NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Witam. W przyszłym miesiącu mam zamiar zmienić moją obecną hydraulikę(BR-M446/BL-M446) na coś mocniejszego. Sam znalazłem: BR-M595/BL-M595 - Obecnie faworyt. Ostatnio bardzo spodobały mi się krótkie klamki hydrauliki i przy takich będę obstawał. Czy odczuję wzrost siły hamowania? Zaciski są podobne do takich z wyższych modeli. Na korzyść tego zestawu przemawia jeszcze to, że podpasują mi do posiadanych manetek przerzutek. Pozostałe: BR-M505/BL-M505, BR-M575/BL-M575 - Raczej mnie nie interesują. Wydaje się, żę to to samo tylko z krótkimi klamkami. BR-M596/BL-M596, BR-M615/BL-M615 - Tutaj są właśnie długie klamki, których wolę uniknąć. BR-M675/BL-M675 - długie klamki + inne denerwujące mnie rozwiązanie. Zostają jeszcze BR-M775/BL-M775 - Klamki są ok. Tylko do niczego mi w rowerze nie pasują, nie wiem czy są silniejsze od 595, no i są za drogie. Planuje 500zł. Tarcze planuje 203/180. Kupuje NOWY komplet do ~500zł(na tarcze i resztę osobny budżet). I jeszcze takie pytanie. Ile powinienem wołać za używany komplet BR-M446/BL-M446 + SM-RT51/SM-RT66-S? Za odpowiedzi i porady z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Spytam z czystej ciekawości, dlaczego tarcze 203/180? Twoja waga przemawia za takimi tarczami czy tez jakiś ekstremalny teren ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Odpuść stare shimano tj . m595 , m505 i m775 . bierz m675 lub m596 / m615 bo to dobre hample . Edytowane 17 Lutego 2014 przez jasinski21444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 BR-M596/BL-M596, BR-M615/BL-M615 - Tutaj są właśnie długie klamki, których wolę uniknąć. Jeżeli te wg ciebie sa długie to musisz być 3 palczastym mini Yeti to sa malutkie klameczki na ledwo 2 palce ale nie szkodzi bo skutecznie się hamuje jednym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Aktualnie 94kg... ale będzie spadać Tylko dlaczego 595 odpuścić? Oprócz klamki nie ma żadnej różnicy między 595/596/615 Zobaczyłem, że SLX kosztuje 600zł więc chyba też odpadnie. No chyba, że za lepszą cenę znajdę. Krótkie = tłoczek w mocowaniu Edytowane 17 Lutego 2014 przez NowyUser99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Nie miałem 595, są opinie że to bardzo dobre hamulce, ja mam 596 i 675. Klamki bardzo podobne, z serwo wave. 596 różni się od 610 wygląda i konstrukcją zewnętrzną. Stosuje się inne klocki i ma możliwość założenia radiatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 A co powiecie na M665? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Miałem . W 595 klamka jest dość gumowa , 596 ma troche większą moc i lepsze przewody ;-) . W każdym razie starsze shimano odpuść. Kup M596/ 615 i będziesz pan zadowolony . Edit - 665 też miałem i klamka też jest gumowa , nawet 596 lepiej hamuje ,reszta patrz początek postu Edytowane 17 Lutego 2014 przez jasinski21444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Wy byście na tym forum chcieli, abym od razu kupił XTRa. Kupię sprzęt, którego nie będzie trzeba będzie wymieniać i co ja wtedy biedny zrobię? Na co zmienię? Nudno będzie, a tak swoje doświadczenie zdobędę Myślę, że wezmę te 595. Najwyżej za rok się zmieni A tarcze jakie lepiej RT-76 czy 86? No i może ktoś by się jeszcze o wycenę pokusił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Nie bierz M595 . Kup m596 , lepszego hampla nie znajdziesz w tej cenie , a m595 działa moim zdaniem dość hm mizernie i ma gorszej jakości przewody niż m596 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Bez przesady koledzy jeżdżą na M595 i sobie chwalą... A gumowa klamka to raczej wina zapowietrzenia niż konkretnego modelu hamulców Shimano. Edytowane 17 Lutego 2014 przez kamfan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 kamfan hamulce na 100% nie były zapowietrzone a porównując do 596 czy 675 to klamka jest twardsza w 596/675 . Mocowo również jest lepiej w 596/675 ( na tych samych klockach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Dokadnie tak jak kolega jasiński napisał wyżej. Bierz kolego M596/M615 albo wyżej celuj w M675. M595 jest dobrym hamulcem, ale M596/M615 są lepsze. Mają mniejszą klamkę (ja hamuję jednym palcem), nie tak gumową jak model 595, większą siłę hamowania, cena na tym samym poziomie. Więc wybór powinien być prosty. Gdybym teraz kupował nowe hamulce, zainwestował bym minimum w M615 (jeżeli brać pod