El3menT Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 (edytowane) Witam, drodzy użytkownicy proszę o pomoc w wyborze właściwego roweru. chodzi mi bardziej o różnicy w osprzęcie owych dwóch modeli. w który lepiej zainwestować.Doplacic do x-caliber 7 czy moze jednak pozostać przy wersji x-caliber 5 i ewentualnie później dokonać zmian osprzętu (hamulce, przerzutek) i w razie potrzeby przedni widelec. Cel wykorzystania roweru to: 30-40% miasto (bardziej w ciągu tygodnia), reszta to MTB(weekendy,czasem w tygodniu). Mój wzrost 186, waga 85. rozmiar ramy zapewne 19,5 lub 21,5 ale to jeszcze do przymierzenia w sklepie. Pomyślałem nawet o wersji x-caliber 4 ze względu na malowanie;) w tym modelu zapewne spora część osprzętu do wymiany. Z góry dzięki za podpowiedzi. Edytowane 20 Lutego 2014 przez El3menT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 W zasadzie to tak. Siódemka ma wyższej klasy napęd (mimo że napęd to nadal Altus/Acera), inny amortyzator. Czy lepszy to się nie wypowiem bo na XCR jeździłem a widelca RST nie miałem żadnego. No i ładniejszy jest (wersja czarno-czerwona) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El3menT Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 w przypadku zakupu x-caliber 4 pomyślałem o takich zmianach: przerzutka tyl: Shimano SLX M662 manetka : deore 9rz kasetka: Shimano H20 9rz. hamulce: Shimano SLX BL-M675 korba: Shimano M522 czy takie zmiany mają sens? pozostaje różnica w amorach, obręczach, kierownicy i mostku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Sens mieć mają... ale po kolei. - SLX M662 mam w rowerze 26" i to już kilka sezonów a lekkiego życia nie miała. Jedyne co przy niej robiłem to wymieniłem kółka. Polecam. - Jeśli brałbyś X-Caliber'a 7 to myślę że wymiana korby nie jest konieczna. Przynajmniej póki się poważnie nie uszkodzi. Mocowanie na Octalink jest wystarczająco sztywne a blaty są wymienne. IMHO jeśli nie zerwie się gwintów to taka korba jest wieczna. Sam wkład suportu jest jest bardzo trwały. - Wymiana hampli to bezdyskusyjna sprawa. Nie wiem jak te M395 a te Tektro HDC 300 to dla mnie ogólnie abstrakcja (inaczej nie znam ich) ale IMHO siły hamowania nigdy za wiele. Nie rzucałbym się jednak zbytnio na jak najwyższe grupy. Deore gwarantuje już konkretną siłę hamowania. A model M445 jest chwalony przez użytkowników. Nie wiem jak nowe bo jak na ironię korzystam z SLX M675, które jak dla mnie są wyśmienite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El3menT Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 pomijając kwestię wyglądu, zastanawiam sie który model kupić a następnie do niego dołożyć, jaka opcja będzie lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Jeśli rower ma być bazą do rozbudowy to kup niższy model, ponieważ prawie zawsze rozbudowa kończy się wymianą (prawie) wszystkiego. Oba modele nie grzeszą osprzętowym miodem. Slx 9sp którego chcesz zamontować to pułapka - niektóre sztuki nie chcą dać się wyregulować, są podatne na brud w pancerzach i brud ogólnie, gdziekolwiek w napędzie. Temat o slx'ach był na forum, możesz poszukać i poczytać. Sugerowane przez kolegę 445 to hamulce jak kobieta w czasie miesiączki - humorzaste. U mnie obok Avidów najpopularniejszy model na serwisie z wyciekami płynu i padającymi uszczelkami w zaciskach. Jeśli już zdecydujesz się na zmianę hamulców to zdecydowanie lepiej wyżej niż 445. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El3menT Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 (edytowane) no i przemyślałem wszystko i zdecydowałem sie na zakup wersji x-caliber 4. Proszę o wasze podpowiedzi co zdecydowanie wymienić już na początku a z czym mogę poczekać ? Standardowo w rowerze: Zawieszenie przednie: SR Suntour M-3030 ze sprężyną stalową, wstępne naprężenie, skok 75 mm Koło: Przednia piasta ze stopu Formula DC20; tylna piasta ze stopu Formula DC22 z obręczami z 36 otworami Bontrager AT-550 Manetki: Shimano Altus EF51, 8-biegowa Przerzutka przednia: Shimano Altus Przerzutka tylna: Shimano Altus M280 Korba: Shimano M131, 42/34/24 Kaseta: Shimano