soku Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Czesc w ramach przygotowan na wiosne / lato wpadlem na pomysl przeglądu mojego roweru pod kątem części które mógłbym wymienić na lżejsze. Sam ważę 85 kilo ale do wakacji będzie 80 Jedyne co chciałbym żebyście wzięli pod uwagę przy propozycjach to fakt, że raz do roku pakuję na rower tylny bagażnik i sakwy (jak jadę na długo to na przednie koło też mam taki zestaw ) i chciałbym żeby ewentualny nowy sprzęt nie okazał się zbyt kruchy. Istotna jest też dla mnie dobra współpraca między wagą i wygodą, dlatego np. nie chcę się pozbywać chwytów Ergona - są absolutnie super wygodne do długiej jazdy. Myślałem nad wymianą mostka, kierownicy oraz sztycy. Co do kół to jestem chętny na zmiany pod warunkiem, że udźwigną wakacyjne ciężary Budżet to 2.000 zł do modyfikacji. Poniżej dane techniczne: Rama - Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-GeometryWidelec - Manitou Minute LTD 100mm, Air Assist, Remote-LockoutStery - FSA No.10 semi-integratedMostek - Easton EA30 OversizedSztyca - RFR complight 31.6mmSiodełko - Selle Italia SLR Gel FlowPedały - jakieś zwykle (mam w domu ew. SPDy XTRy)Chwyty - Ergon GP5Obręcze - Alexrims RFR ZX24Kierownica - Easton EA30 Lowriser OversizedOpony - Schwalbe Marathon Mondial 2.0Dętki - jakieś schwalbeManetki - Deore XT M780 IspecPrzerzutka przód - Deore XT M-780Przerzutka tył - Deore XT M780 SGSHamulce - Deore XT M785Klamki hamulcowe - Deore XT M-785Korba - Shimano M552 2-Piece 42x32x24T, 175mm, integrated BB 3x10 speedŁańcuch - Shimano XT CN HG 94 Kaseta - Shimano CS-HG81 11-36T, 10-speedPiasta przód - DT Swiss 370Piasta tył - DT Swiss 370Szprychy - nie pamietam Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Ciążą opony ( chyba ok. 740 gramów sztuka),dętki pewnie też lekkie nie są, kierownica też swoje waży ( ponad 300 gramów). Na wymianie opon możesz zyskać ok. 400 gramów, na kierownicy- ponad 100 gramów. Można pomyśleć o lżejszej sztycy ( obecna ok. 300 gramów) i dętkach. Masz szerokie pole do popisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soku Napisano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 No właśnie opony - fakt że ciężkie ale za to wytrzymałe i służą mi wiernie bez żadnych problemów. Niestety nie mam dla nich żadnego sensownego zamiennika który by charakteryzował się podobną wytrzymałością. Kierownica - jak rozumiem karbonowa, np. Easton EC90? Sztyca - to samo czyli też to EC90? A może są lepsze propozycje ? Jakie dętki polecacie? Rozumiem, że w obręcze z karbonu to przez ciężar nie mam co się pakować (jesli w ogóle mnie stać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Po co obręcze z karbonu? Wartość takiego zakupu może przekroczyć wartość roweru- IMO w Twoim przypadku byłby mało sensowny zakup. Seria EC90 jest bardzo OK http://www.bikecenter.pl/p5210,easton-ec90-sl-riser-31-8-635mm-kierownica.html Z oponami niestety jest tak,ze albo ciężkie i wytrzymałe albo lekkie i niezbyt trwałe. Coś kosztem czegoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Miałem podobną ramę i nie jest to wdzięczny sprzęt do odchudzania, bo nawet po solidnej inwestycji trudno zejść poniżej 10 kg. Generalnie do wymiany jest wszystko, poza przerzutkami, manetkami, hamulcami i amorem. Najtaniej będzie oszczędzić na oponach, co Sz. P. mądrykot mądrze już wypunktował. Potem można pomyśleć o kołach. Ale nie o karbonowych, bo są poza budżetem i nie powalają sztywnością - no i na pewno nie są dedykowane do jazdy z bagażnikiem i sakwami. Fajniejsze to wydatek rzędu 1200-1500 zł, np. http://www.bikestacja.pl/pl/kola-wtb-i19-26-hope-pro2-pro-2-evo-cn-spoke-424.html Reszta, czyli rurki, siodełko, ew. korba - już na spokojnie, w miarę dopływu gotówki. Można odwrócić kolejność, ale odchudzenie kół jest subiektywnie najbardziej odczuwalne, więc z reguły najczęściej zaczyna się od tej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Jesli jestes zainteresowany mam na sprzedaz http://www.bikestacja.pl/pl/kierownica-easton-ea70-xc-20mm-685x31-8mm.html Kiera w doskonalej kondycji bez rys z gwarancja pudelkiem i papierami waga 160g. Jak fos to pw Cena bardzo atrakcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.