Skocz do zawartości

[mostek] jaką długosć powinien mieć?


g3rman

Rekomendowane odpowiedzi

kat wez sobie 5 stopni jak chce bardziej zjazdowa pozycje i rekreacyjna jednoczesnie to dasz go na plus a jak bardzije podjazdowa racingowa to dasz na minus.ja mam rame 20 mostek 100 5 stopni i 190wzrostu moja pozycja to taka kompromisowa raczej bez racingu na pewno bo i kierownicca gieta do tego.mam to zestawione ze sztyca o cofnietym jarzemku i siodelko w polowie mozliwego ustawienia ale rozwarzam szczerze mowic bardziej racingowa pozycje tj mostek 120 na poczatek i siodelko maks do przodu lub wymiana sztycy na taka z centralnym mocowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś mieć 18" jeśli zamierzasz jeździć trochę bardziej ambitnie niż po alejkach parkowych i asfalcie. Do 18" wtedy włożyłbym mostek 110mm.

 

do ramy to trzeba się przymierzyć - z tymi rozmarami to różnie bywa

 

ja mam 178 cm a ramę 20 cali - z tym że tu to:

50 cm rury podsiodłowej, a z tego 43 do górnej (więc co to za 20' wg diamodabcka)

górna rura 585 - i jeszcze zakrótka dla mnie (mostek -6 100, sidełko max w tył)

(może mam łapy długie jak orrangutan :D - )

 

więc reasumując - trzeba poprostu poprubować np. rowery kolegów, przymierzyć się w sklepie

nawet nie mając zmiaru kupować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko porblem w tym ze bede kupywał to z allegro od człenia co ma sklep, a ram to merida matts 90 i kurde nie wiem jak to sprawdzic czy bedzie dobra:/

 

to warto znaleźć jakiś sklep stacjonarny z takim meridami i się przymierzyć,

a kupić i tak na allegro... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno będzie Tobie sprawdzić (przed zakupem), czy rama jest dobra, skoro nie możesz jej zobaczyć na żywo i zrobić przymiarki. Nawet, jeśli wyliczysz sobie wszystko dość dokładnie, to i tak pozostanie jakiś element niepewności. Zawsze jednak, oczywiście o ile rama nie będzie radykalnie za duża lub za mała, możesz trochę ją skorygować przez:

 

1. długość mostka

 

* jeśli rama będzie nieco za długa i będziesz czuł, że jesteś za mocno rozciągnięty na niej podczas jazdy, daj mostek krótszy. Przez krótszy mostek (niż ten który dal producent) rower będzie trochę bardziej "nerwowo" się prowadził

 

* jeśli rama będzie za trochę za krótka i będziesz się czuł za bardzo ściśnięty na niej, daj mostek dłuższy. Dłuższy mostek (od seryjnego) spowolni kierowalność roweru, rower stanie się bardziej "mułowaty"

 

2. Wznios mostka.

 

* jeśli wolisz bardziej wyprostowaną pozycję na rowerze, wybierz wznios dodatni.

 

* jeśli chcesz być bardziej pochylony, wybierz wznios ujemny.

 

3. Sztyca i siodło

 

* W przypadku za dużej ramy zbliż siodło do kierownicy. Jeśli to nadal nie będzie wystarczające, zmień sztycę na taką, która będzie miała jarzemko mniej wysunięte do tyłu.

 

* Przy za krótkiej ramie oddal siodło od kiery, możesz też zmienić sztycę na taką z jarzemkiem wysuniętym do tyłu.

 

4. Kierownica

 

Prosta bądź gięta. Prosta spowoduje, że będziesz bardziej pochylony podczas jazdy. W przypadku giętej, pamiętaj, że możesz ją odpowiednio odwrócić, by jechało się lepiej / wygodniej.

 

Na podstwie kombinacji przy własnym rowerze i porad Przyjaciół, wyprodukowała się Rowerzystka :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...