Skocz do zawartości
  • 0

Romet Arkus Delta Trend Trekk


Gość Piotr

Pytanie

Napisano

Witam.

Dostałem rower Arkus Romet , model prawdopodobnie Delta Trend Trekk. Jezdzilem nim ok roku, ale już niedomaga...są ogromne luzy na kierownicy, na piastach i supporcie. Chciałbym powymieniać wszystkie łożyska, linki, i częsci które się normalnie wymienia ze względu na zużycie eksploatacyjne.

 

Przyznam się że średnio się znam na rowerach ale szybko się ucze, Chciałbym powymieniać zużyte częsci samodzielnie. Nie wiem niestety jakie mam kupić. I dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w doborze odpowiednich częsci. Opony i klocki hamulcowe już zostały wymienione.

 

to co wiem o tym rowerze:

 
rower ma co najmniej 10 lat. 
rozmiar ramy 21"
romiar kół 28", "Saiko"
opony - 700x35C
biegi 6x3, shimano tourney
hamulce v-brake
 
Czy ewentualnie da się wsadzić do niego jakieś lepsze częsci niż przewiduje producent? jeśli tak - czy ma to w ogóle sens do złoma tego typu?
 
Rower to mniej więcej ten model:
 
 
 
Proszę o pomoc i dzięki!

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wsadzić się zawsze da, pytanie jakim budżetem dysponujesz,

 

No a czy warto, czy nie... to już sam musisz ocenić.

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

 

 

Napisano

hmm no wlasnie nie mam konkretnie sprecyzowanej kwoty. 

Chciałbym wiedzieć ile kosztowałoby zrobienie tego na częsciach oryginalnych, ile najtańszym kosztem, ile najdroższym, 

i w co warto zainwestować więcej żeby polepszyć komfort/żywotnośc.

Przyznam że nie znam się na tym, a chciałbym wskrzesić ten rowerek bo lubię majsterkować :)

Napisano

No wiesz, jeśli faktycznie myślisz o nim w ten sposób...

 

 

...czy ma to w ogóle sens do złoma tego typu?

 

 

 

To szkoda każdego grosza nań wydawać.

 

Natomiast jeśli potraktować go jako bazę pod upgrade, to ja osobiście bym zaczął 

od wymiany tylnej piasty z wolnobiegu na kasetę.

 

A co dalej za tym idzie nowa kaseta najbardziej sensowna to 8 lub 9 rzędów.

 

To z kolei pociąga za sobą wymianę tylnej zmieniarki, manetek i może korby w przypadku 9-ciu rzędów.

 

Jeśli korba ma zębatki ok, to zostawić, jeśli nie, to także do wymiany, może nawet z suportem.

 

Do przodu ewentualnie jakiś przyzwoity amortyzator zamiast sztywniaka, no chyba, że sztywny wideł Ci nie wadzi ;)

 

Jeśli dynamo, to polecam wywalić "butelkowe" i zainwestować w dynamo w piaście

lub SunupEco (ale to tanie nie jest, tyle że nie trza przeplatać koła).

 

Tutaj masz aktualnie w promocyjnej cenie przyzwoite dynamo w piaście Shimano

 

http://www.rosebikes.com/article/shimano-hub-dynamo-dh-3n30a/aid:592136

 

jeśli ilość otworów pasi, to nic tylko brać.

 

Dalej - nie wiem jak się hample sprawują... linki i pancerze... i tak można wyliczać.

Napisano

Miałem na myśli złom w sensie, że rower jest z niższej półki i jest totalnie rozregulowany i wyjeżdzony. 

Nie używam roweru do turystyki a raczej do okazyjnych dojazdów, góra 30 km dziennie.

Chciałbym go doprowadzić po prostu do stanu używalności. W tym momencie mam ściągnięty bagażnik i błotniki, dynamo. W zasadzie jest goły rower + licznik. I tak chciałbym go zostawić. A oświetlenie chciałem jakieś przenośne/bateryjne.

W zasadzie myślałem na zrobieniem go wizualnie na styl ostrego koła, tylko że normalnie z biegami. 

 

generalnie to widelec wystarczy mi sztywny,  ale kierownica z widelcem ma przy ramie ogromny luz. piasty również. 

Podobnie na suporcie.... koszmarny luz. Na dodatek tylne koło dziwnie przeskakuje przy każdym obrocie:)

 

Generalnie chodzi mi o to jakie byłyby wymiary otworów w ramie w tym sprzęcie. 

Wydaje mi się, że jest on zbudowany na najprymitywniejszych rozwiązaniach. W sumie zależy mi na tym by dało się na nim jeździć, nic więcej:) nie musi wyglądać i być szczytem techniki:) ale jeśli np da się wsadzić jakiś suport który kosztuje 30 zł więcej, a byłby lepszy albo więcej by wytrzymał od oryginalnego to wiadomo że bym sie nie zastanawiał :)

 

Linki i pancerze są do wymiany, i też nie wiem jakie kupić :) sprzęt jakoś sie zatrzymuje, ale rewelacji nie ma:)

 

Napisano

No to stery (luz na kierownicy) trzeba rozkręcić wyczyścić, w razie czego wymienić co potrzeba,

nasmarować i poskręcać tak, co by luzu nie miały.

 

Suport... wywalić stary i kupić nowy - najlepiej na łożyskach maszynowych.

 

Koła... zależy w jakim stanie są obręcze - jeśli są OK, to mimo wszystko polecam nowe piasty i przeplot.

 

Naprawdę warto zainwestować w dynamko w piaście. Zero problemów i zmartwień z bateryjkami,

a i problem odpinania/przypinania odpada i noszenia tego ze sobą ;)

 

Baterie i aku mają to do siebie, że "zawodzą" w momencie, kiedy są najbardziej potrzebne 

lub okazuje się, że akurat się skończyły w momencie, kiedy się spieszymy i już potrzeba wyjść a na zakupy nie ma czasu gwizdze.gif

 

Przerabiałem to z różnymi lampkami na baterie przez "naście" lat i przesiadłem się na dynamo.
Co za ulga... naughty.gif

 

Linki i pancerze... ważne aby były nierdzewne (nie galwanizowane - NIERDZEWNE).

Żadnych teflonów, czy innych powłok, jedynie szlifowane linki, jeśli z tych lepszych, i tyle.

 

Hample... wbrew pozorom zwykłe Shimano Alivio V-ki bardzo dobrze się sprawują.

Ważne aby klamki metalowe w całości były (niektóre z tanich mają plasticzane korpusy).

 

Odpowiedniej jakości klocki hamulcowe wbrew pozorom potrafią radykalnie zmienić jakość hamowania.

 

Nie wiem co masz obecnie, ale całkiem możliwe, że hample cierpią z powodu zaniedbanych linek i pancerzy.

 

I to od nich polecam zacząć grzebanie ;)

Napisano

Dzieki za rady.

A jakieś rady co do niezbędnych narzędzi? w co sie zaopatrzyć? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...