Yeshayahu Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Witam, Dwa dni temu zakupiłem rower Merida O-Nine. Chcąc podwyższyć siodełko w domu, zauważyłem odprysk lekieru wielkości 1cm/1cm w miejscu w którym jest zacisk. Zacisk nie był bardzo mocno zacisnięty, myślę że z wyczuciem, No i nie wiem co z tym teraz zrobić, pod spodem jest goły karbon, ale z tego co czytałem przy lakierze jest także specjalną żywica, jeśli tak było, to myślę, że jej już tam nie ma, Co mam z tym zrobić teraz ? Czy to bezpeiczne ? Napisałem do Merida Polska, ale nie odpisują .
Yeshayahu Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 No właśnie nie przekonuje mnie to . A może pokryć to lakierem bezbarwnym, lub czarnym matem, by dalej się nie uszczerbiało ?ale nie wiem, czy potem jak by się coś stało z ramą nie powiedzą, że sam coś naprawiałem, Znalazłem na necie tą wypowiedź z żywicą "Starzenie carbonu postępuje, ale jest ono własciwie zmęczeniowe,dopóki rama nie była nigdzie udzerzona i zewnętrzna warstwa żywicy nie została uszkodzona ( odpryski, pajączki) to nie ma się o co bać" no i ona mnie niepokoi . Jest to miejsce dość narażone, jakby nie patrzeć, a w razie pęknięcia, trudno będzie mi udowodnić, że to nie z mojej winy...
Mod Team Maniak Napisano 23 Lutego 2014 Mod Team Napisano 23 Lutego 2014 Nie popadaj w paranoję. Zmatuj lekko drobnym papierem ściernym tak aby wyrównać krawędzie starego lakieru, odtłuść i pryśnij matem z puszki. Carbon nie podlega zmęczeniu w takim rozumieniu jak ma to miejsce w metalowych ramach. Jego degradacja polega raczej na utlenianiu się żywicy pod wpływem UV, oczywiście większość producentów obecnie stosuje żywice odporne na to lub lakier z filtrem który chroni laminat. Jedynie z tego powodu warto to zabezpieczyć, chociaż to miejsce i tak zasłania zacisk i normalne jest, że lakier będzie złaził. Każde ew. pęknięcie w tej okolicy i tak jest w większości przypadków kwalifikowane jako powstałe z winy użytkownika więc nie masz się co przejmować Ew. złażenie lakieru może też występować z prostego powodu, rama węglowa jest elastyczna, pracuje, zbyt twardy/sztywny lakier może pękać i odchodzić, miałem w jednej ramie taki przypadek w okolicy mocowania hamulca, dostałem nową w ramach gwarancji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.