Skocz do zawartości

[Tarczówki] XT BR-M765


Rekomendowane odpowiedzi

Tarcza : 160mm

Ilośc ruchomych docisków : 2

Zakupiony w : bikestacja.pl

 

Hamulce doszly do mnie w paczce razem ze sterami :] gdy zamontowałem stery potarłem rekami i mowie no teraz tarcza :] Tarcza i klamka z zaciskiem były w innych opakowaniach. tarcze dokrecilem bez problemu w instrukcji jest fajny rysunek jak załozyc podkładki wiec niebylo zadnego problemu.

Gorzej z zaciskiem :] Shimano niedalo zadnych podkładek.. po zamontowaniu wszystkiego do kupy okazalo sie ze tarcza trze. Zalozylem podkladki z nadziej ze juz jest dobrze i.. tarło z drugiej strony eeehhh... wiec poszedlem z podkładkami pod szlifierke, kombinerki i wycieniowałem podkładki tak, ze teraz tarcza lezy idealnie miedzy klockami. Tak wiec cały radości wyszedłem na rower iii.. no wlasnie ii.. ;]

 

Wsiadam na rower a tu cos no zonk nie hamuje O_o. mam górke koło domu rozpedzilem sie pare razy do 40km/h i hamowalem potem, to coraz bardziej rosła siła hamowania. Z aktóryms razem zastanowilem sie jak bardzo sie grzeje :] cała górke zjechalem na hamulcu stanalem na dole złapałem za tarcze i nic :eek: i po 1 sekundzie AAAAAAAA!!!! i kuku.. poparzylem sie :wink: :razz: zrobilem na tym hamulcu 11km i jak na razie jednym palcem stawia mnie na przednim kole :] co jakis czas dziwny dzwiek sie wydobywa podczas hamowania.. nie tarcie kloka o tarcze, nie pisk, nie szuranie, tylko takie wibrujące coś :)

 

P.s. zastanawia mnie tylko ile moj amorek pociągnie .. (Suntour XCP 75 L.O. 100mm)

 

Ogólnie warte swojej ceny (410zł).

A tu zdjecia :

xt1st.th.jpgxt27aa.th.jpgxt34wg.th.jpg

Edytowane przez jo_jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkrece srubki od adapetera to bedzie latac ?

Ale o ktorych srubkach mowisz ? od tych mocujacych go bezposrednio do amorka czy od tych na PM ?

 

Edit: hamulce nabrały takiej sily o jakiej niemyslalem :] Chcialem zobaczyc dzisiaj w lesie jak sie szybko zatrzymam i.. zapomnialem ze to nie asfalt.. efekt ? 40km/h przednie koło zblokowane ja na glebie :razz:

Edytowane przez jo_jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o śrubach mocujących zacisk do adaptera (tych do PM). Luzujesz centrujesz zacisk względem tarczy, a potem oczywiście dokręcasz (nie napisałem o dokręcaniu, bo wydawało mi się oczywiste <_< ).

Z tego co mi wiadomo, to do żadnych hampli na PM nie dają podkładek, bo centruje się właśnie w ten sposób.

A hamulce super.. mogę jedynie pozazdrościć.

Edytowane przez bendus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano zawsze daje komplet potrzebnych części (razem z instrukcją).

Przy moich XTR'ach był komplet podkładek o różnych grubościach... ale te hamulce adapterów nie mają.

Jeśli w komplecie z XT podkładek nie było, to znaczy że nie są potrzebne - musi być możliwość ustawiania w inny sposób - powinno to być opisane w instrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor Shimano :] Wszystko sie zrobilo uzywajac srubek od PM.

Odkrecilem je troche, nacisnalem klamke i zacisk sie ustawił ładnie na miejscu. Potem lekko dokrecalem najpierw jedna, potem druga śrubke i tak dalej i w sumie jest prefekcyjnie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Moje klocki oryginalne po ok 2500km maja sie swietnie (jezeli chodzi o grubość). Dzisiaj je wyjalem i okazalo sie ze na powierzchni hamującej są niewielkie ubytki i nie wiem czy to kwalifikuje je do wymiany czy nie.. Wyczyscilem wszystko i siła wzrosła lekko w porownaniu do tego co było przed czyszczeniem (pzretarłem cały środek zacisku włącznie z klockami z kazdej strony :033:) :] jak na razie zero problemów z hamulcem :P

 

P.s. wyjecie klocków wymaga imbusa 3mm. Odkreca sie jedną śrubke i potem wszystko juz wychodzi bez problemu. Wymiane klocków moge ocenic na 6 w skali do 6 :]

Edytowane przez jo_jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Używalem XT przez trzy sezony, generalnie bylem zadowolony, ale borykalem sie z problemem "wibrujacego" odglosu i rezonansu podczas hamowania. Na nitach poluzowala sie rowniez tarcza. Wymienilem na tarcze i zacisk xtr i jak na razie (opdukac puk puk) jest swietnie! Zacisk xtr07 wspolpracuje z klamka XT DC i jest o co najmniej o klase lepiej niz XT (taki byl pewnie zamiar shimano;)

 

Te drobne problemy nie zmieniaja fakktu, ze wbrew opinii wielu uwazam hydrauliczne hamulce tarczowe za proste w uzytkowaniu i w zasadzie bezobslugowe!

