Skocz do zawartości

[Dętki] Pomoc przy doborze dętki

biahh11

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jestem amatorem w świecie rowerów. W 2013 zakupiłem Meride Crossway 500D aby miec możliwość rekreacyjnej jazdy. Potrzebuje porady jakich stosować dętek. W Meridzie posiadam koła 28" 700/40C, ważę około 90 kg. Jeżdżę po szosie i po terenie tak 50/50. Bardzo proszę o doradzenie mi jakie dętki mogę śmiało stosować, które będą się spisywać najlepiej. Jeszcze pytanie jakie ciśnienie mam stosować w kołach? I jeszcze jedno, gdzie najlepiej robić zakupy? Macie jakieś swoje sklepy internetowe godne polecenia? Proszę o odpowiedź, z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich formuowiczów.

Mateusz.

Napisano

Cisnienie nabijaj takie żeby mieściło się w zakresie podanym na oponie. Ja w swoim crosswayu przy podobnej wadze smigam na ~4 barach i jeździ się dobrze.

Co do dętek to sam muszę kupić bo opony zmieniłem na większe ale nie zastanawiałem się jeszcze jakie to będą. na pewno będę chciał żeby nie ważyły więcej niż stare..

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Właśnie czytałem troche na forum i dużo pisaleście o wadze dętki z tym, że nic mi to nie mówi. O jakiej wadze mówimi jeśli chodzi o jakość i żywotność?

• Mod Team
Napisano

Waga dętki ma zasadniczy wpływ na jazdę na przyśpieszanie. Im masa większa tym większa bezwładność i straty energii na rozpędzanie i hamowanie. Maksymalnie wylajtowane dętki lubią puszczać powietrze, często łapać kapcie. Normalna przeciętna dętka np debicy w zwykłym sklepie rowerowym, taka za ok 8-10zł to zwykłą, kiepska dętka, ciężka, zazwyczaj z kiepskiej mieszanki gumy z której powietrze uchodzi co jakiś czas.

W szczególności unikać dętek rodem prosto z chin nieznanych producentów. Ja używałem dętek continetala i  były ok, miałem tez swchalbe super lighty, lekkie i wytrzymałe.

Napisano