MateuszSid23 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Witam zakupilem na allegro nowy amortyzator Fox 32f100 Ctd i tu mam pytanie czy to skok 100 czy 80 mm dodam ze długość wystających lagów rowna jest 100mm sprzedawca upiera sie przy swojej wersji czyli 100 natomiast w kazdym pobliskim serwisie chlopaki mówią ze to 80 mm 100 długości golenia 8 cm uzytkowego załączam zdj ,drugie pytanie co do sytemu CTD praktycznie nie widać różnicy pomiedzy pracą na Trail a Climb ,pompowanie jest praktycznie takie same jak na trail proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie Użytkowników Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Po pierwsze- kłania się interpunkcja i styl pisania. w kazdym pobliskim serwisie chlopaki mówią ze to 80 mm 100 długości golenia 8 cm uzytkowego W tym przypadku jedyna możliwa opcja to spuszczenie powietrza do zera, maksymalna kompresja amorka, następnie wyciągniecie amorka do maksimum i zmierzenie odległości od uszczelki do o-ringu na goleni- wartość ,jaka uzyskasz to faktyczny skok amorka. W obecnych czasach mało kto sprzedaje nowe amorki ze skokiem 80 mm. Zresztą wg Foxa nie ma wersji 80 mm w Twoim modelu. drugie pytanie co do sytemu CTD praktycznie nie widać różnicy pomiedzy pracą na Trail a Climb Masz najprostszą wersję Foxa-Evolution, która ma uproszczoną wersję systemu CTD. Można założyć,że amorek,który kupiłeś to wersja OEM dla jakiegoś producenta. Kupując OEMa należy liczyć się z tym,że amorek jest ustawiany w określony przez producenta rowerów sposób- co oznacza,że CTD może być ustawione na niski stopień tłumienia kompresji-czyli róznice miedzy poszczególnymi pozycjami są małe. Oczywiście możliwe jest,że kupiłeś uszkodzony amorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszSid23 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź ,po spuszczeniu i kompresji wyszlo 8cm skoku,natomiast pojawij sie rownież olej na wentylu od amorka po odkręceniu pompki,mówiąc szczerze pierwszy raz sie z tym spotykam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 21 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 W komorze powietrznej jest olej, to normalne, jeśli spłynie w okolice wentyla to wydmuchuje jego resztki zaworem. W tym wypadku uginając widelec do końca podniosłeś olej pod sam korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Trochę mało tego skoku jak na amor 100 mm , powinno być przynajmniej 95 mm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszSid23 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 i pojawił sie kolejny problem.. po dopompowaniu do 110 psi tylko zasyczalo powietrze z amorka zeszlo i kolejne ruchy pompką nic nie dają chyba pojdzie na gwarancje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 gdzie go kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 22 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Uszczelka sprężyny powietrznej jest dosyć masywna, może się tylko podwinęła ale skoro widelec jest nowy to wysyłaj na gwarancję. 110psi powinien przyjąć bez zająknięcia. Fox daje na uszczelki 90dni gwarancji, w przeciwieństwie do RS'a który w ogóle nie daje na nie gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszSid23 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 (edytowane) Amortyzator został zakupiony w smoksport.pl,gwarancja na podstawie paragonu 2 lata. Mysle ze fox nie udzieli gwarancji na uszczelki ponieważ to rocznik 2013 do tego z demontażu. http://allegro.pl/fox-32-f100-ctd-1680-gram-nowy-disc-29-i3969044477.html dla ciekawych Chyba zaniose go do pobliskiego serwisu aby sprawdzili te uszczelki,pozostaje pytanie czy nie straci gwarancji wraz z rozkręceniem.. Edytowane 22 Lutego 2014 przez MateuszSid23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 22 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Teoretycznie traci, tylko autoryzowane serwisy. Równie dobrze mógłbyś go sam rozkręcić w takim razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszSid23 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 I po sprawie,zaniosłem go do zaufanego serwisu rozkręcili,wymienili 2 oringi przy okazji zwiększyłem sobie skok na faktyczne 100mm,teraz zastanawiam sie nad komentarzem dla sprzedającego, który usilnie wmawiał mi ze taka operacja nie jest możliwa w żadnym Foxie,podczas gdy serwisant pokazywał mi ze śmiało moge nawet ustawić sobie 120mm,bez żadnych podkładek. Według sprzedającego 100mm lagi[odlegośćod uszczelki po samą koronę] to 100mm skoku,idąc dalej tokiem myślenia sprzedawcy korona górna powinna stykać sie z uszczelkami kurzowymi.. przecież to Fox "niedobijalny" amortyzator Komenatrz w takim wypadku nie może byc pozytywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 (edytowane) przecież to Fox "niedobijalny" amortyzator Minuta 1:25 Edytowane 22 Lutego 2014 przez filipog44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper9 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 sprezyna i tłok nie sa rowne z lagami dolnymi lecz sa nizej przez co jest mozliwe ugiecie foxa do konca. Widac to jak zdejmie sie kapsel z wentylem i ugnie amora do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Gdyby tłok dotknął do górnego korka nie pozostawiając żadnej przestrzeni, to gdzie podziało by się powietrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszSid23 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 (edytowane) Pisząc ze fox jest "niedobijalny" miałem raczej na myśli, że idąc tokiem rozumowania sprzedawcy dobicie Foxa jest fizycznie niemożliwe co wydało mi sie dość dziwne. Takiej wiedzy nie posiadałem, myslalem ze amortyzator musi mieć ok 2cm wiecej skoku aby chronić przed dobiciem. Moja wiedza na temat amortyzatorów jest raczej skromna. Człowiek uczy sie całe życie Edytowane 22 Lutego 2014 przez MateuszSid23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 To było pytanie do "snajper9", który nie rozumie, że jakaś przestrzeń w komorze powietrznej musi zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper9 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Właśnie to napisałem ze zostaje tam przestrzeń na sprężenie powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 No więc zostaje przestrzeń, i ta przestrzeń nie jest do wykorzystania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Gdzieś jest napisane ,że dobicie Foxa=dotkniecie tłoka do zaworu powietrznego? IMO komora powietrzna w Foxie jest dłuższa niż 100 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.