Skocz do zawartości

[sakwy] Problem z mocowaniem Crosso


akarul

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moje dawne, tanie sakwy jakiś czas temu umarły i przymierzam się do kupna nowych. Najciekawszą opcją dla mnie byłyby Crosso Dry Big, jednak tutaj pojawia się pewien problem.

 

Według tego co podaje producent: http://www.crosso.pl/pages/pl/produkty/sakwy-rowerowe/dry/dry-big.php haki górne spokojnie powinny pasować do mojego bagażnika - http://i.imgur.com/kv8Tvt7.jpg

No i przyszedł czas na to co nie daje mi spać po nocach - http://i.imgur.com/NFbZxVw.jpg

Według producenta: "Minimalna odległość między dolnym, a górnym punktem montażowym bagażnika - 28,5cm", a jak widać na powyższym zdjęciu u mnie to tylko 25cm. Jak jest naprawdę, czy konieczne są te 28,5cm? Jeśli tak to czy mogę obejść to jakoś?

http://www.crosso.pl/pages/pl/technika/systemy-nosne.php - np. dolne mocowanie wyciągnąć zza tego paska, skrócić by linka była naciągnięta, a żeby sakwy miały stabilność także w poziomie ten pasek przytwierdzić plastikowymi opaskami zaciskowymi do bagażnika. Da tak radę?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

Napisano

Jest kilka rozwiązań ale najlepszym rozwiązaniem byłby zakup najlepszych sakw na rynku a nie jego miernej podróby.

 

http://www.bikeman.pl/sakwy-rowerowe-tylne-ortlieb-backroller-city-p-849.html

 

Ale jeśli wolisz polski produkt to rozwiązania są dwa

 

1. Twoje rozwiązane albo

 

2. Przeniesienie haków o kilka cm niżej.

 

Plecy sakwy są wzmocnione bardzo sztywną płytą PCV więc sztywnosci nie utracisz.

Napisano

Potwierdzam zdanie Roberta,o ile co do jakości materaiału,szycia itd Crosso Dry Big nie można mieć zastrzeżeń,to system mocowania jest do d......

Górne haki rozjechały się po miesiącu,wymagały ponownego nitowania,dolny - czysta iluzja,patent z zaciąganym paskiem hakiem  nie działa.Niezależnie od odległości góra/dół,siły naciągu i wagi ładunku.

Finał jest taki,że sakwy po spakowaniu spinam do bagażnika/przyczepy dodatkową porządną tasmą.

Użytkuję wersję "Expert" wzbogaconą o dopinane worki,gdyby nie ten patent,wyjęcie jakiejś pierdoły na krótkim postoju z głównej sakwy byłoby koszmarem.

Napisano

Ok, co chciałem się dowiedzieć to się dowiedziałem, więc nie ma sensu ciągnąć tematu. Szczególnie zależało mi na opinii @robertrobert1, jest pan dla mnie największym autorytetem tego forum ;)

Napisano

Jak będziesz kupować to kupowałem swoje Ortlieb Back Roller City w sklepie Cetus Szczecin za 266, najtaniej rok temu u nich znalazłem, wyGooglaj sobie :)

 

Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Jakby co, to ortlieby też idealne nie są (piszę jako posiadacz Back-Roller Plus) i jak się z nimi jedzie w dłuższą trasę, to warto mieć w zapasie chociaż jeden hak (bo czasem jednak pękają) i śrubki albo nity (bo rozłażą się nity, którymi górna listwa przymocowana jest do worka),doświadczenia z torbą na kierownicę (tym razem nie moją) mogą sugerować, że klejenia też idealne nie są ;)

 

Z hakami w crosso nie miałem problemów, wypięły mi się kilka razy, ale raczej przez to, że miałem zbyt małą odległość między górnymi a dolnymi hakami. Moje się dość szybko przetarły. Na plus - odczuwalnie większa pojemność, niż ortlieby i msx.

Ortlieb też mi raz zleciał, dolne haki są mało sztywne, więc często się odpinają i sakwy sobie latają... Dobrze, że górne haki dobrze trzymają.

MSX są słabe i ciężkie, dość szybko mi się przetarł, zaklejałem, podziękowałem im, kiedy zaczęły się rozłazić od góry do d dołu na klejeniach. Mocowanie mają równie pewne, jak ortlieb, za to mniej wygodne przy zakładaniu i ściąganiu bagażu.

Napisano

Bez jaj - dziesiątki cykloturystów jeżdżą z Dry Bigami i jakoś nikt nie narzeka, podejrzewam że fakt że znajdują się na zdjęcia w znacznej części relacji w Rowerturze też o czymś świadczy. Jak dla mnie tanie i dobre sakwy a nie jakieś mierne podróby. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...