wiater Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Witam, Mam problem z prawidłową pozycją przedniego koła. W momencie zapięcia koła wszystko jest ok ale po kilku hamowaniach przednim hamulcem koło zmienia pozycje (przesuwa się w lewo). Na początku myśleliśmy, że to wina zacisku (kcnc z6), ale po zmianie na inne (sun ringle, bbb bolt on) problem dalej występował, ale w mniejszym stopniu. Wykminiliśmy, że może to być wina wytartego przez zacisk kcnc gniazda mocowania zacisku. Dla porównania lewa strona i prawa. crupez wymyślił żeby dać pod zacisk podkładke tego typu Macie może inne propozycje rozwiązania problemu?
Mod Team Maniak Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Napisano 15 Lutego 2014 Chyba wytartych haków widelca nie widziałeś, twoje są ledwo rozdziewiczone. Musiałbyś mieć zupełnie odpięty zacisk żeby na piaście przesunęło się o takie wartości. Ja bym stawiał na licho zaplecione koło.
Scarper Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Też tak mam, kazałem przecentrowac koło o 1cm w prawo i przy mocowaniu jest krzywo ale po hamowaniu jest już prosto.
crupez Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Panowie po zapięciu koła, symulując ostre hamowanie (ciągnąc ręką za koło na zaciśniętym hamulcu) widać jak zacisk przeskakuje z miejsca na miejsce. Koło poprawiało już dwóch dobrych speców.
Schwefel Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Pokaż jeszcze wewnętrzną stronę, bo może tam jest problem. Zewnętrzna strona jest zupełnie ok.
Mod Team Puklus Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Napisano 15 Lutego 2014 Może zacisk trefny, jakiś krzywy czy coś.
wiater Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 2i regulaminu Próbowałem na trzech: kcnc z6 (najgorzej), bbb bolt on i oryginalny sun ringle
tiomek Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Mi to wygląda na za słabo zaciśnięty zacisk po prostu, możesz napisać, z jaką siłą w Nm dociskasz ten Bolt-On? Widać, że zacisk przesuwa się do dołu i opiera o ten mały rant - nawet jest odgniecenie. Jeśli dasz podkładkę jak pokazałeś na zdjęciu raczej się nie poprawi, tylko jeszcze bardziej zjedziesz sobie lakier. Sprawdź, czy nie masz tam jakiegoś smaru przez który może się tak ślizgać.
wiater Napisano 16 Lutego 2014 Autor Napisano 16 Lutego 2014 Pokaż jeszcze wewnętrzną stronę, bo może tam jest problem. Zewnętrzna strona jest zupełnie ok. Mi to wygląda na za słabo zaciśnięty zacisk po prostu, możesz napisać, z jaką siłą w Nm dociskasz ten Bolt-On? 7 Nm
Mod Team Maniak Napisano 16 Lutego 2014 Mod Team Napisano 16 Lutego 2014 Słuchaj haki wyglądają na "zupełnie normalne", odtłuść je na początek bo to czarne coś, dziwnie wygląda, powinien być widoczny albo lakier albo szary magnez. Stosowanie takiej podkładki jak pokazałeś nie jest zdrowe dla widelca o magnezowych goleniach, będzie robiła wcięcia w metalu, tak naprawdę powinno uzupełniać się lakier który tam odpada, bo korozja magnezu jest dosyć szybka i zanim się obejrzysz możesz mieć coś takiego. Po pierwsze weź inne koło, z zupełnie inną piastą i jeszcze inny zacisk. Sprawdź czy w kole które wpinasz wszystko jest ok z kapslami na których siedzi koło, czy oś jest prosta, czy nie ma bocznego luzu, czy same zaciski są proste. W samym widelcu nie widać nic absolutnie odbiegającego od normy.
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2014 Napisano 17 Lutego 2014 Zaciśnij mocniej zacisk ,7nm to dość mało
crupez Napisano 17 Lutego 2014 Napisano 17 Lutego 2014 jasinski21444 ja u mnie dokręcam bolt-on'y właśnie 7Nm i zacisk ani drgnie przy naprawdę gwałtownym hamowaniu. Tak naprawdę nie miałem na pudełku informacji z jaką siłą można dokręcać więc sugerowałem się jakimiś szczątkowymi informacjami w sieci. Jak ktoś wie z jaką siłą powinno się dokręcać zaciski bolt-on, to proszę o info.