HG31 11-34, 8-biegowa Kierownica: Bontrager Low Riser, 25,4 mm, wznios 15 mm Mostek: Bontrager Approved, 25,4 mm, 15 st. Zestaw: hamulcowy Mechaniczne hamulce tarczowe HL 280 z dźwigniami Shimano Altus Edytowane 21 Lutego 2014 przez El3menT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Na początku to jeździj na nim, tak zwyczanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El3menT Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 skoro tak mówisz to pewnie masz rację o ewentualnej wymienie części osprzętu na początku, pomyślałem dlatego aby wymieniane cześci sprzedać za lepszą cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Napiszę tak - do trochę ambitniejszej jazdy przydałoby się wymienić praktycznie wszystko - koła, opony, napęd, widelec.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Ja nie rozumiem tej polityki. Kupuje się rower i wkłada drugie tyle w wymianę wszystkiego, zamiast kupić raz a dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El3menT Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 (edytowane) może i z jednej strony masz rację. z drugiej natomiast kupuje rower który podoba mi sie wizualnie, a następnie będę miał "fajną zabawę" z jego modyfikacją/ulepszeniem, a na pewno nie zrobię tego odrazu, pojeżdzę nim i zobaczę jak go w rzeczywistości wykorzystuję, a następnie stwierdzę od czego zacznę zmiany. gotowy produkt jest na pewno fajny, ale po co kupować aż nad to, akurat w moim przypadku Edytowane 22 Lutego 2014 przez El3menT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Ja nie rozumiem tej polityki. Kupuje się rower i wkłada drugie tyle w wymianę wszystkiego, zamiast kupić raz a dobrze. To może zrozum że ktoś chce jeździć na rowerze już a nie może sobie pozwolić od razu by był taki jak chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Zakup tańszego roweru i wymiana części na lepsze często jest też tańsza niż składanie roweru samodzielnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonornog Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Tylko że w tańszych modelach tańsza, czyli gorsza jest również rama roweru. ja jak teraz coś nowego kupię to albo trek x-caliber 8 albo coś innej marki na tym samum osprzęcie. jedyna rzecz która mi nie pasi w tym modelu to korba 42:) ja lubię czasami sobie szybko pojeździć tak powyżej 40km/h. w tym co mam rowerze miałem 42 korbę i max co wyciągałem to 40 przy max wysiłku i maksymalnym biegu z tyłu i z przodu. teraz mam 48 i jeszcze nigdy nie cisnąłem na maksa a jechałem na nim nawet 59km/h z górki i nawet wtedy na maksymalnym biegu ciężko szły pedały. także jak bym chciał i droga była równa bez wybojów to bym pocisną z 65 nawet do 70 podejrzewam. a mam opony o profilu 2,25. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Seria x-cal ma taką samą ramę czy to model 4 czy 8. Korba z blatem 42 jest przeznaczona do roweru mtb czyli z założenia terenowego, górskiego - blat 46 czy 48 jest na asfalt. W jeździe terenowej 42 zęby to wystarczająca ilość. Założenie jest takie że jeśli ktoś potrzebuje roweru na asfalt kupuje rower "asfaltowy" jeśli rower w teren - to mtb. Korba z tradycyjnymi tarczami szosowymi ograniczy potencjał roweru mtb w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cr4zylucky Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 "40km/h. w tym co mam rowerze miałem 42 korbę i max co wyciągałem to 40 przy max wysiłku i maksymalnym biegu z tyłu i z przodu" Taa.. Na przełożeniu 42-11 tylko 40km/h.. ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Blat 42 przy kole 29er wystarcza do swobodnej jazdy w okolicach 50km/h, ale do tego trzeba mieć już bardzo konkretną nogę, żeby wytrzymać dłużej niż chwilę. Wystarczy zacząć jeździć odrobinę bardziej kadencyjnie i nagle okaże się, że z przodu wystarcza blat 38 i żeby było śmieszniej, da się na tym jechać bez problemu grubo ponad 40. Tak naprawdę problemem nie jest przełożenie 48 czy 42, ale odpowiedni poziom wytrenowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cr4zylucky Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi