zws Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Witam serdecznie.Zamierzam zmienić ramę w swoim rowerze bo wydaje się być za krótka. Właściwie byłem już zdecydowany na hornet-a 18", ale pojawiły się wątpliwości, przez co proszę Was o poradę.Obecnie ujeżdżam ramę xc Cube Analog 18" (alu7005), widelec RS Reba ustawiony na 100 mm, napęd slx przód: 22/32/44, tył: 11-34z, hamulce slx 180mm. Ten zestaw jest niemal idealnie dobrany do moich potrzeb.Ponieważ mam ciągotki do jazdy trudniejszymi szlakami, przy okazji zmiany ramy chciałem wybrać bardziej korzystną do zjazdów geometrię, ale też nie utracić lekkości na podjazdach i przełożeń (no może troszkę z blatu). Czy jest to do zrealizowania ?Utknąłem na wyborze ramy. Dostępny i chwalony Hornet ma obecnie główkę tapered i oś 12 mm a chciałbym przełożyć swoje koła i napęd a widelec przestawić na 120mm. Hornet nie jest też zbyt lekki a inne polecane ramy są stalowe.Czy jest sens w moim przypadku zmiany kąta główki na 66-69 st. ? Czy kąt np 68 st. będzie problemem przy podjazdach lub na wycieczce 60-100 km ? Może lepiej wziąć jakąś popularną ramę z kątem główki 70 i podsiodłówki 72 ? Podkreślam, że chcę tylko poprawić właściwości zjazdowe a nie przerabiać na enduro.Co o tym sądzicie ?Może jakieś propozycje, wzrost 176, przekrok 82, waga 70, budżet 1000
lukaszs Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 mam podobny problem na Hornecie spokojnie dasz radę śmigać długie tripy......ja się najprawdopodobniej na niego zdecyduję. jeżeli nie chcesz zmieniać gratów to kup Horneta 2013 jest pod zwykła oś.
yamaha1 Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 pogadaj z pol82 ma na sprzedaż roczną ramę jeżdżoną bardzo mało i może się wypowiedzieć co nieco o niej miał tam widła 140mm epicona ogólnie chwalił rame ale jak dla mnie jakaś strasznie dłoooga jest i z tego co patzryłem sztywność tylniego trujkąta nie jest rewelacyjna chwytajac koło i kiwając nim rama pracuje na boki moim zdaniem za mocno!
andrut61 Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Poczytaj sobie mój temat, bo niemal bliźniaczy http://www.forumrowerowe.org/topic/150774-rama-xctrail/ Rower zbudowałem dosłownie wczoraj o 20. Jest już w garażu ale bez zdjęć całości.
andrut61 Napisano 9 Marca 2014 Napisano 9 Marca 2014 I co? Na czym się skończyło? Rozumiem, że jak hornet to nic się nie ruszyło w temacie, bo chyba wciąż nowego modelu nie ma
zws Napisano 9 Marca 2014 Autor Napisano 9 Marca 2014 Miało się skończyć na Primalu (lżejszy, delikatniejszy i malowanie mi się podoba) a skończyło się na Hornecie 2013 bo akurat się trafił . Zmieniłem tylko kierownicę na szerszą oraz dałem krótki mostek i osiągnąłem bardzo wysoki poziom satysfakcji Jak wysoki jeszcze nie wiem, bo dopiero od wczoraj zrobiłem 90 km i jeszcze nie przywykłem do zmian. Jedyny mały minus to brak mocowania do bidonu, co nie jest zresztą jakąś tragedią. Reszta same plusy. Martwiłem się, że powstanie z tego kloc nadający się tylko do tłuczenia z góry po kamolach, ale jest zupełnie inaczej. Rower delikatnie się prowadzi, łatwo podrywa przy najazdach lub zeskakiwaniu z przeszkód, na podjazdach się świetnie trzyma (ciągnę za kierownicę i cisnę w pedał a on wjeżdża - w analogu wciąż musiałem balansować bo albo podrywało przód albo tył mielił), przejeżdża bez zająknięcia przez wszelkie skarpy, łąki, małe krzaczki, trudniej wyprowadzić go z równowagi na nierównościach. Ta rama nie bez powodu ma świetne notowania
lukaszs Napisano 9 Marca 2014 Napisano 9 Marca 2014 ciekawie musi ten rower wyglądać z tym amorkiem masz inne zdjecia?
zws Napisano 9 Marca 2014 Autor Napisano 9 Marca 2014 Niestety. Świeża sprawa. Wolałem pojeździć niż popstrykać
lukaszs Napisano 9 Marca 2014 Napisano 9 Marca 2014 rozumiem:-) ja cały czas myślę o nowym Hornecie na średnim kole.
zws Napisano 9 Marca 2014 Autor Napisano 9 Marca 2014 Ano właśnie. Celując w Primala też myślałem o przejściu docelowo na średnie koło.
Roonin Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Mam takiego Horneta (foto w garażu), jak dla mnie jezdzi się wspaniale a mam porównanie bo rowerków troszkę zaliczyłem. Może nie jest to maszyna sprintersko maratonowa ale w trudny teren, góry itp.... cud miód i orzeszki Też się baaardzo napaliłem na Primala i ten Primal kiedyś wykiełkuje ale na razie jak sobie podliczyłem koszty składania kolejnego roweru (rama+koła+amor) to wsadziłem łeb pod zimną wodę i wstrzymam się przynajmniej do zimy. Początkowo myślałem o wsadzeniu obecnych kółek 26" ale nie jestem pewien czy dobrze by to wyglądało a znając zycie jak bym nie był zadowolony to bym parł dalej w wymianę reszty i zamiast korzystać z sezonu zakopał bym się z kolejną robotą. Sezon rusza trzeba kasę pchać na wyjazdy gdzieś w góry z rowerami a nie zakopywać się z kolejną dłubaniną.
lukaszs Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 ja na razie będę śmigał na 26' ale docelowo 650' tylko cały czas mysle czy Hornet czy Primal?
Roonin Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 Jeśli to ma być tylko Enduro to brał bym Primala.
lukaszs Napisano 10 Marca 2014 Napisano 10 Marca 2014 primal przekonuje mnie ostrzejszym kontem główki więc nieco mniej zjazdowa geometria.
lukaszs Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 hornety i primale są już gdzieniegdzie dostępne...... czy może coś innego podobnego kojarzycie.......skłaniam się bardziej do mniej zjazdowej geometrii primala.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.