Skocz do zawartości

[Hamulce] Jaka hydraulika od Shimano?


NowyUser99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W przyszłym miesiącu mam zamiar zmienić moją obecną hydraulikę(BR-M446/BL-M446) na coś mocniejszego. Sam znalazłem:

 

BR-M595/BL-M595 - Obecnie faworyt. Ostatnio bardzo spodobały mi się krótkie klamki hydrauliki i przy takich będę obstawał. Czy odczuję wzrost siły hamowania? Zaciski są podobne do takich z wyższych modeli. Na korzyść tego zestawu przemawia jeszcze to, że podpasują mi do posiadanych manetek przerzutek.

 

Pozostałe:

BR-M505/BL-M505, BR-M575/BL-M575 - Raczej mnie nie interesują. Wydaje się, żę to to samo tylko z krótkimi klamkami.

BR-M596/BL-M596, BR-M615/BL-M615 - Tutaj są właśnie długie klamki, których wolę uniknąć.

BR-M675/BL-M675 - długie klamki + inne denerwujące mnie rozwiązanie.

 

Zostają jeszcze BR-M775/BL-M775 - Klamki są ok. Tylko do niczego mi w rowerze nie pasują, nie wiem czy są silniejsze od 595, no i są za drogie. Planuje 500zł.

 

Tarcze planuje 203/180. Kupuje NOWY komplet do ~500zł(na tarcze i resztę osobny budżet).

 

I jeszcze takie pytanie. Ile powinienem wołać za używany komplet BR-M446/BL-M446 + SM-RT51/SM-RT66-S? Za odpowiedzi i porady z góry dziękuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

BR-M596/BL-M596, BR-M615/BL-M615 - Tutaj są właśnie długie klamki, których wolę uniknąć.

Jeżeli te wg ciebie sa długie to musisz być 3 palczastym mini Yeti :P to sa malutkie klameczki na ledwo 2 palce ale nie szkodzi bo skutecznie się hamuje jednym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie 94kg... ale będzie spadać :D

 

Tylko dlaczego 595 odpuścić? Oprócz klamki nie ma żadnej różnicy między 595/596/615 ;) Zobaczyłem, że SLX kosztuje 600zł więc chyba też odpadnie. No chyba, że za lepszą cenę znajdę.

 

Krótkie = tłoczek w mocowaniu :D

Edytowane przez NowyUser99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie miałem 595, są opinie że to bardzo dobre hamulce, ja mam 596 i 675. Klamki bardzo podobne, z serwo wave. 596 różni się od 610 wygląda i konstrukcją zewnętrzną. Stosuje się inne klocki i ma możliwość założenia radiatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem . W 595 klamka jest dość gumowa , 596 ma troche większą moc i lepsze przewody ;-) .

W każdym razie starsze shimano odpuść.

 

Kup M596/ 615 i będziesz pan zadowolony .

 

Edit - 665 też miałem i klamka też jest gumowa , nawet 596 lepiej hamuje ,reszta patrz początek postu

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy byście na tym forum chcieli, abym od razu kupił XTRa. Kupię sprzęt, którego nie będzie trzeba będzie wymieniać i co ja wtedy biedny zrobię? Na co zmienię? Nudno będzie, a tak swoje doświadczenie zdobędę :D

 

Myślę, że wezmę te 595. Najwyżej za rok się zmieni ;)

 

A tarcze jakie lepiej RT-76 czy 86?

 

No i może ktoś by się jeszcze o wycenę pokusił? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokadnie tak jak kolega jasiński napisał wyżej. Bierz kolego M596/M615 albo wyżej celuj w M675.

M595 jest dobrym hamulcem, ale M596/M615 są lepsze. Mają mniejszą klamkę (ja hamuję jednym palcem), nie tak gumową jak model 595, większą siłę hamowania, cena na tym samym poziomie. Więc wybór powinien być prosty. Gdybym teraz kupował nowe hamulce, zainwestował bym minimum w M615 (jeżeli brać pod uwagę tylko shimano).

Edytowane przez monter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

775 też nie ;) Do 615 możesz zamocować klocki z radiatorem, 615 ma troche przeprojektowany zacisk aby można było w.w klocki zamontować a tak pozatym 596 i 615 będą hamować tak samo . Wybierz z tych dwóch te które ci sie bardziej podobają ;)

 

Co do tarcz to RT76 możesz zetrzeć praktycznie na tzw żyletki , wolniej sie ścierają od RT86 . RT86 ma rdzeń aluminiowy więc tarcza powinna się ciut mniej grzać od RT76 . Wybrałbym RT76 ;)

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weż M615, ceny jak M596, zacisk inny pod klocki z radiatorem. Osobiście używam od ponad dwóch lat M596 z tarczami 160mm (moja waga 82 kg) i prędzej zmienię rower na większe koła niż hamulce. Skąd wybór tarcz 203/180?? W zupełności 180/160 wystarczy. W jakich terenach się poruszasz że planujesz tak wielkie tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw M615 + RT76 203/180 wybiore. Dobrze będzie rozumiem?

Teraz pytanie. Oryginalnie są klocki żywiczne. Zmieniać? Jak tak to na jakie? I jakie adaptery polecacie przód 203 - tył 180?

 

Czy za starą hydraulikę + tarcze dostanę 250zł?

 

Wybór czysto pod wygląd chyba. W sumie w teren ciężki nie idę. Tak sobie myślę. Mówicie, że 180/160 starczy?

Edytowane przez NowyUser99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw wybrałeś dobry.

 

Co do ceny za używane hamulce nie wypowiem się. Porównaj ceny na aukcjach, jakiś pkt odniesienia będziesz miał, albo ktoś tu coś poradzi.

 

Klocki żywiczne są w zestawie, więc je zajeździj i potem pomyśl nad zmianą na inne np. metaliczne. Ja używam tylko żywicznych. Metaliczne  mają większą moc jak je rozgrzejesz. Na zimno lepiej hamują żywiczne, tzn. natychmiast porządnie łapią. Mają krótszą żywotność, natomiast wolniej zużywają tarczę. Metaliczne po złapaniu temp są żyleta. Żywiczne są ciche, ale po złapaniu wody (np. podczas opadów deszczu) hałaśliwie piszczą.

Używam tylko żywicznych z moimi hamulcami i wystarczą mi na min. pół sezonu, jeżdzę w każdych warunkach pogodowych.

Dla mnie ich moc jest wystarczająca.

 

Te tarcze 203/180 odpuść sobie.

Zainwestuj max w 180/160.

 

Wiesz chociaż czy twój wideł przyjmie 203?

 

Edytowane przez monter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie orawda że metaliki trzeba rozgrzać , hamują dobrze nierozgrzane a po rozgrzaniu moc rośnie . Wiem bo przeszedłem już przez większość modeli i typów klocków ;-)

 

XCM nie przyjmie 203 , absolutne maximum to jest to 180 a i tak jest duża szansa że złapie luzy ;)

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odniesienie do klocków metalicznych marki Authority (Francuskie chyba były). Hamowały jak brzytwa po rozgrzaniu .

Na zimno lepiej dla mnie wypadły oryginalne żywiczne shimano. Klocki różnych firm nie są równe sobie. Rozumiem że większą ilość klocków testowałeś, więc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...