Skocz do zawartości

[mostek] jaką długosć powinien mieć?


g3rman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jaką długoś i kąt powinien mieć mostek jeżeli rame bedzie rozmiaru 20'??

 

(Nie wiem jak ten styl jazdy sie nazywa), ale bede nim jezdził po lesie górkach jakiś jekieś lekkie podskoki.

Napisano

wszystko zalezy od tego jaka rama i jaka masz budowe ciala jak krotkie rece i tlow a do tego rame z dulga gorna rora t nawet 60mm bedzie ok a jak nie to i nawet 120...

Napisano

mam 180 cm wzorostu i raczej rece na długość pasujące do mojego wzorostu:-P . To jak mówicie 120mm bedzie dobry?? A kąt jaki??

Napisano

kat wez sobie 5 stopni jak chce bardziej zjazdowa pozycje i rekreacyjna jednoczesnie to dasz go na plus a jak bardzije podjazdowa racingowa to dasz na minus.ja mam rame 20 mostek 100 5 stopni i 190wzrostu moja pozycja to taka kompromisowa raczej bez racingu na pewno bo i kierownicca gieta do tego.mam to zestawione ze sztyca o cofnietym jarzemku i siodelko w polowie mozliwego ustawienia ale rozwarzam szczerze mowic bardziej racingowa pozycje tj mostek 120 na poczatek i siodelko maks do przodu lub wymiana sztycy na taka z centralnym mocowaniem

Napisano

20" rama przy Twoim wzroście jest i tak za duża dla Ciebie, więc szukaj raczej krótszego mostka. Długość 100mm będzie tu absolutnym maximum. Kąt 5-8 stopni to standardowy kąt mostków XC.

Napisano

Moim zdaniem powinieneś mieć 18" jeśli zamierzasz jeździć trochę bardziej ambitnie niż po alejkach parkowych i asfalcie. Do 18" wtedy włożyłbym mostek 110mm.

Napisano

Moim zdaniem powinieneś mieć 18" jeśli zamierzasz jeździć trochę bardziej ambitnie niż po alejkach parkowych i asfalcie. Do 18" wtedy włożyłbym mostek 110mm.

 

do ramy to trzeba się przymierzyć - z tymi rozmarami to różnie bywa

 

ja mam 178 cm a ramę 20 cali - z tym że tu to:

50 cm rury podsiodłowej, a z tego 43 do górnej (więc co to za 20' wg diamodabcka)

górna rura 585 - i jeszcze zakrótka dla mnie (mostek -6 100, sidełko max w tył)

(może mam łapy długie jak orrangutan :D - )

 

więc reasumując - trzeba poprostu poprubować np. rowery kolegów, przymierzyć się w sklepie

nawet nie mając zmiaru kupować....

Napisano

tylko porblem w tym ze bede kupywał to z allegro od człenia co ma sklep, a ram to merida matts 90 i kurde nie wiem jak to sprawdzic czy bedzie dobra:/

Napisano

tylko porblem w tym ze bede kupywał to z allegro od człenia co ma sklep, a ram to merida matts 90 i kurde nie wiem jak to sprawdzic czy bedzie dobra:/

 

to warto znaleźć jakiś sklep stacjonarny z takim meridami i się przymierzyć,

a kupić i tak na allegro... :D

Napisano

a jak by mi koles podal wszystkie wymiary ramy to bym mogl juz wiedziec jaki to rozmiar?? (gdzies widzialem na necie program ktory obliczal jaki rozmiar ramy dla kogo najlepszy)

Napisano

Trudno będzie Tobie sprawdzić (przed zakupem), czy rama jest dobra, skoro nie możesz jej zobaczyć na żywo i zrobić przymiarki. Nawet, jeśli wyliczysz sobie wszystko dość dokładnie, to i tak pozostanie jakiś element niepewności. Zawsze jednak, oczywiście o ile rama nie będzie radykalnie za duża lub za mała, możesz trochę ją skorygować przez:

 

1. długość mostka

 

* jeśli rama będzie nieco za długa i będziesz czuł, że jesteś za mocno rozciągnięty na niej podczas jazdy, daj mostek krótszy. Przez krótszy mostek (niż ten który dal producent) rower będzie trochę bardziej "nerwowo" się prowadził

 

* jeśli rama będzie za trochę za krótka i będziesz się czuł za bardzo ściśnięty na niej, daj mostek dłuższy. Dłuższy mostek (od seryjnego) spowolni kierowalność roweru, rower stanie się bardziej "mułowaty"

 

2. Wznios mostka.

 

* jeśli wolisz bardziej wyprostowaną pozycję na rowerze, wybierz wznios dodatni.

 

* jeśli chcesz być bardziej pochylony, wybierz wznios ujemny.

 

3. Sztyca i siodło

 

* W przypadku za dużej ramy zbliż siodło do kierownicy. Jeśli to nadal nie będzie wystarczające, zmień sztycę na taką, która będzie miała jarzemko mniej wysunięte do tyłu.

 

* Przy za krótkiej ramie oddal siodło od kiery, możesz też zmienić sztycę na taką z jarzemkiem wysuniętym do tyłu.

 

4. Kierownica

 

Prosta bądź gięta. Prosta spowoduje, że będziesz bardziej pochylony podczas jazdy. W przypadku giętej, pamiętaj, że możesz ją odpowiednio odwrócić, by jechało się lepiej / wygodniej.

 

Na podstwie kombinacji przy własnym rowerze i porad Przyjaciół, wyprodukowała się Rowerzystka :rolleyes:

Napisano

czytlem ze gieta kiere powinno sie montowac tak aby jej wznios byl idealnie pionowy gdyz wtedy ma ona takie giecie do tylu jakie zakladal producent i odpowiednio mamy na niej ulozone nadgarstki(nie boli mrowi cierpnie itp)

Napisano

W mojej Meridzie kierownica nigdy nie była ruszana. Jest dokładnie tak zamontowana, jak niby powinno być, tj. pionowo w górę. Ale mimo to nadgarstki bolały po dłuższej jeździe :). Teoria teorią..

Napisano

jasne tak tylko podalem ;) mi akurat najlepiej sie tak jezdzi a od kiedy jescze zmienilem widelec na cos co amortyzatorem jest pelna geba to zapomnailem co to bol lapek :-)

Napisano

a ja mam porządnego amora i giętą kierę i z łapami nie wyrabiam, jak tylko znajdę chwilę to lecę kupić coś prostego i węższego (630 mm to stanowczo za dużo)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...