Skocz do zawartości

[koło] Kross evado 3.0 jakie koła polecacie?


hadess

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam krossa evado 3.0 na czesciach takich jak tu http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-3-0 .

Chciałbym zmienic opony na szosowe, wiem ze moge zmienic tylko ogumienie ale wolałbym 2 odrębne koła ( jeden zestaw szosowy drugi terenowy). Jakie koła polecacie ( tył i przód ) ? koło musi posiadać hamulce tarczowe i cena do 100zł za sztuke.

Może również być koło składane ( wszystko kupowane osobno )

Napisano

No tak, ale dwie takie obręcze z przesyłką to prawie 160zł. I za 40zł. chcesz kupić do tego dwie piasty oraz 72szt. szprych z nyplami?

No i oczywiście rozumiem, że koła składasz sam. Przepraszam ale jestem sceptycznie nastawiony do takich kalkulacji, ponieważ w miarę przyzwoite koła, powtórzę: w miarę ; kosztują w okolicach 300-400zł za komplet.

Natomiast jeśli chodzi o obręcze, to można kupić tańsze i lepsze, np. Krypton PRO. Obręcz pod tarczę, stosunkowo lekka, oczkowana.

Napisano

Kup opony/dętki, przy takim budżecie bez sensu jest kupowanie kół/tarcz/kasety. Nawet, jak byś miał przekładać tarcze i kasetę, to wygodniej już zmienić opony z dętkami

Napisano

No ale czy kupie na moja obrecz KROSS (Alloy, Double Wall) opony 1.25 ? czy podejda ?

I chyba jednak złoze te koła czy obrecz np http://bikerstudio.home.pl/pl/p/Obrecz-Swift-Arriv-czarna-43mm-36otw./460 lub http://www.activsport.eu/product-pol-688-Obrecz-Swift-Arriv-28-STARS-stozek-srebrna.html podejdzie na opone 1.25 i czy piasta musi byc konkretna czy wystarczy  tą co mam -  Joy Tech D142DSE 36H 

 

Napisano

Pierwsze obręcze są ciężkie i drogie, drugie są tanie i w miarę dobre, chociaż też dość ciężkie i szerokie, aczkolwiek jedne i drugie są pod V-brake. A Ty masz ponoć hamulce tarczowe, więc po co obręcze pod V-brake??? Skup się na obręczach typowo pod tarczę. Dałem Ci już jeden przykład. Oto następny : Accent Airplane. Chcesz wydać 130zl. na ciężkie obręcze i to na dodatek pod V-brake - po co? skoro możesz kupić dużo lżejsze obręcze typowo pod tarczę. I faktem jest, że do węższych opon lepsza troszkę węższa obręcz. Co do piast, to może być każda, byle miała mocowanie pod tarczę. Aha, no i faktycznie dochodzi Ci jeszcze kaseta, bo chyba nie będziesz odkręcał za każdym razem przy zmianie kół ?

Ogólnie rzecz biorąc za 200zł. to kup sobie lepiej opony i je przekładaj, a zapomnij o osobnych kołach/tarczach/kasecie.

No chyba, że trafisz jakieś używki.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Witam, 

 

Podepnę się do tematu głównego w sprawie opon do Kross Evado 3.0 MY13.

Poszukuję opon przełajowych. Obecne opony to 28 x 1,5. Chciałbym zakupić coś bardziej terenowego, szerszego i pewniejszego w prowadzeniu.

Do gustu przypadły mi opony Continentala CycloCross Race, jednak nie mogę nigdzie znaleźć 28ek w szerokości 1,6.

 

Moje pytanie brzmi:

 

  1. Jakie opony przełajowe/terenowe proponujecie? (Kwota do 100 zł za sztukę)
  2. Czy szersza opona taka jak 1,6 a może nawet 1,7 wejdą na standardowe obręcze Krossa Double Wall (posiadam również fabryczne hamulce tarczowe i zaciski. Poniżej załączam specyfikację roweru).

 

http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-3-0

 

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi. 

 

Ps. Niestety nie mam roweru przy sobie żeby zmierzyć szerokość ramki.

Napisano

Do cross evado 2.0 213 wrzuciłem Geax Saguaro 2.2 TNT 29er  i sama guma tłumi wszystko lepiej jak ta bezndziejna rama nie wspominajac  juz o santurze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...