 

Klocki ze spieku metalicznego sa w zasadzie nie do zdarcia, zywiczne koncza sie predko podczas jazdy w deszczu i blocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżam trochę temat, bo oprócz potwierdzenia wcześniejszych wypowiedzi chciałem dodać, że niestety mój XT z tarczą 160 mm i z klockami żywicznymi w warunkach deszczowo-błotnych praktycznie nie hamuje. Nawet gdy zacisnę klamkę bardzo mocno tylko spowalnia. Oczywiście po dłuższym hamowaniu sytuacja wraca do normy i tak jak podczas pory suchej hamuje bardzo wydajnie.

 

Co do klocków - po 1500 km żywiczne zdarte są do zera:( Jest to niestety wynik ostatnich deszczów i mojego "rainmanowskiego" usposobienia :) Cały sezon było ok - prawie się nie zużyły, ale ostatnich kilka wycieczek w czasie burz, które może sumują się do jakichś 200 km spowodowało, że z okładziny trącej czy jak to się tam zwie został cienki plastereczek.

 

Od razu powiem, że choć to mój pierwszy zestaw hydraulików, to po przeczytaniu kilku tematów z forum na ten temat, z góry zakładałem, że klocki żywiczne szybko się zużyją i traktowałem ich użycie jako test praktyczny teorii. Założyłem zresztą "na chwilę" na początku sezonu drugi zestaw klocków - metaliczne, ale nie mogłem ich długo dotrzeć. Teraz wreszcie nie mam wyjścia - niedługo zabieram się do roboty :). Liczę, że i w deszczu będą dawać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypadzie w góry moge sporo wiecej napisac.

 

Primo: Do posta wyzej - zywiczne klocki to byla faktycznie kupa w pelnym tego slowa znaczeniu :] Kupilem clarksy i sila wzrosla, w mokrym tez maja zdecydowanie wiekszą skuteczność.

 

Dwa: Zagrzałem hamulec do tego stopnia ze jak sie patrzylo od góry powietrze w około tarczy falowało jak nad ogniskiem, w domu po wyjeciu klocków clarksy od strony zacisku były koloru miedzianego teraz sa biało-niebiesko-fioletowe czyli było gorąco. Ale siła hamowania prawie zawsze była taka sama. Raz mi sie zdazylo ze hamulec przestał dawac rady ale zawsze byal mozliwosc wyhamowania do zera.

 

Trzy: Tarcza 160 zawsze i wszedzie mi wystarczyła ale.. od czasu kiedy w górach sie bawilem na zjazdach, na szosie osiagalem V>70km/h i pare razy bylo dane mi przy tym awaryjnie hamowac lub długo jechac na hamulcu zdecydowanie jestem za tarczą 180mm :]

 

Cztery: Utrzymywałem i bede dalej opinie ze to sa hamulce bezbsługowe. do tej pory nic poza wymiana klocków nie robilem. teraz Po kupnie Reby wymieniam olej i przewód ale to siła wyzsza a nie potrzeba bo "to juz nie to" :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Heja,

oczy-wiscie ze sa bezobslugowe, raz na rok wymienisz olej i jest git.

Ja jezdze od niedawna na tarczach 180mm, taki zestaw mi sie tanio trafil ;)

Ten dzwiek podczas hamowania doprowadza mnie do szalu. Jakby indor gulgotal :P

Nie wiem do czego to porownac. Wczesniej mialem BB7 z 185mm, duzo ciszej bylo.

Ale ogolnie bardzo dobre heble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wymieniac olej w shimano? zbedny zabieg - chyba ze ktos wyraznie czuje zmiane jakosci hamowania.

 

mialem najprostrze hydrauliki shimano 525, po dwoch latach wymienilem olej tylko dlatego ze musialem zmienc przewod na dluższy. olej byl troche odbarwiony ale jego wymiana nie zmienila w najmniejszym stopniu pracy hamulca na lepszy. na nowszych 535 tez jezdze juz ponad rok i nie widze zadnej potrzeby wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

troszke odswieżam

to wkurzające dźwięczenie co to moze byc?

tutaj moje:

 

teraz 2 problem.

rozkrecilem caly ten hamulec m765 przy klamkomanetce, odczepilem przewod, i naciskajac klamka olej wogole sie nie wydobywa...? czemu?

reguluje sie jakos ten tloczek w srodku, ktory jest w zbiorniczku, ten ktory zbiera i popycha olej?

jesli mialem w nich dot 3, to tez moze byc wina slabego dzialania tloczkow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke odswieżam

to wkurzające dźwięczenie co to moze byc?

Opona odziera o tylny trójkąt ramy możliwe że masz luz na pieście i gdy mocniej depniesz koło idzie na bok i przez to odziera.

rozkrecilem caly ten hamulec m765 przy klamkomanetce, odczepilem przewod, i naciskajac klamka olej wogole sie nie wydobywa...? czemu?

Płyn mineralny musisz zassać strzykawką najlepiej w miejscu przeznaczonym do odpowietrzania(na zacisku).

jesli mialem w nich dot 3, to tez moze byc wina slabego dzialania tloczkow?

Do hamulców Shimano nie stosuje się płynu DOT4 tylko płynu mineralnego, Dot w hamplach Shimano powoduje pęcznienie uszczelek przez co hamulec może być do wyrzucenie, zależy jak długo jeździłeś na tym Docie.

to tez moze byc wina slabego dzialania tloczkow?

Tłoczki mogły ci się zapiec, najlepiej delikatnie je wypchnąć i wyszorować w ciepłej wodzie.

Edytowane przez Grand231
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...