Krzysiek85 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 (edytowane) Witam Niedawno kupiłem amortyzator Manitou Minute Pro (2013, 100mm, 9mm QR, 1 1/8) i w związku z tym mam kilka pytań: 1. Waga podawana przez producenta to 1657g, a mój z nieprzyciętą rurą sterową miał 1710g, - czy takie rozbieżności są normalne u tego producenta, z czego mogą wynikać? 2. Brak pełnego skoku, amortyzator chowa się na 9,1 cm - czy jest sens się tym przejmować? Czy w warunkach domowych można to poprawić? 3. Tłumik absolute+ ma 8 kliknięć (gdzieś czytałem o 7 kliknięciach), przy czym po 8 kliknięciu pokrętło wchodzi na koronę (ustawienie bez blokady tłumienia), 4. Jak najlepiej poprowadzić przewód do hamulca tarczowego (SLX M675)? Mój poprzedni amortyzator (SR XCR) miał koronę z przodu i nie było tego problemu. Przewód hamulcowy przycięty dla XCR okazał się za krótki, ale kupiłem nowy 1000 mm. Chciałbym go prawidłowo poprowadzić i przyciąć na dobrą długość. Może jakieś zdjęcia? Z góry dzięki za odpowiedzi. Edytowane 23 Lutego 2014 przez Krzysiek85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Pkt 1- przeca to żadna różnica- co to jest 50 gramów? 3% wagi całkowitej. Pkt 2- Nie ma sensu się tym przejmować. Pkt 3- 8 kliknięcie- mam rozumieć ,że piszesz o momencie zablokowania amorka,czy o pozycji full open? - tak czy inaczej możesz sobie przestawić pokrętło- imbus 2mm , odkręcasz śrubkę ( tu wzmożona uwaga na małe kuleczki pod pokrętłem) i ustawiasz pokrętło według własnych preferencji. U mnie pokrętło jest blisko korony w pozycji full open. Pkt 4- jak niżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 1. Jesteś pewien ze to pro? tyle właśnie waży wersja comp ze sprężyna TS air. 2. Przy skoku 100mm, golenie powinny wystawać na jakieś 120mm. zmierz ile jest. 4. Ja przy manitou puszczałem przewód po prawej stronie korony widelca i pod, z tł zakręcał do hamulca i był przypięty z lewej strony podkowy. Wg mnie to było najlepsze rozwiązanie. Podobnie jak u kota na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Ja też ostatnio kupiłem R7 i przesiadłem się z czołgu XCR Mi też przy skoku 100 mm i 9 cm pracuje i jest spoko to może być te 10 mm zabezpieczenie przed dobiciem. Waga 1490 g Kabel mam luz nigdzie nie dotyka ani nie obciera, przyciąganie ziemskie działa. I ten tłumik abs+ bez manetki jest lepszy, bo masz większe pole regulacji. A amorek jest nowy? Bo też to przerabiałem że nowe lubią być nie prawidłowo zalane olejami ( za mało). W mojej długiej historii o R7 w temacie jest dużo odpowiedzi. Wszystkiego dowiesz się o mańkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 dzięki za szybkie odpowiedzi Amorek jest nowy, kupiony w CRC, numer seryjny z korony zgadza się z tym na pudełku, wygląda dokładnie jak ten poniżej. Długość goleni po zewnętrznej stronie to jakieś 122 mm a po wewnętrznej 110 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Czyli wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Mój MInute miał znamionowego skoku 130 mm a realnego 115 - i nie było możliwości "wycisnąć" więcej gdyż ograniczenie wynikało ze zbyt krótkiego tłoczyska w jednej z goleni. Ten sam problem miałem w dwóch sztukach z różnych roczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 czyli jakość wykonania coraz słabsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Dlaczego? To typowe dla Manitou. Moja Minutka 120 mm pracuje do ok. 110 mm i specjalnie mi to nie przeszkadza. Drake o teoretycznym skoku 100 mm miał realnie 9 cm. W trakcie użytkowania jakoś nie zauważyłem,żeby mi tego 1 cm brakowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Tak wiem, bez tych 10 mm, czy wadze większej o 50g da się żyć, ale jednak niesmak pozostaje. To nie jest jakiś makrokesz, płaci się za niego konkretne pieniądze, a skoro producent deklaruje skok 100 mm to powinien być 100 mm a nie 90 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Inne widelce też tak mają, a na marginesie jakości - radzę sprawdzić stan oleju w dolnych goleniach, na 99,9% będzie za mało (i jest to przypadłość nie tylko Manitou) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Mój ze 150 ma 149 chyba że inne miałeś na myśli mańki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Inne widelce też tak mają, a na marginesie jakości - radzę sprawdzić stan oleju w dolnych goleniach, na 99,9% będzie za mało (i jest to przypadłość nie tylko Manitou) ... mam zamiar sprawdzić mu stan oleju po 200-300 km, chyba nic się do tego czasu nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Twoja sprawa, tylko dlaczego po 200-300 km. łatwiej się wtedy rozbiera amora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek85 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 200 km to taki dystans na dotarcie amorka i jego przetestowanie, poza tym będę mieć porównanie w jego pracy przed i po serwisie (w przypadku gdybym coś źle złożył) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Dlaczego? To typowe dla Manitou. Moja Minutka 120 mm pracuje do ok. 110 mm i specjalnie mi to nie przeszkadza. Drake o teoretycznym skoku 100 mm miał realnie 9 cm. W trakcie użytkowania jakoś nie zauważyłem,żeby mi tego 1 cm brakowało. Może widelec autora faktycznie ma 100 skoku ale ugina się 90. Mój mimo że producent podawał 130, golenie wystawały więcej niż 130, to nie mógł się uginać o tyle, ponieważ tłoczysko w jednej goleni mogło się poruszać 115 mm, tyle miało zakresu roboczego, drugie miało zakres roboczy 130. Tak były skonstruowane MInute mrd, inny - pierwszy który miałem (modelu już nie pamiętam) miał wg producenta i realnie praktycznie tyle samo skoku (140 vs 138). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 mam zamiar sprawdzić mu stan oleju po 200-300 km, chyba nic się do tego czasu nie stanie Cóż, na logikę biorąc, lepiej się dotrze na sucho bo przecież jak wiadomo obecność oleju zmniejsza tarcie. Problemem jest tylko to, że wtedy Twoja opinia czyli jakość wykonania coraz słabsza może stać się samospełniającą się przepowiednią. Twój cyrk, Twoje małpy, tylko żeby później nie było, że nie ostrzegaliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.