Skocz do zawartości

[pompowanie] jakie ciśnienie najlepsze?


Shogun

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam rowerek crossowy i zastanawiam się jakie ciśnienie w kołach byłoby najlepsze do normalnej jazdy. Mam kompresor zrobiony ze starego agregatu od szafy chłodniczej, ale on daje radę tylko do 3 atmosfer. Wydaje mi się że nie jest to zbyt dużo, ale boję się, że jak napompuję 5 at to mi rozpierniczy gumy. Proszę o oświecenie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo na oponie napisane jest jakie jest zalecane ciśnienie. Na przykład na moich gumach stoi, że są to 450kPa (4.5 atmosfery) i raczej nie mam ochoty tej wartości przekraczać - raz, że i tak już opony dość twarde, a dwa nie mam ochoty oberwać rozerwaną. Aczkolwiek jestem przekonany, że dałyby radę wytrzymać i dwa razy takie ciśnienie, jak nie większe.

Inna sprawa to obręcze - one też mają określoną wytrzymałość i najzwyczajniej w świecie opona może wytrzymać, a obręcz puści.

Ja w terenie używam 2.0-2.5 atmosfery, a na asfalcie 4.0-4.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kolega pompowal w domu kompresorem oponke i rozwalilo mu obrecz na oko doszedl pewnie do 5atm ale obrecz juz wiekowa byla troche:-(ja uwazam ze opone 1,8 chocby nie warto pompowac ponad 4,5 atm...co do obreczy mavic chyba do 5atm pisze zeby nabijac maks ciekawi mnie tylko jak to jest gdyz czesto widywalem zawodnikow na waziotkim slikach i np crosmaxach podczas treningow na szosie...oponki bylo widac ze twarde a szerokosc okolo 1,2 wiec ze 6atm jak nic nioo i dystanse tez spore....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja do Conti Explorer PRO pompuje 4 bary bo w tych oponach 4 a 4,5 nie robi dużej różnicy. Do starych opon Kendy zawsze nabijałem 4,5 a w zimę 2,5 do 3 barów. Do szosy pompuje do przodu 6,5 bara (ograniczenie opony) a do tyłu 7,5 (max 8,5). Z przodu mam oponę CST a z tyłu Continental Sport 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to wy dobzi jestescie. u mnie pisze na oponie że max 2.5 mpa. pompmuje 2.4 mpa (troszke marginesu zostawiam) i dalej nie da się. opony mam 26 x 1.95.

czy to prawda że w tych wąskich oponach (kumpel ma takie w authorze classic sx) przy dziurze w dętce siła jest taka duża że rozwala tez oponę? mi sie nie chce wierzyć w to co on powiedział więc sie pytam was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda że w tych wąskich oponach (kumpel ma takie w authorze classic sx) przy dziurze w dętce siła jest taka duża że rozwala tez oponę? mi sie nie chce wierzyć w to co on powiedział więc sie pytam was.

Gadanie :P to by bylo bez sensu ;)... zlapalem gume na slickach i nic sie nie stalo- łatka i jazda[8 bar opona 1"... to by wogole nie mailo sensu :P na wyscigach kolarskich w zasadzie sa same szytki i tak,ale co by nie bylo to jakby mieli zwykle detki[nie kazdy ma szytki ;p to by im rozwalalo takie drogie opony przykazdym przebiciu? :P Bez sensu :P].

Malo prawdopodobne zeby ci opone rozwaliło- dzisiaj dziewczynei sie zrabala detka to przelozylem nową :P... wyszskto fajnie ale po napompowaniu opona nagle wysunela sie z obreczy i detka zaczela ja rozpychac... w koncu nastapilo wielkie BUM! I tylko detka sie rozwalila[3 bar, opony chyba 2.1]

 

pozdr ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...