Skocz do zawartości

[Przestroga] Nowy widelec a kwestia smarowania.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak samo jak z żarówkami"spisek zarowkowy"

Kumpel ma jutiora t z 2004 roku i czarna powłoka ledwo przetarka przy uszczelkach a niżej i wyżej jak nowa.

  • Mod Team
Napisano

Temat nie pojawił się wcześniej bo takich jaj wcześniej nie było w prawidłowo użytkowanym i serwisowanym widelcu. Jak mówię, mój widelec po 3 sezonach jazdy i lekkim zaniedbaniu wygląda o wiele lepiej niż obecne nowe.

Napisano

Temat nie pojawił się wcześniej bo takich jaj wcześniej nie było w prawidłowo użytkowanym i serwisowanym widelcu.

No właśnie, kupiłem go licząc na stosunkowo wysoką jakość w stosunku do ceny.... Żal doope ściska... W sumie tanie to ustrojstwo nie jest!
Napisano

Moja jest 2012 ale nie wiem czy się liczy bo niedawno założona. Za jakiś miesiąc, po przebiegu 500 km do niej zajrzę i zdam relację co i jak. Przed montażem , po rozkręceniu do przeglądu, nic na anodzie nie było.

  • Mod Team
Napisano

No to jeszcze pokażę jak Fox był fabrycznie nasmarowany.

Model F29 100mm Factory FIT CTD na Kashimie, przebieg szacunkowo do ok 800km

W uszczelkach kurzowych ni grama smaru:

fox_f29_fit_ctd_9.jpg

 

Z dolnych lag wyleciało mniej więcej 10 i 3ml oleju. Powinno być 2x30ml (zakryłoby to całe dno miski:

fox_f29_fit_ctd_6.jpg

 

Górne lagi idealne. Z dodatkowych atrakcji było jeszcze zupełnie sucho w sprężynie powietrznej, przez co amor popiskiwał, zrobili go później w serwisie, w bardzo profesjonalny sposób - odkręcając korek i dolewając oleju, normalnie żenada. 

  • Mod Team
Napisano

Wcale bym sie nie zdziwił jednak suntorowe tłumiki pozostawiają jeszcze trochę do życzenia w porównaniu z konkurencja.

  • Mod Team
Napisano

Scarper kup widelec za 4k, rozbierz i nam pokażesz, co najwyżej będziesz musiał popełnić sepuku jak wtopisz.

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

To w końcu w 2014 sprzedaje, porządne amory ? DT SWISS?

Zależy co rozumiesz od pojęciem "porządne" .

Prywatnie jeśli dziś miałbym kupować amorek to wybierałbym między Manitou i Magurą.

  • Mod Team
Napisano
Dla mnie tłumik Suntour przypomina podnośnik klapy bagażnika tudzież drzwiczek mebli kuchennych.

 

 

Tylko który? Duroluxy maja regulację wolnej i szybkiej kompresji i ponoć działają całkiem dobrze.

Napisano

Ten który kiedys posiadałem,chodzi mi o to że tłumik od rs moge rozebrać a kartridża od suntoura nie.A jako że przerobiłem wszystkie rs do xc(co mam nadzieję widać w miom profilu)od Darta do Sida teraz czas na coś innego ....tylko co ??

Napisano

Tłumik Suntoura jest rozbieralny.

Ostatnio rozbierałem takowy w swoim Epiconie.

W Suntorze nie wiele lepiej. Mój Epicon z 2011 roku był słabo zasmarowany, a olej w tłumiku nie był najwyższej jakości. W Epiconie kolegi z 2013 roku nie było lepiej.

  • Mod Team
Napisano

W DT Swiss też nie można rozebrać tłumika. Zresztą obecne tłumiki w Suntourze to, w porównaniu ze starymi, całkiem inne konstrukcje,których nie można porównywać.

Napisano

Czyli co ???lepiej iść w nowe czy dbac o stare aby jak najdłużej służyło... w nawiązaniu do mojego poprzedniego posta czy sida zamienic na manitou?(jakoś bardziej mi się podoba ta korona itd ...)

Napisano

Nikt.DT od początku było dość awaryjne,na dodatek stockowe ceny są chore.W obecnej chwili firmy jadą na reputacji ,którą nabyły wcześniej.Teraz nie kupisz np,bombera czy czegokolwiek innego co wytrzyma 30 000 km z interwałami serwisowymi co 2-3 lata ;) Mój nowy Fox także niedomagał już po 200 km.Wadliwe uszczelki i brak oleju w lagach.To jest świadoma polityka.

  • Mod Team
Napisano

 

 

To se ne vrati - czasy gdzie na regularnie serwisowanym RockShoxie można było jeździć 10lat...

Po 3tys. km budżetowa wersja amorka - Epicon z tych kupionych po taniości:

http://naforum.zapodaj.net/4a197299cc4b.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/87704ec5884d.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/ca7854905b8b.jpg.html

Zdjęcia na word press photo się nie nadają ,robione jednokomórkowcem.

Zużycia anody nie widać, w goleniach dolnych oleju brak wody też. Strona powietrzna - biały smar czysty, strona tłumikowa - biały smar z lekkimi ciemnymi smugami. Gąbki olejowe wilgotne ale to może od traktowania goleni górnych olejem silikonowym.

Pierwsze otwarcie od zakupu.

  • Mod Team
Napisano

Czyli z tego wynika ze najlepszą opcją by było połączenia szkieletu suntoura z bebechami on np RSa lub innego. co to sie porobiło :P

 

Odnośnie najnowszych konstrukcji SRa to fakt ich tłumiki stają sie coraz lepsze. Jednak zanim dogonią innych trochę czasu minie.

  • Mod Team
Napisano

Po wycierającej się anodzie w SR spodziewałem się padaki a tu taka niespodzianka.

Rower nie jeździ po szosie co by nie było wątpliwości. W ub. roku przejechał 4 maratony i całą aktualną "zimę"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...