Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem amortyzator używkę  ( niestety poza allegro  :wallbash:  )

Problem dotyczy lewej lagi, a dokładnie to dwa zadrapania które są pod którką gumową osłoną.

Pytanie co z tym zrobić ?

Zostawić czy np obkleić doładnie taśmą, wygładzić (chodź nie czuć nic pod palcem ostrego) i polakierować klarem ale bardzo twardym ?

 

Jutro jadę zawieźć go na przegląd więc zobaczę co tam jeszcze w środku siedzi

 

 

DSCI3395.JPGDSCI3396.JPGDSCI3402.JPG

 

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Po pierwsze, sprawdź czy nie ma wgięcia rurki. Po drugie sprawdź czy żaden kawałek nie wystaje ponad średnice rury. Ewentualne nadmiary zetrzyj papierem ściernym o możliwie wysokiej gradacji 1000-2000. Oczywiście wodnym. dziurki będą zbierać brud , jednak widelec będzie pracował poprawnie. nie malować niczym. To tylko zaszkodzi i szybko się zetrze. Szkoda zachodu.

 

Trzeba będzie częściej zaglądać do środka. Zrób zdjęcie w porządnym świetle.

  • Mod Team
Napisano

Ja pierdziele poobijany ja student po melanżu ... Koniecznie trzeba go rozebrać zobaczyć co w środku. Zeszlifować wszystkie górki ... i może co z tego będzie.

  • Mod Team
Napisano

Niewesoło to wygląda, bez wygładzenia tego te wyrwy mogą kaleczyć uszczelki kurzowe, nie mówiąc o tym że wciągają brud do środka. Swego czasu zastanawiałem się czy na rysę nie stosować smaru ptfe w formie lakieru, tu masz link - pozycja druga. Ale na takie wyrwy wątpię aby cokolwiek pomogło.

 

  • Mod Team
Napisano

Ja myślałem nad ...:

- wyrównaniu kraterów

- porządnym oczyszczeniu ran

- zrobienie lub wykorzystanie czegoś w rodzaju szpachli by otwory zalepić, nadmiar szybko zetrzeć, w ten sposób dziury jako takie znikną i nie będą szkodzić.

- wygładzenie i możliwe wypolerowanie wymagających fragmentów.

 

I może były by z niego sztućce ... ale to masa precyzyjnej wymagającej cierpliwości, doświadczenia i pomysłowości pracy ... na pewno przewyższające ceną sam widelec.

  • Mod Team
Napisano

Największym wyzwaniem będzie wyrównanie tej "szpachlówki". To też nie jest tak że, kupując poza allegro jesteśmy pozbawieni wszelkich praw, próbowałeś jeszcze manewrów na polu zwrotu sprzętu?

Napisano

faktycznie, wyrównanie tego tak, żeby nie narobić jeszcze większych szkód, będzie trudne, ale nie niemożliwe. Z drugiej strony, to amor nie jest pierwszej młodości ani specjalnej wartości, więc może by go zostawić tak, jak jest teraz i po prostu jeździć, a od czasu do czasu po prostu rozebrać i przeczyścić uszczelki oraz wnętrze. Skoro Mars ma na goleniach gumowe harmonijki, to w pewnym stopniu jest chroniony przed brudem i uszczelki aż tak bardzo nie są narażone. Co więcej może się stać?

Napisano

Dzisiaj się rozbierze i zobaczy co tam w środku sie dzieje.

Może i na zdjęciach wygląda to na spore ale w rzeczywistości nie jest źle

delikatnie przeszlifuje i zaleje lakierem

później polerka

nad zwrotem nie myślę chodź sprzedający mógł wystawić na allegro z niższą ceną ale w końcu wyszło jak jest

O szpachli nie ma mowy bo te ubytki są sa małe na szpachle i więcej problemu sobie na robię niż to pomoże

  • Mod Team
Napisano

Jak posiadasz to sprawdź jakiż to problem. jak średnica i rozstaw sie zgadzają to połowa sukcesu, jak się jeszcze mocowanie na dole zgadza to będzie pasować. Tylko pytanie czy chcesz też bebechy przekładać ?

Napisano (edytowane)

SX ma w prawej goleni elastomer a w lewej jakiś tłumik cierny.... Mars ma w lewej goleni sprężynę powietrzną Mars-air a w prawej tłumik  hydrauliczny TPC :whistling:

 

Mars :

http://www.manitoumtb.com/wp-content/uploads/2013/08/2001-Mars-Owners-Manual.pdf

 

SX :

http://www.spoke-n-word-cycles.com/TechnicalDocuments/Manitou/Manitou%201999/Manitou%201999%20SX%20Service%20Manual.pdf

 

Wolał bym jeździć na poharatanym Marsie ...

Edytowane przez Rulez
Napisano

http://enecon.com.pl/index.php/metalclad/duralloy   kiedyś bawiłem się tym środkiem tylko gra szła o wyższą stawkę bo uszkodzony był siłownik od maszyny. Został zdemontowany uszkodzenie wypełnione i puszczony ponownie do toczenia i polerowania. 

Niestety tutaj cena środka przerasta cenę widelca. Jednak idąc tym tropem zrobiłbym wypełnienie żywicą epoksydową lub klejem na bazie epoksydu i kupił zestaw diamentowych padów do polerowania i zeszlifował wszystko co wystaje, co operacje redukując pad na taki o drobniejszej granulacji. 

Pytanie czy gra warta jest świeczki czy nie lepiej podejść do sprawy tak jak już Rulez napisał, żeby katować, aż się nie rozleci :) 

Napisano

jak nic nie haczy, to nie ruszać, bo szlifując będziesz ścierał dodatkowo anodę na goleni. Amor i tak sporo pociągnie, nawet z takimi rysami. Raz na 2-3 miesiące zdjąłbym golenie i wyczyścił środek.

Napisano

szlifował będę tylko samo uszkodzenie

reszta będzie obklejona taśmą

to samo podczas lakierowania

zresztą lakier w formie płynnej, więc możńa będzie przecyzyjnie w miarę nałożyć (specjalne końcówki do zaprawek lakiernoczych)

Napisano

Podsumowując

Pierwszy raz naciąłem się na allegro :bye2:

A trochę tego kupiłem

Amor po dzwonie, górna laga krzywa

Napisałem do sprzedawcy

Jeśli nie wypłaci połowy lub całości kwoty+ rozebranie złożenie i odesłanie będę zmuszony złościć wyłudzenie bo tak to można nzawać

Tyle łatwiej że to od firmy kupiłem

Będę pisał jak tam sprawa

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...