Shogun Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Posiadam rowerek crossowy i zastanawiam się jakie ciśnienie w kołach byłoby najlepsze do normalnej jazdy. Mam kompresor zrobiony ze starego agregatu od szafy chłodniczej, ale on daje radę tylko do 3 atmosfer. Wydaje mi się że nie jest to zbyt dużo, ale boję się, że jak napompuję 5 at to mi rozpierniczy gumy. Proszę o oświecenie mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5611 Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 Ja zawsze smigam na cisnieniu od 2.5do 8atm 2.5-5 teren niezaleznie od opon a asfalt 5-8atm i w sumie kazde oponki to przetrwały a niektore były juz dosyc wiekowe:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 a to chyba tez zalezy jakie są obręcze w kołach, były juz tematy o takich rzeczach, ja mam ok. 3.5 - 4atm i tak smigam niezaleznie czy to szosa czy teran, ale moze kiedys wiecej dopompuje jak gdzies na szose pojade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszeczek Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 Primo na oponie napisane jest jakie jest zalecane ciśnienie. Na przykład na moich gumach stoi, że są to 450kPa (4.5 atmosfery) i raczej nie mam ochoty tej wartości przekraczać - raz, że i tak już opony dość twarde, a dwa nie mam ochoty oberwać rozerwaną. Aczkolwiek jestem przekonany, że dałyby radę wytrzymać i dwa razy takie ciśnienie, jak nie większe. Inna sprawa to obręcze - one też mają określoną wytrzymałość i najzwyczajniej w świecie opona może wytrzymać, a obręcz puści. Ja w terenie używam 2.0-2.5 atmosfery, a na asfalcie 4.0-4.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 a no fakt na oponach pisze, ja mam 2.8 - 4.5 wiec mieszcze sie w tym, ale chyba dopompuje do troche ponad 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 moj kolega pompowal w domu kompresorem oponke i rozwalilo mu obrecz na oko doszedl pewnie do 5atm ale obrecz juz wiekowa byla troche:-(ja uwazam ze opone 1,8 chocby nie warto pompowac ponad 4,5 atm...co do obreczy mavic chyba do 5atm pisze zeby nabijac maks ciekawi mnie tylko jak to jest gdyz czesto widywalem zawodnikow na waziotkim slikach i np crosmaxach podczas treningow na szosie...oponki bylo widac ze twarde a szerokosc okolo 1,2 wiec ze 6atm jak nic nioo i dystanse tez spore.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zordiak Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 Przy moim Maximie mam około 4.5 Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 W moim maxisie pompuję 4-4,5 atm a obręcz mam Mavica 221 i jak na razie wszystko gra niezależnie czy jeżdżę po terenie czy po asfalcie. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Mam opony 2.35.Na przód wale ok 3.3atm a na tył 3.75atm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolyfer Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Ja do Conti Explorer PRO pompuje 4 bary bo w tych oponach 4 a 4,5 nie robi dużej różnicy. Do starych opon Kendy zawsze nabijałem 4,5 a w zimę 2,5 do 3 barów. Do szosy pompuje do przodu 6,5 bara (ograniczenie opony) a do tyłu 7,5 (max 8,5). Z przodu mam oponę CST a z tyłu Continental Sport 1000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 Ostatnio coś dokręciłem w kompresorze i wreszcie mogę nabijac tak jak zawsze - 4 do 5 atmosfer. I tyle też zawsze nabijam. Jak jest jakis teren to sobie z wentylka troche popuszczam i gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoBeNH27 Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Przód i tył mam po równo - 3,8 do 4,2 bara. Moje opony to Bontrager Connection Trail 26x2.0. Graniczne jest chyba 4,5 albo 5 bar ale nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacinto Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Ja mam maxxis ignitor 1.95 średnio pompuje 3 na przód i 3.5 na tył ,przy 4 są jak kamień . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Ja zawsze daje ok 4 atmosfer czasem 4,5 lubie dośc twarde gumy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Ja zazwyczaj na 3,2 bara, a czasami na 3,5. Maxymalnie moge do 4,5 bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 W continentalach 3,5-4,2 bar[max 4,5 wytrzymują] W kendach [slicki] 8 bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavlitto Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 to wy dobzi jestescie. u mnie pisze na oponie że max 2.5 mpa. pompmuje 2.4 mpa (troszke marginesu zostawiam) i dalej nie da się. opony mam 26 x 1.95. czy to prawda że w tych wąskich oponach (kumpel ma takie w authorze classic sx) przy dziurze w dętce siła jest taka duża że rozwala tez oponę? mi sie nie chce wierzyć w to co on powiedział więc sie pytam was. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master87 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Czy to nie jest przypadkiem minimum 2,5 MPa, bo o takim maksymalnym to jeszcze nie słyszałem. A ja pompuje około 2,6 przód i 2,9 tył, dobre do skakania a przy okazji komfortowe, opory toczenia mnie nie obchodzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 czy to prawda że w tych wąskich oponach (kumpel ma takie w authorze classic sx) przy dziurze w dętce siła jest taka duża że rozwala tez oponę? mi sie nie chce wierzyć w to co on powiedział więc sie pytam was. Gadanie to by bylo bez sensu ... zlapalem gume na slickach i nic sie nie stalo- łatka i jazda[8 bar opona 1"... to by wogole nie mailo sensu na wyscigach kolarskich w zasadzie sa same szytki i tak,ale co by nie bylo to jakby mieli zwykle detki[nie kazdy ma szytki ;p to by im rozwalalo takie drogie opony przykazdym przebiciu? Bez sensu ]. Malo prawdopodobne zeby ci opone rozwaliło- dzisiaj dziewczynei sie zrabala detka to przelozylem nową ... wyszskto fajnie ale po napompowaniu opona nagle wysunela sie z obreczy i detka zaczela ja rozpychac... w koncu nastapilo wielkie BUM! I tylko detka sie rozwalila[3 bar, opony chyba 2.1] pozdr . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 Zwykle miedzy 3,3 - 3,8 bar . Jezdze na Maxxisach Cracken & Calibos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.