ) Edytowane 23 Lutego 2014 przez adamos
nabial Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 tu macie geo http://www.team29er.pl/images/stories/news/Ramy/planet%20x%20dirty%20harry/Bez%C2%A0tytu.jpg
Piksel Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 Zdaję sobie sprawę, że mam duże wymagania, generalnie to nie jest to jeszcze budżet, żeby wymagać wszystkiego, ale też nie taki, w którym kupuje się byle co. Absolutnie nie szukam piekielnie sztywnego ściganta, raczej czegoś co zapewni optymalny transfer energii, ale podczas całodziennego wypadu w góry nie będzie katorgą.
Mod Team adamos Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Napisano 23 Lutego 2014 No łatwo nie będzie... Jest jeszcze wylajtowany Yeti Arc Carbon ze sztywną osią, sztycą na 30,9mm i niestety przednią zmieniarką na dajrekt mounta, ale zarówno cena ramy i jak całego roweru sporo ponad Twój budżet.
nabial Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 to ja bym zwrocil uwage na rose - duzy komfort
Sol Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Tutaj Yeti w całkiem przyjemnej cenie http://www.tribesportgroup.com/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=403&virtuemart_category_id=5&Itemid=337 Ale kto by tam wierzył ludziom, którzy jedzą zgniły ser i nogi od żab
Mod Team adamos Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Napisano 23 Lutego 2014 Yeti w całkiem przyjemnej cenie Dobra cena!A co do zaufania, to ten cały "Tribe" ma nawet swój team ęduro: http://www.pinkbike.com/news/Team-Enduro-Tribe-Sport-Group-fox-testing-2012.html
darok Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Zobacz tę ramkę może nie spełnia twoich wymagań ale cena jest chyba ok, http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOLUR29/on-one-lurcher-carbon-hardtail-29er-frame ,tak przy okazji mam zamiar kupić tę ramkę miał ktoś do czynienia z tą marką i czy warto.
Sol Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Dobra cena! A co do zaufania, to ten cały "Tribe" ma nawet swój team ęduro: http://www.pinkbike.com/news/Team-Enduro-Tribe-Sport-Group-fox-testing-2012.html Oui. Ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że to cena samej ramy - wbrew temu co sugeruje zdjęcie.
Piksel Napisano 24 Lutego 2014 Autor Napisano 24 Lutego 2014 W Yeti się zakochałem, ale portfel mówi "no way". Też jestem prawie pewien, że te 2300 euro to cena ramy, a nie roweru, to by było zbyt piękne. One-one przemilczę, bo ta rama nie dość że paskudna, to jeszcze mega zacofana technologicznie. Jak na razie to największym zainteresowaniem (połączonym z realnością) cieszy się Rose.
Mod Team adamos Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Napisano 24 Lutego 2014 @Piksel Jak to mówią "Impossible Is Nothing" Trzeba przyznać, że skurczybyk fajny jest, ale ja tam wolę węgiel w postaci stopu z żelazem. A z Ninerów nic Ci nie podeszło?
Piksel Napisano 24 Lutego 2014 Autor Napisano 24 Lutego 2014 Nad ninerem też wzdycham, ale jest loteria ze sprowadzaniem ramy do Polandii, jak się uda ominąć cło i vat, to jest świetna rama w cenie do przełknięcia, a jak się nie uda, to jest świetna rama, w cenie nie do przełknięcia.
Mod Team adamos Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Napisano 24 Lutego 2014 Haracz raczej będziesz musiaj zapłacić tak czy inaczej. Gdybyś miał zasiedziałych znajomych to miałbyś większe szanse powodzenia (jako mienie przesiedleńcze). Ale nie zaszkodzi też popytac europejskich dealerów (najlepiej w UK i DE), czasem można trafić jakąś promocję.Echhh...Wiem, że to marne pocieszenie w Twojej sytuacji, ale jest szansa, że za 3 lata w końcu zniosą te złodzieskie opłaty.
Sol Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Ninera sprowadzają panowie z Beastie Bikes, ale cenowo to też pewnie okolice Highballa/Les. No i trzeba mieć trochę cierpliwości do dystry, bo poziom Chileckiego to nie jest. Mała uwaga - widziałem Air carbon w zaprzyjaźnionym serwisie. Właściciel narzekał ma prowadzenie linki przedniej przerzutk. W sensie, że w Kalifornii nie wiedzą co to błoto i nie przewidzieli, że dziurka na linkę może się zapychać. A jeżeli się zapcha, siada zmiana biegów.
Piksel Napisano 24 Lutego 2014 Autor Napisano 24 Lutego 2014 Obecność Beastie Bikes to żaden plus niestety, bo nie są oni oficjalnym dystrybutorem Ninera. Oferują cenę taką, jakbym samemu sprowadził ramę ze wszystkimi opłatami. Ech, gdyby mieli ceny jak w kraju-raju, to ten temat pewnie by nie istniał.
cr4zylucky Napisano 5 Marca 2014 Napisano 5 Marca 2014 Mała uwaga - widziałem Air carbon w zaprzyjaźnionym serwisie. Właściciel narzekał ma prowadzenie linki przedniej przerzutk. W sensie, że w Kalifornii nie wiedzą co to błoto i nie przewidzieli, że dziurka na linkę może się zapychać. A jeżeli się zapcha, siada zmiana biegów.W tym samym serwisie widziałem pocięta karbonowa rame ninera..Właściciel powiedział, ze to druga, która musiał zniszczyć ( wymiana gwarancyjna podobno bezproblemowa ).. Mufa suportu obrocila-"odkleila" się w ramie w obu przypadkach..
Rekomendowane odpowiedzi