maras13 Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 Witam. Mam trochę luźnych części i powyższe ramy do wyboru. Którą wybrać?
Classified Napisano 19 Lutego 2014 Napisano 19 Lutego 2014 Którą wybrać? Do jakiej jazdy? GT to full. Musisz wiec doliczyć koszt dampera. 6.0 to wersja i-drive która jest całkiem starożytna (2001-2), co nie zmienia faktu że rama pięknie pracuje i jest dobrej jakości. Chociaż najlżejsza nie jest...ale można an niej złożyc zgrabnego retro fulla. Hardrock to hardtail ze swietną, uznaną ramą. Pytanie jaki rocznik? Ciężko to porównywać (porównanie na zasadzie jabłka-pomarańcze). Obie ramy mają różne możliwosci. Pytanie czy chcesz składać fulla czy hardtaila. I do czego. Oraz w jakim stanie są obie ramy.
maras13 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Napisano 19 Lutego 2014 Ogólnie jazda mieszana, trochu po drogach publicznych ale w większości lasy, górki i pagórki . Specialized to rok około 2010 a GT jak mówisz stareńka już - chodziło mi raczej o jakość wykonania bo rocznik to raczej mniej istotny - ma posłużyć . Bardziej przekonuje mnie GT (dampera mam) tylko jest mały problem z idrivem - łożyska a raczej kulki na wianuszku i miseczki już raczej nie pierwszej młodości no i dog bone ma luz. Kupić raczej ciężko - szczerze mówiąc jeszcze tak głęboko nie szukałem ale nie spodziewam się że będzie łatwo je dostać. I-drive pracuje mimo powyższych usterek ładnie - jedynie jak podniesiesz przód lub tył na 10 cm i puścisz to słychać takie puknięcie jak uderzenie młotkiem w rurke - myślę że to dog bone.
Classified Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 W takim układzie porzuciłbym idrajwa. W tym układzie lepiej jest albo kupić hardrocka albo polować na i-drive ale ze sprawnym zawieszeniem. Robienie naprawy zawieszenia możesz oprzeć na ebayu ale podzespoły do i-drive nie zawsze są dostępne i nie zawsze w dobrym stanie. Tutaj masz przykłady podpowiedzi jak sobie doprowadzić i-drive do porządku: http://forums.mtbr.com/gt/older-gt-i-drive-non-sealed-bearing-type-eccentric-maintenance-562496.html Tu masz ew. podzespoły (trzeba sie dowiadywać co mają na stanie do Twojego i-drive'a) http://www.mountainbikecomponents.co.uk/items.asp?CategoryID=102&Name=GT+i+Drive+Spares Innymi słowy remont jest możliwy ale czy opłacalny? Ja bym szukał jednak i-drive bez tych wad/problemów. Jako inzynier nie mam zaufania do radykalnego "poprawiania" fabryki. Ruchome elementy łączeń mechanicznych mają tą cechę, że wypracowawszy się tracą parametry. Można je wymienić o ile są wymienialne, odzyskując całosc lub częśc ich fabrycznych parametrów pracy, albo próbować przerobić drogą szlifowania, frezowania, kształtowania tak, aby usunąć luzy - w konsekwencji tracimy fabryczne parametry i zyskujemy łączenie co do którego nie mamy pojecia, ile wytrzyma i czy wytrzyma. Dodatkowo - główne mocowanie w i-drive jest paskudne w demontażu i łatwo je uszkodzić. Wpadło mi w rece też coś niecos a propos głównego zawiasu - poczytaj sobie, moze się przydać. http://forums.mtbr.com/gt/older-i-drive-sealed-bearing-pivot-maintenance-pics-562493.html
maras13 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 Wielkie dzięki za linki poczytam, może da się coś zrobić. Z tego co widzę to opłacalność nowych części jest raczej wątpliwa - ceny z kosmiczne. System już rozbierałem - jedyny problem to raczej dog bone bo łożyska można dobrać - znaczy eliminując wianuszek - same luźne kulki. Miseczki są jednak z małymi wrzerami mimo wszystko a z tym raczej nie zawalczysz, bo wymagało by to szlifowania i zmiany rozmiaru miski. Szkoda mi tej ramy bo używałem jej trochę w tamtym sezonie i przyjemna podczas jazdy. Właśnie ze względu na idrive myślałem nad inną ramą. Będę raczej chyba śledzić ebay może trafi się kiedyś i drive w dobrej cenie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.