uwagę tylko shimano). Edytowane 17 Lutego 2014 przez monter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Skoro tak namawiacie to niech będzie. Tylko, które lepiej 596, 615, a może jednak 775 w dobrej cenie. A jak naprawdę nie 775 to, które z tych dwóch 596 czy 615? I jeszcze odniesie się ktoś do reszty pytań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) 775 też nie Do 615 możesz zamocować klocki z radiatorem, 615 ma troche przeprojektowany zacisk aby można było w.w klocki zamontować a tak pozatym 596 i 615 będą hamować tak samo . Wybierz z tych dwóch te które ci sie bardziej podobają Co do tarcz to RT76 możesz zetrzeć praktycznie na tzw żyletki , wolniej sie ścierają od RT86 . RT86 ma rdzeń aluminiowy więc tarcza powinna się ciut mniej grzać od RT76 . Wybrałbym RT76 Edytowane 17 Lutego 2014 przez jasinski21444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Weż M615, ceny jak M596, zacisk inny pod klocki z radiatorem. Osobiście używam od ponad dwóch lat M596 z tarczami 160mm (moja waga 82 kg) i prędzej zmienię rower na większe koła niż hamulce. Skąd wybór tarcz 203/180?? W zupełności 180/160 wystarczy. W jakich terenach się poruszasz że planujesz tak wielkie tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Zestaw M615 + RT76 203/180 wybiore. Dobrze będzie rozumiem? Teraz pytanie. Oryginalnie są klocki żywiczne. Zmieniać? Jak tak to na jakie? I jakie adaptery polecacie przód 203 - tył 180? Czy za starą hydraulikę + tarcze dostanę 250zł? Wybór czysto pod wygląd chyba. W sumie w teren ciężki nie idę. Tak sobie myślę. Mówicie, że 180/160 starczy? Edytowane 17 Lutego 2014 przez NowyUser99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Tak 180/160 wystarczy , pozatym 203 z przodu może nie przyjąć widelec - jaki masz ? Co do adapterów to jakie kolwiek Ja bym te klocki najpierw starł a potem zainwestował w klocki metaliczne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) Zestaw wybrałeś dobry. Co do ceny za używane hamulce nie wypowiem się. Porównaj ceny na aukcjach, jakiś pkt odniesienia będziesz miał, albo ktoś tu coś poradzi. Klocki żywiczne są w zestawie, więc je zajeździj i potem pomyśl nad zmianą na inne np. metaliczne. Ja używam tylko żywicznych. Metaliczne mają większą moc jak je rozgrzejesz. Na zimno lepiej hamują żywiczne, tzn. natychmiast porządnie łapią. Mają krótszą żywotność, natomiast wolniej zużywają tarczę. Metaliczne po złapaniu temp są żyleta. Żywiczne są ciche, ale po złapaniu wody (np. podczas opadów deszczu) hałaśliwie piszczą. Używam tylko żywicznych z moimi hamulcami i wystarczą mi na min. pół sezonu, jeżdzę w każdych warunkach pogodowych. Dla mnie ich moc jest wystarczająca. Te tarcze 203/180 odpuść sobie. Zainwestuj max w 180/160. Wiesz chociaż czy twój wideł przyjmie 203? Edytowane 17 Lutego 2014 przez monter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) To nie orawda że metaliki trzeba rozgrzać , hamują dobrze nierozgrzane a po rozgrzaniu moc rośnie . Wiem bo przeszedłem już przez większość modeli i typów klocków ;-) XCM nie przyjmie 203 , absolutne maximum to jest to 180 a i tak jest duża szansa że złapie luzy Edytowane 17 Lutego 2014 przez jasinski21444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Mam odniesienie do klocków metalicznych marki Authority (Francuskie chyba były). Hamowały jak brzytwa po rozgrzaniu . Na zimno lepiej dla mnie wypadły oryginalne żywiczne shimano. Klocki różnych firm nie są równe sobie. Rozumiem że większą ilość klocków testowałeś, więc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Testowałem shimano żywice , metaliczne m06 , a2z metaliczne , a2z półmetaliczne , zeity , ashima metaliczne , clarks metaliczne półmetaliczne i organiczne , jakieś noname z ebaya , oryginalne od hayesa trail , avidy organiczne i jeszcze troche będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Panie kolego wysłałem Ci propozycję na skrzynkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Więc ok. Zwracam honor. Nie zbaczajmy z tematu. Wybór zestawu kolegi jest dobry. Niech zajedzie oryginalne klocki i wtedy myśli nad zastosowaniem innego rodzaju klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Więc będzie 615 lub 675 od Mathiu. Tarcze 180/160 RT76. Teraz pytanie bo ta tarcz występuje w odmianie pięci i sześcio ramiennej. Dlaczego? Ma to jakiś powód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi