Skocz do zawartości

[serwis] Damper DT Swiss XR Carbon puszcza powietrze.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, szukam pomocy . posiadam damper dt swiss xr carbon, bardzo lekki i nawet fajnie działający damper, w ramie scott spark . 165mm dlugosc całkowita.

 

od jakiegoś czasu mocno zaczął popuszczać ciśnienie.

 

pompuję zawsze 190-200psi po nocy mam już 150psi.

 

Zastanawiam się czy to tylko uszczelki w części powietrznej czy usterka może być poważniejsza.

 

 

post-161030-0-84264200-1392584898_thumb.jpg

Napisano

Te dampery mają w założeniu puszczać 15-30 psi, ale na miesiąc, a nie przez noc, więc ja bym stawiał na jakąś uszczelkę, Jak nie znajdziesz odpowiedzi u Wicha to odezwij się do Specbike, dobry serwis, z pewnością pomogą

Napisano

Zdecydowanie polecam Specbike Pruszków. Tam zrobią Ci go na pewno... Serwisowałem tam damper a nawet swój amortyzator Lefty:)

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Te dampery mają w założeniu puszczać 15-30 psi, ale na miesiąc

Bzdura- żaden sprawny damper nie ma z założenia tracić cisnienia.

  • Mod Team
Napisano

Zbiornik można odkręcić samemu, jest to proste i niczym nie grozi jak się spuści powietrze. Albo zaworek, albo uszczelki na tłoku. Cały damper łatwo sprawdzić, nabić go możliwie wysokim ciśnieniem i włożyć do wody. Będzie widać którędy spiernicza.

  • Mod Team
Napisano

Prawdopodobnie temat do ogarnięcia na własną rękę, sprawdziłbym chociaż wizualnie stan uszczelek, tu mała podpowiedź:

Napisano

Widziałem ten film dzięki, oczywiście zaglądałem już do środka. Na moje oko to nie jestem w stanie odpowiedzieć czy uszczelka jest zużyta czy nie.

Wygląda "normalnie" ;) 

Sprawdzenie w wodzie też robiłem i nie widać bąbelków. pewnie uciekają zbyt wolno.

 

Bardzo chętnie zrobił bym to sam gdy bym znalazł sprzedawcę zestawu naprawczego.

Napisano

 

pompuję zawsze 190-200psi po nocy mam już 150psi.

 

 

 

A jak to sprawdzasz ? czy przy podłączniu pompki nie tracisz ciśnienia, ile spadku jest po 2 nocach ?

 

Inna sprawa, że dampery DT pozostawiają sporo do życzenia ...

 

Napisano

No wiesz co, o ile nie dotykając dampera to cisnienie ucieka nieznacznie o tyle podczas ostrej jazdy ( ostatni maraton ŚLR) w kielcach ) dojechałem juz na zablokowanym bo spadło tak że damper uginał się do zera.


Nie robiłem takich prób żeby sprawdzać ile po nocy a ile po dwóch spada ciśnienie.

 

Wystarczy chyba to, że po jednej nocy spada tyle by uniemożliwić jazdę.

  • Mod Team
Napisano

A damer wewnątrz ma jakieś smarowne ? kapinkę oleju lub smar na uszczelkach ? Jeżeli uszczelki po głębszej analizie nie wyglądają na wyeksploatowane, może sensownie jest sie przyjrzeć tłokowi ? Nie jest porysowany ?

 

Są tam jak widać 2 uszczelki, jednak na tłoku, która widać na filmiku i druga w zbiorniku przy zwężeniu i jej bym się przyglądną bliżej.

Napisano

PIerwsze co zrobiłem to wyczyściłem wszystko "doimentu" i posmarowałem smarem który używałem przy serwisie FOXa na przodzie. (nie mam go pod ręką) jakiś tam dobry do Amortyzarorów .. motorex czy coś.

 

Oglądałem dokładnie powierzchnię tłoka od środka i nie widać na niej wyratć. (jest ona zrobiona z karbonu).

 

może macie gdzieś zdjęcie zużytych uszczelek? to porównam .

Napisano

Z tego co widzę, tłok jest uszczelniony quadringiem, zapewne jakiś typowy rozmiar, bez względu na to jak wygląda obecny, kupił bym nowy i sam wymienił, koszty prawie żadne. Jeśli dalej będzie puszczał ciśnienie wtedy można myśleć o serwisie ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...