Mam stary rower - nieznanej marki, a dokładniej składany jakies 10 lat temu przez serwisanta rowerów jako zimowe zajęcie, tak więc marka nieustalona.
Rower powiedzmy górsko turystyczny (tak patrząc na geometrię ramy i wyposażenie).
Problem jest taki - jadąc na nim czuć ogromną różnicę w stosunku do jazdy na dowolnym innym rowerze.
Kołą 26" więc to nie to.
Pozycja na rowerze podobnie pochylona jak na innych testowanych do porównania, więc opó powietrza raczej nie.
Hamulce / opony nie obcierają, łożyska w piastach wyczyszczone i wysmarowane, kulki w stanie idealnym, zresztą koło po odwróceniu roweru kręci się naprawde pięknie.
Wielotryb (jakieś Shimano) chodzi raczej okej, zresztą nie mam odniesienia bo nie mam innych rowerów z wielotrybem
suport jest nowy i też nie wydaje się żeby ciężko chodził.
Kółeczka prowadzące w pantografie przeczyszczone (razem z przesmarowaniem "łożysk" czy jak nazwać te talerzyki i tulejki pod nimi)
Co więc może mieć wpływ na to? Geometria ramy? Łańcuch? Sam już nie wiem ...
Sztywność ramy? Nie mam pojęcia jak to sensownie sprawdzić / porównać.
Przyznam szczerze że nie mam kompletnie pomysłu co teraz sprawdzić, a coś trzeba bo rowerem jeździ się gorzej niż supermarketowym wynalazkiem z "amortyzowanym" tyłem (gdzie w czasie pedałowania całość się buja )
Pytanie
Gość majk
Mam stary rower - nieznanej marki, a dokładniej składany jakies 10 lat temu przez serwisanta rowerów jako zimowe zajęcie, tak więc marka nieustalona.
Rower powiedzmy górsko turystyczny (tak patrząc na geometrię ramy i wyposażenie).
Problem jest taki - jadąc na nim czuć ogromną różnicę w stosunku do jazdy na dowolnym innym rowerze.
Kołą 26" więc to nie to.
Pozycja na rowerze podobnie pochylona jak na innych testowanych do porównania, więc opó powietrza raczej nie.
Hamulce / opony nie obcierają, łożyska w piastach wyczyszczone i wysmarowane, kulki w stanie idealnym, zresztą koło po odwróceniu roweru kręci się naprawde pięknie.
Wielotryb (jakieś Shimano) chodzi raczej okej, zresztą nie mam odniesienia bo nie mam innych rowerów z wielotrybem
suport jest nowy i też nie wydaje się żeby ciężko chodził.
Kółeczka prowadzące w pantografie przeczyszczone (razem z przesmarowaniem "łożysk" czy jak nazwać te talerzyki i tulejki pod nimi)
Co więc może mieć wpływ na to? Geometria ramy? Łańcuch? Sam już nie wiem ...
Sztywność ramy? Nie mam pojęcia jak to sensownie sprawdzić / porównać.
Przyznam szczerze że nie mam kompletnie pomysłu co teraz sprawdzić, a coś trzeba bo rowerem jeździ się gorzej niż supermarketowym wynalazkiem z "amortyzowanym" tyłem (gdzie w czasie pedałowania całość się buja )
Z góry dzięki za rady
5 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.