Schwefel Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 Z taką żeby koło nie przesuwało się. Przy wartości zacisku w granicach ~20zł nawet do głowy mi nie przyszło żeby rozwodzić się nad momentem dokręcenia. Jak przekręcę gwint to kupię nowy bez żalu. Póki co po 3 latach Bolt-ony dzielnie znoszą przykręcanie na wyczucie, mocno ale krótkim imbusem bez dźwigni.
crupez Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 Jak przekręcę gwint to kupię nowy bez żalu Właśnie moich mi szkoda, bo ładnie wyglądają, a nie sposób już ich dokupić. Znajomy sprowadził mi ostatni komplet z Harfy.
wiater Napisano 19 Lutego 2014 Autor Napisano 19 Lutego 2014 Wyczyszciłem wszystko do zera i w miejscu mocowania zacisku i piasty z lewej strony jest wyszlifowane praktycznie na zero... Kupiłem nowe zaciski dartmoora i dokręciłem je z siłą 13 Nm. Po ostrzejszym hamowaniu przodem zacisk przemieszcza się... Jakieś propozycje?
Mod Team Puklus Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Napisano 19 Lutego 2014 Mój widelec od strony tarczy jest wydarty fest, nie ma sie co dziwić, hamulec mam mocny. Wymieniałeś kilka rożnych zacisków, ale wszystkie były konstrukcji bolt on, czy na mimośród również ? pokaż jak wyglądają owe zaciski, ta ich cześć dociskająca i jak wygląda oś piasty po obu stronach.
Mod Team Maniak Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Napisano 19 Lutego 2014 Wewnętrzna część haków jest podejrzanie gładka, wrzuć też zdjęcie kapski piasty, mają wyżłobienia poprawiające przyczepność czy są gładkie?
crupez Napisano 19 Lutego 2014 Napisano 19 Lutego 2014 Kapsle piasty mają wyżłobienia i wyglądają jak nowe, nawet anoda nie zeszła. Płaszczyzna przylegania jest w kształcie koła ze ściętymi bokami na klucz płaski.
wiater Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 Wewnętrzna część haków jest podejrzanie gładka, wrzuć też zdjęcie kapski piasty, mają wyżłobienia poprawiające przyczepność czy są gładkie? Mam kilka rozwiązań: 1. Dotoczyć nowy kapsel z większą powierzchnią przylegania do amortyzatora. 2. Probówać z różnego rodzaju podkładkami. 3. Wyrównać ubytek jakimś klejem do metalu. 4. Nowe dolne lagi (koszt w harfie 650 zł - jak złoże zamówienie i wpłace zaliczke to może przypłyną w maju) 5. Nowe koła z kapslem, który ma większą powierzchnie przylegania piasty do amora np.sram rise 40 - zdjęcie kapsla poniżej (pytanie czy to zlikwiduje problem) (zdjęcie pochodzi ze strony http://www.team29er.pl/start/koa/504-nowe-koa-sram-rise-29er) 6. Reklamacja w bike-discount? Jakie rozwiązanie proponujecie?
crupez Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Też tak mam, kazałem przecentrowac koło o 1cm w prawo i przy mocowaniu jest krzywo ale po hamowaniu jest już prosto. I rower dalej jedzie prosto po puszczeniu kierownicy ?? Nie sądzę Takim zabiegiem zaburzyłeś geometrię koła w widelcu dość znacznie
Mod Team Puklus Napisano 20 Lutego 2014 Mod Team Napisano 20 Lutego 2014 Ja mam dość głupi pomysł polegający na zwiększeniu średnicy ośki. Wydaje mi sie ze masz za duże otwory w hakach, i żaden zacisk by tego nie utrzymał, koło sie przesunie do momentu styku z hakiem i już. Obkleić czy też dać jakąś tulejkę na ość w miejscu gdzie wchodzi w haki, by możliwie ciasno się osadziło. Dla testów zwykła taśma samoprzylepna wystarczy, by zobaczyć czy metoda skuteczna, jak zadziała, pomyśleć co z tym zrobić.
Scarper Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 I rower dalej jedzie prosto po puszczeniu kierownicy ?? Nie sądzę Takim zabiegiem zaburzyłeś geometrię koła w widelcu dość znacznie To był pomysł na chwilę, już zostało wycentrowane ładnie.
crupez Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 @@Scarper, a jak uporałeś się z przesuwającym zaciskiem w widelcu ??
Scarper Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Miałem xcm, suwało sie w xcr tak samo w xc32 tak samo kupiłem dartmoor bolt on i na maxa skręciłem w xc32 i się nie suwa koło, dokręcałem do granicy wytrzymałośi. Jak masz farbę zjechaną to można dać kapkę czarnej masy bitumicznej co auto zabezpieczasz, wtedy może by się trzymało od wewnątrz.
crupez Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 @@Puklus, próba nie strzelba, zobaczymy co to da. Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.