Skocz do zawartości

[1000-1200zł] rower MTB dla początkującego. Co wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich w swoim pierwszym poście. Na forum przygnała mnie rzecz jasna sprawa wyboru roweru. A jako, że jestem w tej kwestii laikiem i osobą, któa dopiero chciałaby rozpocząć przygodę z rowerem to postanowiłem zapytać o rady bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki.

Przeznaczenie roweru to głównie teren, las, szutry...czasem asfalt. Moja waga to koło 100kg, a wzrost 190 cm.

Byłem poobczajać już w kilku sklepach. Z racji wzrostu polecano ramę w rozmiarze 23". Z konkretnych modeli, które panowie polecali w tych pieniążkach były:

- Raleigh Talus 1.0

- Giant Revel 4

- Kross Level B2 (z tym, że kwota już w granicach 1600zł)

co sądzicie o tych modelach? czy na początek są godne polecenia do wyżej wymienionego charakteru przeznaczenia oraz moich parametrów wzrostowo-wagowych?

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego Gianta Revel 4. Bo w jednym sklepie internetowym znalazłem go w wersji Revel 4 Disc (hamulce tarczowe i kolor srebrno-biało-czarny) oraz samo Revel 4 (hamulce V-brake i kolor czarno-czerwony). Zaś sprzedawca mówił, że mają tego Revela w rozmiarze 23" w kolorze srebrnym z niebieskimi wstawkami. Tak więc nie wiem czy to kwestia kolorystyki czy po prostu trzy różne wersje Revela? Przy okazji zapytam co lepsze? V-brake czy tarczówki? Prosiłbym o napisanie kilku zdań, które hample lepsze, skuteczniejsze, i przede wszystkim wytrzymalsze i żywotniejsze itp. bo w tym Revelu 4 DISC są już tarczówki (droższy o niecałe 100zł) tylko teraz jako laik sam nie wiem czy to tylko tak fajnie wygląda czy faktycznie są np. lepsze i mają jakąś przewagę nad V-brake.

No i co do mojego wzrostu. Czy minimum rama 23" czy np 22" też wchodzą w rachubę? Gość w sklepie mówił, że lepiej kupić 23".

Za wszystkie porady i wskazówki będę bardzo wdzięczny. Wspomóżcie  niedoświadczonego i zaczynającego przygodę z rowerem kolegę dobrą radą. Dzięki :thumbsup: